Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2003 #1 Skrevet 19. juli 2003 Er det noen her inne som er interessert i slektsgranskning? :-?
Sweetness Skrevet 19. juli 2003 #3 Skrevet 19. juli 2003 Ja!! Jeg vet kjempemye om mine oldeforeldre og tipp-oldeforeldre f.eks. Har oldemoren min sin dagbok fra slutten på 1800-tallet, og flere kort som hun fikk av oldefar da de var nyforelsket. Det er ting som er verdifulle for meg.
MarianneE Skrevet 19. juli 2003 #4 Skrevet 19. juli 2003 Ja, det er skikkelig spennende! Pappa har en oversikt over slekta vår tilbake til 1500-tallet. det er ganske morsomt!
Gjest Tex Skrevet 19. juli 2003 #5 Skrevet 19. juli 2003 Jeg har`ke peiling men muttern er helt gæærn....
Gjest Lea Skrevet 19. juli 2003 #6 Skrevet 19. juli 2003 Holdt på med det en stund, men mistet litt "piffen" når jeg fant slektshistorie på begge sider i bokform .
Marianne Skrevet 19. juli 2003 #7 Skrevet 19. juli 2003 Ja det er jeg. Kunne godt tenkt meg å satt igang ett prosjekt med det snart
Marianne Skrevet 19. juli 2003 #8 Skrevet 19. juli 2003 Holdt på med det en stund, men mistet litt "piffen" når jeg fant slektshistorie på begge sider i bokform . Det er jo godt forståelig ja. Var liksom ikke så mye vits da.
VesleBråka Skrevet 19. juli 2003 #9 Skrevet 19. juli 2003 Jeps, i vår familie er det jeg som tar meg av den biten, men jeg har fått informasjon fra et par andre i slekten som er myye flinkere enn meg.. Driver faktisk å sporer opp en dame nå, men vet ikke helt hvordan, så da blir det vel "ekte" slektsgranskning på meg også
Bergenspike Skrevet 20. juli 2003 #10 Skrevet 20. juli 2003 Hm... Burde kanskje laget et slektstre for barna mine... :enig_animasjon:
Gjest Kira Skrevet 20. juli 2003 #11 Skrevet 20. juli 2003 Nei, ikke egentlig. Har en eller annen dilldallbok der det står noen årstall og litt av hvert. :-?
koldbruna Skrevet 20. juli 2003 #12 Skrevet 20. juli 2003 JA men det er ett tiltak og begynne... vet ikke helt hvor jeg skal starte,så det blir vel bare med tanken. koldbruna
Flo* Skrevet 20. juli 2003 #13 Skrevet 20. juli 2003 Jaaaaaaaaaaaaa! Har drevet med det i 17 år. Gransker både for meg selv og andre.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 21. juli 2003 #14 Skrevet 21. juli 2003 Ja, jeg har knotet litt med slektsforskning, men syns det er vanskelig fordi jeg har så mye rart uti slekta. Fosterbarn, finske samer, tatere osv. Hvilke kilder bruker dere? Bortsett fra folketellingene.
Steggen Skrevet 22. juli 2003 #15 Skrevet 22. juli 2003 Slektsforskning høyrest så voldsomt ut. Eg vel å kalle det eg driv med for slektsregistrering fordi det stort sett går på å samle faktaopplysningar frå ulike kjelder. Då eg byrja var det om å gjera å kome så langt bakover som mogleg (Gjekk eit kurs der eg fekk utdelt ei liste som skulle syne slektskapen via vikingkongane tilbake til Adam!!???) I den seinare tid har eg sett meir på slekta (i vid forstand) i notid. Det er ikkje lett å få med fødslar, ekteskap, dødsfall etc til mange meir eller mindre ukjente. Men det er litt moro å møte folk å vite at i fjern fortid har me same stamfedre. Denne biten er i alle fall ikkje utgjeve i noko slektsbok tidlegare. Slektsbøker som omfattar meir enn namneopplisting er interessante pga av historiene som fortel noko om tida folk levde i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå