Charmie Skrevet 19. juli 2003 #1 Skrevet 19. juli 2003 Nå har vi ganske god tid på oss, men siden vi begge liker å ha kontroll... har vi så smått begynt å kikke, og det er jo helt utrolig mye en skal huske på! Egentlig har jeg mest lyst på Teutonia, men siden vi begge er storvokste og var lange som barn, er jeg redd bagen fort blir liten. Har termin i januar, så småtten må jo kles godt på og legges i voksi-pose når vi skal ut, og da blir det kanskje trangt? Så har vi hund, dermed trenger vi en vogn som egner seg til turgåing, helst i marka (ikke på stier, men f.eks. langs en skogsvei). "Tre"-hjulingene fra Teutonia virker robuste og manøvrerbare, men så har vi sett noe om veltefare... og det er jo det siste vi vil utsette småtten for - noen som har erfaringer? Dessuten kunne jeg tenke meg bremser, og det er det, så langt vi har funnet, bare "tre"-hjulingene fra Teutonia som har, eller??? Ikke minst skal vogna være enkel og grei å slå sammen og opp - så på Simo vogner forleden dag, og de i butikken der strevde verre - klemte fingre og lette etter mekanismer for å slå både sammen og opp - ikke akkurat noe godt salgsargument... Dessuten er vel Simo-vognene forholdsvis tunge? Vet det har gått flere lignende diskusjonstråder her før, men finner ingen som oppsummerer alle våre spørsmål... Takker for hjelp og råd!
Gjest Tex Skrevet 19. juli 2003 #2 Skrevet 19. juli 2003 Når vi skal på tur med barna i barnehagen velger vi alltid å ta med oss Simo vognene. Det er fordi det er de som er mest stabile, tåler mest, har plass til de store barna også (to-åringene) og har god plass under til sekk med matbokser. Jeg har to barn, til den første hadde jeg fem vogner, til nummer to hadde jeg tretten. Jeg hadde fullstendig vogndilla og har prøvd det meste. Skulle jeg kjøpt vogn til en baby født i januar hadde jeg helt klart valgt en Simo dypvogn.
Silfen Skrevet 19. juli 2003 #4 Skrevet 19. juli 2003 Forsåvidt enig med Tex. HAr aldri hatt Simo bagvogn selv, men ser at de klart har de største bagvognene. Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt en dypvogn og en Teutonia etterpå. Simo sportsvogn slår nemlig IKKE Teutonia, det gjor ikke Basson, Emmaljunga, Carena eller Quinny heller. (de merkene jeg har hatt)
Gjest Tex Skrevet 19. juli 2003 #5 Skrevet 19. juli 2003 Forsåvidt enig med Tex. :o Ååå....jaggu ikke ofte! Så hyggelig, da!! :D
Silfen Skrevet 19. juli 2003 #6 Skrevet 19. juli 2003 Nei, ikke sant. Derfor jeg syntes jeg burde nevne det. Sånne stunder må man nesten ta godt vare på.
Gjest *nurket* Skrevet 20. juli 2003 #8 Skrevet 20. juli 2003 Jeg er veldig fornøyd med min Quinny 3-hjuling. Kjempe enkel å manøvrere og god på humpeveier, og den har håndbrems :D Det hele er jo smak og behag da. Jeg ser at veldig mange har Tetuonia vognene om dagen. Men jeg syns den ble for stor og tung for mitt bruk. Denne gangen må jeg investere i en søskenvogn, og har ikke tenkt til å ha Simo eller Emmaljunga. Blir nok en tvilling 3-hjuling tenker jeg :D
majan Skrevet 20. juli 2003 #9 Skrevet 20. juli 2003 jeg har Simo vogn og jeg angrer ikke et sekund på og valgt den vogna. Min venninne kjøpte Teutonia og hun solgte den etter bare noen måneder og kjøpte Simo vogn. Vi har også hund og går en god del på skogen og vi bruker simovognen og kommer oss frem med den.
Cilla Skrevet 20. juli 2003 #10 Skrevet 20. juli 2003 Hvilken vogn er lettest å trille ivekt? Kommer til å gå masse bakker hver dag og vil derfor ha en lettest mulig vogn, men samtidig en med god kvalitet. har tenkt mye på simo oga anbefalinger fra andre, men inegn av dem går noe særlig bakker. En nabo har en brio vogn som hun synes er mye lettere enn andre vogner hun har prøvt men er brio en bra vogn?
Marianne Skrevet 20. juli 2003 #11 Skrevet 20. juli 2003 Jeg ville valgt Simovogn for de er større enn Brio vognene. Hadde Brio til den eldste og hun var sannelig ikke store jenten når hun og pose ikke passet oppi beggen lenger. Kjøpte Simo til de andre og de var mye større. Og Simo med Aluminiums understell så har du en veldig god, stor vogn som og er lett å trille
Silfen Skrevet 20. juli 2003 #13 Skrevet 20. juli 2003 Det er vel regulerbart håndtak på ganske mange nye modeller etterhvert.
viblie Skrevet 20. juli 2003 #14 Skrevet 20. juli 2003 Jeg har en Emmaljunga Big star, nå. Og den er jeg veldig fornøyd med. Den har et ligge mål på 97cm, barnevognskassen veier 7kg. Og den har alluminiumsstell og luft hjul. Du kan se Emmaljunga sine vogne her: http://www.emmaljunga.se/dk/start.html Jeg har ihvertfall ikke hatt problemer med min, og er veldig fornøyd med den.
fruenge Skrevet 21. juli 2003 #15 Skrevet 21. juli 2003 JEg skjønner ikke jve du mener med at Teutoniavokgnene har små bager, det er det Quinny som har. Har du forresten sett de myke bagene til Teutonia vogene? Hos oss blir det en trehjuling fra Teutonia, for lettere og nettere vogn synes jeg du skal lete lenge etter. Simo/Brio blir jo kolosser til sammenligning.
diddi Skrevet 28. juli 2003 #16 Skrevet 28. juli 2003 Jeg er veldig fornøyd med Emmaljunga duo. Den virket ihvertfall mye bedre enn Simoen til en i barsel-gjengen. Større bagplass, og integrerte seler i sportsvogndelen. Dessuten var det greit med regulertbart håndtak på bussen. Da blir det lettere å passere for andre.
Wit Skrevet 29. juli 2003 #17 Skrevet 29. juli 2003 Brio vogner idag kan du feste solskjermen i enden på slik at du lager bag av sportsvogn modellen. I tillegg kan du justere håndtaket veldig enkelt. Den blir litt mindre sammenlagt enn Simo vogna. Vi var og kikket i går, og velger nok en Brio vogn. Klem fra Wit 26+0
Susie C Skrevet 31. juli 2003 #18 Skrevet 31. juli 2003 Vi kjøpte Teutonia "3-hjuling" (egentlig to hjul framme) med myk bag til gutten vår som ble født i september. Han har så langt vært lang i forhold til alderen sin (både faren og jeg er lange og var det også som barn), og bagen holdt fint gjennom hele vinteren (vi hadde riktignok en gammel saueskinnspose og ikke voksi-pose). Vi er ivrige til å gå tur, men kanskje ikke så mye i terreng - har ikke vært borte i noen velt så langt. Vogna er lettere enn de fleste andre vogner og her vi bor er det masse bakker, så det kommer godt med. Også har det vært kjempegreit med bremsene. Vogna er enkel og grei å slå sammen og ta opp igjen (sjøl om det tok litt tid før jeg fikk helt teken - men nå er det ingen problemer). Vi er, som du kanskje skjønner, veldig fornøyde med vogna! Den er ganske åpen foran, noe som kanskje ikke er ideelt når det stormer ute, men ellers har vi ikke noe å utsette på den så langt. Det lille vinduet på toppen gjør også at du ser poden godt. Ehhh... Dette ble jo litt skryting av vogna. For ordens skyld - jeg jobber ikke med salg av barnevogner eller noe sånt Lykke til!
Power Skrevet 31. juli 2003 #19 Skrevet 31. juli 2003 Er det noen andre enn Teutonia som har trehjulinger som kan brukes til spedbarn?
Gjest Turi Skrevet 31. juli 2003 #20 Skrevet 31. juli 2003 Er det best å kjøpe kombivogn eller en dypvogn og en sportsvogn senere? Hvor lenge bruker man dypvognen? Har ikke begynt å kikke enda jeg, og er kjempeforvirret.... Får barn i desember, så jeg må ha en vogn som kan trilles på snø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå