Gå til innhold

Jeg trenger noe å se på!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hai!

Først vil jeg bare si; JA, jeg har lest de andre trådene der folk spør etter serier, men jeg vil ha noe litt mer spesifikt.

Er utrolig hekta på House, og blåste gjennom alle episodene utgitt til nå in no time. Den serien er virkelig en av de beste jeg noen gang har sett. Ikke fordi det er så gjennomført realistisk, eller nyskapende, men rett og slett fordi jeg blir litt vel involvert i livet til karakterene i serien. Men nå må jeg jo vente en uke på hver episode, og trenger noe annet å fylle tomrommet med. (Diskusjonen om å skaffe meg et liv kan vi ta en annen gang. ;) )

Er ikke ute etter sånne 16.00-18.00-serier hvor publikum ler på kommando, ei heller overfladiske ting som Gossip Girl etc.. Overnaturlige greier som Supernatural og X-Files vil jeg heller ikke se. Ikke at jeg ikke kan se det også, men akkurat nå er jeg i Housemodus, og vil se noe ala det. Litt dramatikk, gjerne en litt småfrekk hovedperson som er god på bunn om det er mulig, og gjerne litt spenning. Er glad i krim!

Har tenkt litt på Spooks og Dexter, men vet ikke så mye om noen av de. Noen som ser på, og kan forklare litt om hva de handler om? Kunne brukt imdb, men vil ikke ramle over noen spoilere. Ellers er jeg glad i Arr i Sjelen, Kalde Spor, The Mentalist, og Buffy the Vampire Slayer (selv om det nok faller i kategorien overnaturlig). Egentlig det meste av Engelsk krim (Poirot, Morse o.l.) også.

Klar over at jeg er kravstor nå, men forslag mottas med stooor takk!! :hjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-Animefan
Skrevet

Er du åpen for japanske tegnefilmer? :)

Skrevet

I utgangspunket, ja, men ikke akkurat for øyeblikket. ;)

Men for all del kom med forslag, så er det godt mulig jeg tar en titt når jeg kommer over denne Housedilla!

Gjest strykebrett
Skrevet

Californication?

Der er det i alle fall ingen latter på kommando og hovedpersonen er frekk men god på bunnen..

Gjest Gjest-Animefan
Skrevet

Inuyasha

Naruto

Bleach

Full Metal Alchemist

Pokémon

Det er langt på natt så gidder ikke skrive om de. x)

Linkene har ingen spoilers.

Ellers liker jeg serien ''Chuck''.

Jeg har Housedilla jeg også forresten.

Han er så awesome at jeg kremer i buksene, rett og slett. XD

Skrevet
Californication?

Der er det i alle fall ingen latter på kommando og hovedpersonen er frekk men god på bunnen..

Jaa! Det så jeg litt på da det gikk på tv2. Om det er kommet flere sesonger, skal jeg definitivt laste ned (fydda!). Takk! :)

Ellers liker jeg serien ''Chuck''.

Jeg har Housedilla jeg også forresten.

Han er så awesome at jeg kremer i buksene, rett og slett. XD

Chuck driver en kompis av meg å maser om, tror nesten jeg må sjekke det ut! :) Og ja, House er digg! :rødme:

Skrevet

Jeg ble totalhekta på Weeds. Den femte sesongen kommer i juni, gleder meg! :)

Prison Break er også knallbra og spennende!

Gjest Gjest
Skrevet

Firefly (samme regissør som Buffy, ville vurdert å se andre serier av samme fyr også).

Six Feet Under.

Skrevet
Firefly (samme regissør som Buffy, ville vurdert å se andre serier av samme fyr også).

Six Feet Under.

Samme fyren som driver å prater om Chuck, prøver også å få meg til å se Firefly. Hadde jeg ikke visst at han sover, ville jeg nesten blitt litt mistenksom. Prøvde meg på Firefly, men det fanget ikke helt interessen min.

Skrevet

Hva med Friday Night Lights? Den serien er bare fantastisk! Det samme med Skins. :rødme:

Dexter synes jeg er helt ok, men serien blir litt ødelagt av verdens dårligste skuespiller (hun som spiller søsteren til Dexter :spy: ).

Slenger meg på de andre her, og sier at du må sjekke ut Chuck. Utrolig morsom og ''uvanlig'' serie.

Du sier du liker Buffy. Har du sett Angel? Det går jo i de samme baner...

Gjest Gjest
Skrevet

Sopranos?

Enig med at hvis du liker Buffy, så bør du se Angel (hvis du ikke allerede har gjort det). Jeg blir aldri mettet av disse to seriene, kan se dem igjen og igjen...

Jeg er også på leting etter noe nytt, og driver og prøver med Six feet under. Hittil (etter 4 episoder) har jeg ikke blitt helt overbevist, men det kan jo hende det blir mer interessant etter hvert.

Hvis du kan tåle litt overnaturlighet, ville jeg sett Heroes og the 4400.

Skrevet

hva med disse?

carnivale

sopranos

lost

oz

six feet under

twin peaks

Gjest Gjest
Skrevet

De siste bra seriene jeg har fulgt med på er Heroes (riktignok litt overnaturlig-aktig, men ikke i Supernatural-sjangeren) og Dexter.

Så alle episodene som var utgitt frem til for noen måneder siden, og da måtte jeg som deg finne noe annet å fylle tiden med, så jeg prøvde meg på Six feet under og ble fullstendig hekta. Hadde ikke helt trua på at det skulle være bra, men jeg må si at det er en av de beste seriene jeg har sett.

Skrevet (endret)

Av de som er nevnt i de siste innleggene her, så er Chuck, Six Feet Under, Dexter og Oz de mest interessante. Har sett et par episoder av de fleste andre, og selv om ingen av de er dårlige, så har jeg ikke så lyst å følge med på de kjenner jeg.

Six Feet Under har jeg jo forsåvidt også sett litt på, uten at det har fanget interessen helt, men har alltid hatt det i bakhodet at jeg kanskje burde gi det en fair sjanse. Enn så lenge har jeg lasta ned Californication og Chuck, så får vi se hva det neste blir.

Tusen takk for alle forslag! :)

*edit* typo.

Endret av Bloodless
Skrevet (endret)

Jeg er en ivrig seer av Spooks, har alle sesongene som har kommet ut til nå, og ja, jeg er rett og slett frelst.

I motsetning til andre amerikanske tv-serier, opplever jeg denne som veldig forfriskende, fordi her fremstilles britienes syn på amerikanerne, ofte med en litt morsom vri. Hvordan f. eks britene ser seg lei på amerikanernes storebror-mentalitet, kanskje vi i Norge kjenner oss litt igjen i når det gjelder Sverige, noe jeg synes er ganske artig.

Ellers følger serien etteretningstjenesten MI5. Det veksler mellom "mysterier" som skal løses, etterretningsarbeid, de menneskelige relasjonene, og fokus på viktige saker i media. Her får man også et innblikk i britenes syn på f. eks terrorisme, som kanskje kan oppleves litt annerledes enn den man ser i USA. Sånn sett blir jeg veldig engasjert i serien, for den er for meg noe mer nøyansert, det er ikke bare store mørkemenn med pistoler fra CIA eller FBI som fyker rundt og plaffer ned folk og er "hemmelige agenter", her kommer man liksom under huden på relativt vanlige mennesker som lever et dobbeltliv. Fascinerende fordi det faktisk oppleves, ihvertfall i mine øyne, realistisk.

Samtidig handler ikke alt nødvendigvis om terrorisme, men om mindre og større internasjonale og nasjonale problemer/saker. Man følger i hovedsak et team innad i MI5, ledet av en mann kalt Harry. I motsetning til noen annen serie, så er man ikke redd for at ting skal skje med karakterene. Allikevel opplever man at man blir ganske knyttet til karakterene, noe som gjør det både litt "vondt", men desto mer realistisk når karakterene skiftes ut der det føles naturlig. I motsetning til enkelte amerikanske serier, der favorittskuespillerne bare dukker opp igjen sånn helt plutselig uten mål og mening, kan de her forsvinne. Om de mot formodning skulle dukke opp igjen, så er det en meget god grunn for det. Det er både negativt og positivt, men personlig mener jeg dette gir serien dynamikk. Svært få karakterer i serien overlever mer enn 3 sesonger, flere går gjerne etter 1-2 sesonger. Dette illustrerer jo også karakterenes vanskelige og farlige jobb, og som sånn sett er realistisk i forhold til framstilligen, føler jeg.

Jeg anbefaler den på det sterkeste. Spennende oppdrag, artige karakterer med ulike personligheter som utfyller hverandre, menneskelige relasjoner uten å gjøre det for sippete, og gode historier. Serien minner meg litt om James Bond også, med sine tekniske duppeditter og gøyale gadgets, serien har dog mye mer fylde enn som så. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Takk for utfyllende svar, Yvonne. :) Jeg er veldig glad i "all things British" (med unntak av vegg til veggtepper og separate varmtvanns- og kaldtvannskraner ;)), og har vært nysgjerrig på Spooks en stund faktisk. Også er jo Matthew MacFadyen herlig da.

Tror jeg må ta en titt. Høres veldig interessant ut!

*Edit* Og til de som nevnte Chuck.. Har sett den første episoden nå, og kommer definitivt til å se mer.

Endret av Bloodless
Skrevet

Dexter! Dexter! Dexter!

Jeg trodde ikke jeg skulle like Dexter, blodsplatter-ekspert og seriemorder som han er. Men jeg ble hektet fra første episode. Og liker nå Dexter bedre enn House.

Du kan jo ta en titt på http://www.youtube.com/watch?v=R6_qsTCBns8.

Skrevet

Bedre enn House? Det går da ikke an! Hehe. Dexter er jo en av de jeg i utgangspunktet var nysgjerrig på, og siden broren min som nesten ikke ser på tv, er blodfan, så skal jeg absolutt sjekke det ut.

Skrevet

Dexter henger jeg meg på at du bør se. Ut fra preferansene dine tror jeg du vil like den serien.

Hvis du vil ha karakterer som har det i kjeften, kan jeg også anbefale Shark og Lie to me. Sistnevnte går på tv i USA nå, så der må du gjerne smøre deg med litt tålmodighet...

Skrevet
Hvis du vil ha karakterer som har det i kjeften, kan jeg også anbefale Shark og Lie to me. Sistnevnte går på tv i USA nå, så der må du gjerne smøre deg med litt tålmodighet...

Lie to Me ser interessant ut, men ikke Shark. Av en eller annen grunn tåler jeg ikke trynet på James Woods. Han er urkvalm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...