Idnar Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Vi holder på å fikse litt i hagen og jeg har plantet en del stauder i blomsterbedet. Disse kommer jo opp igjen år etter år, men de blomstene som ikke er stauder, må man ta opp igjen røttene eller råtner de? Jeg har ikke peiling på denslags Lurer også på om det finnes noen stauder med sommerblomster, for jeg har inntrykk av at de fleste staudene er vårblomster som er ferdig i mai/juni (kan hende jeg tar feil der) Har observert et par brunsneiler (heldigvis ikke oppi bedet..ennå). Finnes det noen blomster de ikke liker, eller noen tips om hvordan holde sneilene borte? Jeg orker ikke å gå å plukke de (synes de er kjempe ekle ), ei heller å ta salt på de! Og salt er vel ikke det beste man strør rundt i hagen uansett.. Har også hørt at man kan sette ut øl til de, også drukner de, men det går jo mye katter og andre dyr her. Litt redd for å sjenke alle naboens dyr! Tips anyone??? Endret 5. mai 2009 av Idnar
Gjest *Mim* Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Snegletips har jeg dessverre ikke. Stauder finnes i tusenvis av varianter, mange blomstrer om sommeren og høsten også. Spør et hageutsalg om råd! Du trenger ikke ta opp røttene til sommerblomstene fra ifjor, men det som er over jorda fjerner du jo.
Møffi Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Her er litt om blomster iberiasneglen ikke liker... Ferramol funker forresten bra hos oss Endret 6. mai 2009 av Mariajenta
Ciara Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Vi har masse tulipaner, og synes det er genialt. Vi har plantet flere typer som har forskjellig blomstringstid i samme bed. Derfor blomstrer det hele tiden i bedet. Men man må jo like tulipaner, selvsagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå