Bardot Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Jeg har funnet en fin sjenk jeg tenkte jeg skulle male hvit. Jeg har søkt på nettet og funnet mange forskjellige teknikker, så må si jeg er litt forvirret. Jeg ser at det blir anbefalt å slipe møbelet før grunning, men da sjenken er skikkelig ru og med utskjæringer tenker jeg at den mister litt av sjarmen hvis den slipes og pusses.. (ok da, så er jeg kanskje litt lat å prøver det jeg kan for å slippe å slipe den også ) Så, blir det fint selv om man ikke sliper/pusser og går rett fra rengjøring til grunning? Og er det ok å først bruke en oljebasert grunning for så å male med en vannbasert maling? Kanskje dumt spørsmål, men bare for å være på den sikre siden. Hvordan har dere gjort det? Eventuelt en link til en side hvor det er greit forklart for en nybegynner? Endret 6. mai 2009 av Bardot
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har funnet en fin sjenk jeg tenkte jeg skulle male hvit. Jeg har søkt på nettet og funnet mange forskjellige teknikker, så må si jeg er litt forvirret. Jeg ser at det blir anbefalt å slipe møbelet før grunning, men da sjenken er skikkelig ru og med utskjæringer tenker jeg at den mister litt av sjarmen hvis den slipes og pusses.. (ok da, så er jeg kanskje litt lat å prøver det jeg kan for å slippe å slipe den også ) Så, blir det fint selv om man ikke sliper/pusser og går rett fra rengjøring til grunning? Og er det ok å først bruke en oljebasert grunning for så å male med en vannbasert maling? Kanskje dumt spørsmål, men bare for å være på den sikre siden. Hvordan har dere gjort det? Eventuelt en link til en side hvor det er greit forklart for en nybegynner? for et varig godt resultat, så pusser du og grunner. Det er ikke fint når det blir flere lag nei. evt kjøp malingsfjerner
Bardot Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2009 for et varig godt resultat, så pusser du og grunner. Det er ikke fint når det blir flere lag nei. evt kjøp malingsfjerner Takk for svar. jeg gjorde som du sa og pusset og grunnet, og det ser ut til å bli kjempe fint. Veldig moro! Tror dette må gjøres med flere møbler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå