Gjest Konstant Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg bor i en fin leilighet med verdens beste samboer som tar vare på meg på alle mulige måter. I slutten av i fjor sommer flyttet vi fra et lite tettsted til en stor by, og jeg har derfor måtte reise fra alt det som var nært og kjært. Familie, venner og hjemstedet. I starten var dette helt fantastisk. Jeg fikk en ny start, noe jeg hadde lengtet lenge etter. Ny skole, nye mennesker og et nytt sted. Alt var fint. Jeg trives på skolen og liker studiet. Jeg liker menneskene i klassen min. Problemet er bare det at jeg føler at jeg ikke hører hjemme her. Jeg er rett og slett ensom. Jeg går godt overens med de fleste i klassen, men uansett hvor hardt jeg prøver så virker det ikke som om noen er interessert i å være med meg foruten i undervisningen. Jeg har prøvd hardt i flere måneder nå, og begynner å føle at jeg er innpåsliten. Begynner dermed å gi litt opp. Jeg har aldri fått inntrykk av at noen misliker meg på noen måte, da jeg alltid er nøytral og hyggelig mot alle. Hverdagen er alltid den samme, og jeg merker at det begynner å slite på psyken min. Jeg merker også at det begynner å gå utover forholdet til samboeren min, som virkelig gjør alt han kan. Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan være med ham hele tiden, og prøver å gi ham det rommet han trenger. Som student har jeg heller ikke mer penger enn det som trengs, og har derfor ikke mulighet for å bruke penger på fritidsaktiviteter=/ Jeg går heller aldri ut på byen, da jeg er avholds og ikke takler å ha fulle mennesker rundt meg (det har jeg god grunn til).. føler meg ufrivillig usosial:( Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. jeg føler bare at jeg går mer og mer inn i meg selv for hver dag som går. Hvorfor skal det være så vanskelig? Hvorfor passer jeg ikke inn noe sted?
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Skaff deg en hobby. Begynn på ett kurs, begynn å trene, begynn og sykle.......ett eller annet som holder deg i gang og som involverer flere mennesker på fritiden. Der vil du møte mennesker med samme interesse og hvor ting kan utvikle seg uten alkohol - men på ett interesse plan
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Samme tips som jomfrua, som student er det mange billige fritidsaktiviteter man kan være med på. Og så trenger man alltid noen som kan være med å organisere de ulike lagene, dersom du liker ansvar er dette både lærerikt og sosialt.
Gjest LonelyAngel Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Hei TS! Jeg er i nøyaktig samme situasjon. Skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet innlegget. Utenom at jeg ikke er avholds. Jeg har desverre ingen spesielle tips å gi deg, i og med jeg er i samme båt. Kjekt om du bor i Hedmark Endret 6. mai 2009 av LonelyAngel
Gjest Cipheria Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Som student har jeg heller ikke mer penger enn det som trengs, og har derfor ikke mulighet for å bruke penger på fritidsaktiviteter=/ Jeg går heller aldri ut på byen, da jeg er avholds og ikke takler å ha fulle mennesker rundt meg (det har jeg god grunn til).. føler meg ufrivillig usosial:( Har du takka nei til mange invitasjonar? Kan jo raskt bli misforstått.
Gjest Konstant Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Jeg bor dessverre ikke i Hedemark. Jeg skulle nesten ønske det nå. Selvsagt har jeg takket nei flere ganger, men jeg har samtidig forklart dem grunnen til dette, og samtidig invitert på filmkveld osv. Ingen respons i ettertid. Aner ikke hvorfor jeg alltid blir værende på utsiden.
Gjest Cipheria Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Det er sannsynleg at dei likevel vil tru at det er unnskyldningar, og at du unngår dei. No veit eg jo ikkje kva grunnar du har gitt. Men når man har spurt nokre gongar, så gir man jo til slutt opp fordi man aldri får ja. Er ikkje meint som kritikk, heller kanskje ein grunn til at det er blitt sånn. Eg er avhalds og festar ikkje sjølv. Det er og mogleg at nokre i klassen din er av typen som har fordommar mot avhalds og som trur at du har ekstreme verdiar. Det virkar som om ein del trur at avhaldsfolk er kristne med høg moral. Kanskje du kunne ha prøvd ein meir direkte tilnærming? Spør dei om dei vil vere med å sjå film ein spesifikk kveld på eit spesifikt tidspunkt. Det blir litt annleis enn når man seier "ein anna gong/ kveld". Du har kanskje prøvd det? No er det jo snart eit nytt (skule)år, kanskje det er mogleg å melde seg inn i elevråd eller noko i den dur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå