Gjest Gjest_snart gift_* Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Serviset vi øsnker oss til bryllupet er på salg nå:) 40% Men vet jo ikke om folk kjøper mens det er det, men håper håper håper at de gjør det. Får jo så mye mer for pengene. Håper det er noen som snart spør om hvor vi har lagt ut liste. Så kan jeg si at de har tilbud nå samtidig. Litt bittert, svigermor hadde vært der på lørdag og kjøpt for 3500, men fikk ikke vite at det ble satt ned 2 dager senere. Ganske dårlig synes jeg.
miss_pretty Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 vårt servise er også på salg, vi har Antarktis av Vebjørn Sand. og det er på 30 % på alle tilbordsbutikker... og der har vi liste!! så håper folk får med seg det!! kjipt å kjøpe rett før salg- det burde hun ha fått beskjed om synes jeg.....
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Det at serviset er på salg betyr ikke nødvendigvis at dere får mer, jeg har jobbet flere år på GlasMagasinet, så jeg snakker av erfaring. Gjestene har ofte sett på listen før de handler og bestemt seg for å kjøpe f.eks. del A, B og C, det passer med prisen de har tenkt å gi for. Når de kommer i butikken er serviset på tilbud. Dette kan føre til to ting: Alternativ 1: De kjøper med en ekstra del B og en del D for å komme opp i beløpet de hadde tenkt. Det kommer mottakeren tilgode at varen har vært på salg fordi giveren får mer for pengene. Alternativ 2: De kjøper det de hadde planlagt og gleder seg over at de sparte noen kroner. Det kommer giveren tilgode, ved at de gir det de hadde planlagt, men slipper unna med en lavere pris.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Regner vel med at det er noen som ser sin mulighet til å spare noen kroner ja. Men det jeg synes er kjipt er at dama i butikken ikke sa noe om at det kom på salg to dager senere. Spes siden svigermor allerede hadde vært og kjpt gaver for 4000 der tidligere også. Grunnen til at jeg vet det er fordi hun handler for mange andre og var så lei seg for at hun ikke hadde ventet med å kjøpe tingene.
Anglofil Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Jeg har jobbet i Christiania Glasmagasin selv, og ofte fått kunder innom som sier "du kunne jo ha sagt i fra at dere skulle sette ned prisene, eller ha salg". Vel, for det første: dette fikk vi som oftest ikke greie på i god tid i forveien, for det andre, mange av oss jobbet delttid, så vi hadde sjelden oversikt over alle tilbud som kom og gikk (det kunne gå en uke mellom hver gang jeg jobbet, ergo kunne jeg ikke nødvendigvis vite hva som skjedde en uke i forveien), og for det tredje fikk jeg f. eks streng beskjed av sjefen min om at jeg ikke fikk lov til å si noe. Ja, det er surt, men ikke skyld på at butikkmedarbeideren ikke sa i fra, du vet ikke hva slags policy man arbeider etter. Jeg kjøpte et speilreflekskamera for ett år siden til nesten 4000 kr. To dager senere var det satt ned med 1000 kr i samme butikk. Jeg ble ikke sint av den grunn, selv om jeg ikke har all verdens med penger. Det var skikkelig surt, det var det, men jeg går ikke i ettertid og klager på dårlig service. Det er sånn livet er, dessverre. Mvh Yvonne Endret 6. mai 2009 av Yvonne
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Skjønner jo at de kanskje jobber etter at de ikke skal si noe og det er helt greit, bare litt surt. Det jeg nå har funnet ut er jo ganske irriterende. Det serviset vi skal ha heter extreme platinum og har nå kommet med et nytt utseende, ikke stor forskjell, men stor nok til at man ikke vil ha forskjllige deler. Når folk kjøper gaven og de i butikken vet at det kommer ett nytt to dager senere, og det man har ønsket seg går ut, bør de ringe fra butikken når folk skal kjøpe og informere oss om at det er kommet en ny utgave. Jeg vil jo ikke kjøpe noe som de selger ut og ikke får inn igjen. Er egentlig ganske lite fornøyd med hun ene dama som jobber der... Så imorgen skal svigermor ned og snakke med de, håper de ihvertfall kan være så snille at vi kan få bytte om tingene hun har kjøpt til den nye utgaven. dumt om jeg knuser en kopp om 3 mnd og ikke får kjøpt igjen en som er lik
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Det er alltid kjedelig å kjøpe ting til full pris når det blir salg rett etter, men sånn er livet Butikken har ikke plikt til å opplyse om serviset går ut, så når man bestemmer seg for et servise man ønsker til bryllupet, er det lurt å spørre selv om de vet om dette serviset kommer til å gå ut av produsksjon.
zilje_k Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 Skjønner jo at de kanskje jobber etter at de ikke skal si noe og det er helt greit, bare litt surt. Det jeg nå har funnet ut er jo ganske irriterende. Det serviset vi skal ha heter extreme platinum og har nå kommet med et nytt utseende, ikke stor forskjell, men stor nok til at man ikke vil ha forskjllige deler. Når folk kjøper gaven og de i butikken vet at det kommer ett nytt to dager senere, og det man har ønsket seg går ut, bør de ringe fra butikken når folk skal kjøpe og informere oss om at det er kommet en ny utgave. Jeg vil jo ikke kjøpe noe som de selger ut og ikke får inn igjen. Er egentlig ganske lite fornøyd med hun ene dama som jobber der... Så imorgen skal svigermor ned og snakke med de, håper de ihvertfall kan være så snille at vi kan få bytte om tingene hun har kjøpt til den nye utgaven. dumt om jeg knuser en kopp om 3 mnd og ikke får kjøpt igjen en som er lik Ble litt stressa da jeg leste innlegget ditt, så dro ned på Tilbords for å høre med de. Extreme Platinum skal ikke gå ut og det skal fortsatt se sånn ut som det gjør Har bare kommi en ny serie som er nesten lik, men den heter noe anna...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Hei. Hi her. Om du også skal spare på det serviset bør du passe på at du får av det nye. Ekstreme platinum kommer fortsatt, men det er en ny fabrikk som lager det og det nye vil være en liten nyanse hvitere. Har snakket med de jeg kjøpte de hos og etter mye om og men har vi fått lov til å bytte alt inn i det nye, nettopp fordi det kan være en liten forskjell. Jeg tar ikke sjansen på å spare på det gamle:) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå