Gjest Gjest_Lilly_* Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Hei! Håper på hjelp her da jeg er litt fortvilet Jeg barberte meg en stund, men var så plaget av røde prikker at jeg ga opp... Nå har jeg gått ca en måned uten å foreta noen ting "der ned", men enda plages jeg av røde prikker... Vet ikke om det er inngrodd hår eller kviser, men det ser ikke ut:( Jeg scrupper hver gang jeg dusjer... Hjelp.. Lilly
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Det er nok inngrodde hår, og små betennelser..du må nok få ut de hårene ja..fram med en nål...slik at de kommer ut og det får heles. Inngrodde hår kan faktisk bli til store betennelser om man ikke får de ut da hårene fortsatt vokser unner huden, og så kan man få arr. Og ikke barber, bruk hårfjerningskrem i framtiden, hvis du vil ungå dette, spesielt i områder som gnisser mot trusekant.
Dyveka Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 bruk sinksalve etter hårfjerning, fungerer fint ...
Gjest Gjest_Lilly_* Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Det er nok inngrodde hår, og små betennelser..du må nok få ut de hårene ja..fram med en nål...slik at de kommer ut og det får heles. Inngrodde hår kan faktisk bli til store betennelser om man ikke får de ut da hårene fortsatt vokser unner huden, og så kan man få arr. Og ikke barber, bruk hårfjerningskrem i framtiden, hvis du vil ungå dette, spesielt i områder som gnisser mot trusekant. Problemet er at mange av de har oppstått i ettertid, uten at jeg har gjort noe. Idag for eksempel har jeg fått en ny rød prikk som jeg ikke vet hva er eller kommer fra...
Gjest Gjest_Lilly_* Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 bruk sinksalve etter hårfjerning, fungerer fint ... Har sluttet med hårfjerning.....det er liksom derfor jeg synes dette er så rart.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Kanskje du har vasket eller skrubbet deg for mye, slik at du har framprovosert disse røde prikkene?
Gjest Gjest_Lilly_* Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Kanskje du har vasket eller skrubbet deg for mye, slik at du har framprovosert disse røde prikkene? Uff da... går det an ja Er litt usikker på hva jeg skal bruke. Jeg har hørt så mye rart. Hjemme har jeg følgende: Bacimycin pudder Bacimycin salve Klorhexidin In-Grow go wipes Vibrator rens fra kondomeriet Invit hygiene rens RFSU Feeling calm Tea tree oil Zinksalve Helosan MD Formulation Hand and body Aloe Vera 98% gel Ja det er endel, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal bruke.... Noen tips??
Purple Diamond Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Har det akkurat på samme måte... Har ikke brukt høvel down there på ca. 5 mnd., kun barbermaskin. De røde prikkene vil ikke forsvinne uansett hva jeg gjør og det kommer stadig nye. Kjipt=/ Har desverre ingen tips å komme med...
Gjest Gjest_Lilly_* Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Har det akkurat på samme måte... Har ikke brukt høvel down there på ca. 5 mnd., kun barbermaskin. De røde prikkene vil ikke forsvinne uansett hva jeg gjør og det kommer stadig nye. Kjipt=/ Har desverre ingen tips å komme med... Håper noen kan hjelpe oss da....
Gjest Gjest_Lilly_* Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 Håper noen kan hjelpe oss da.... Er det ingen som har noen brukbare tips??
Gjest Sandbekken Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Hvis det er ingrodde hår å du vel bare prøve å prike de ut husk å bruke noe desinfiserende!
Gjest Gjest_Lilly_* Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 Hvis det er ingrodde hår å du vel bare prøve å prike de ut husk å bruke noe desinfiserende! Prøver å pirke, men finner ingen hår.... Har ikke lyst å pirke for mye for da begynner det å blø og de ble bare verre... Hvis jeg klemmer på de så kommer det ut noe hvitt fra noen, noe blankt fra noen andre og noen er det bare blod...
Gjest Sandbekken Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 Prøver å pirke, men finner ingen hår.... Har ikke lyst å pirke for mye for da begynner det å blø og de ble bare verre... Hvis jeg klemmer på de så kommer det ut noe hvitt fra noen, noe blankt fra noen andre og noen er det bare blod... Jeg har et par slike jeg også.. Jeg tror det er ingrodde hår. Jeg drev å pirket og strevde med noen prikker i sist uke, ingenting skjedde da, jeg begynte bare å blø og fikk slikt puss ut som du nevner. Det så heller ikke ut som inngrodde hår.. Noen dager senere ser jeg at prikkene har blitt helt bra, men at det plutselig vokser to lange krøllete hår ut!! :tristbla: Så det var nok ingrodde hår ja. Hvis du bare prøver å stikke et litt stort hull slik at håret klarer å "poppe" ut av seg selv, og bruker desinfiserende kan det jo hende at det hjelper deg også
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Jeg bruker Tend Skin og får gode resultater med den. Lånte det egentlig av kjæresten først, men bruker den nå fast. Virker jo som om du har prøvd en del, så jeg aner ikke om denne vil hjelpe eller ikke.. Men du kan jo kanskje prøve. Kjæresten min kjøpte det visst her, mulig den finnes andre steder også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå