Rosalie Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er på desperat jakt etter nye sko til korpsuniformen min. Skoene skal være HELT sorte, gode å gå i og passe til uniform. Og gjerne ha et slikt utseende at jeg kan dra de på meg også uten uniformen på. Jeg synes at det er penest med glatte skinnsko til uniform. Hjelp?
Gjest antigartner Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er i samme situasjon som deg. Etter maaaange år på overtid er mine Ecco fotformsko blitt ubrukelige. Typisk nok i et år da det ikke ser ut til å finnes en eneste svart skinnsko med svart såle å oppdrive for damer. Jeg har funnet en modell som dessverre har litt joggeskopreg, men jeg er redd dette blir løsningen for meg. Modellen heter Camper Pelotas Persil 20607-015 , og jeg fant den på denne siden: http://www.logoshopping.no/ Camper-sko passer meg godt slik at jeg kan gå mange, lange kilometer 17. mai. Dersom jeg kjøper dem vil jeg skifte ut den brune skolissa med en svart.
Rosalie Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 Takk for tips, men de har et rødt merke bak. Guri, så vanskelig det skulle være.
Gjest antigartner Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Jeg så også det røde merket, og er skeptisk til det. Samtidig har jeg valgt å legge ned uniformsbuksen min så mye som mulig, slik at merket trolig dekkes når jeg står stille. Når jeg "langer ut", derimot... Isj!
Gjest antigartner Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Jeg surfet litt videre på samme side: Har du sett Camper Pelotas Tenn? (Bla noen sider) Den har svart merke bak, men sålen ser litt tynn ut. Endret 5. mai 2009 av antigartner
Rosalie Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2009 De var hakket bedre. Men hvor finner man noe sånt, da, tro? Frister ikke å tråle alle skobutikkene i Oslo før 17. mai.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har et par sorte skinnsko fra Geox. Tror egentlig det er en herremodell. Jeg kjøpte dem for å gå i når jeg reiser til storbyer ol. steder hvor det ikke passer å bruke joggesko. De har pusting i sålen og tåler å bli gått med i timesvis. Jeg har nettopp brukt dem fem dager i strekk i Brussel travendes gatelange fra morgen til kveld. De hadde garantert passet utmerket som uniformssko.
Rosalie Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2009 Helt sorte? Med sorte sømmer og ingen glorete merker? Hvor?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Helt sorte? Med sorte sømmer og ingen glorete merker? Hvor? Du assa...du må jo skrive hvem du snakker til. Men nå googla jeg for å se om jeg kunne finne en geox-sko som var lik den jeg har. Og det fant jeg her (altså, nesten helt lik - sømmene er litt forskjellig): http://www.shoe365.co.uk/images/CityBlackMain.gif Og som du ser - helt sorte uten noen glorete merker. Og som sagt: de tålte timesvis av trasking på asfalt fem dager i strekk nå nettopp. Har egentlig ikke lyst til å si hvor jeg kjøpte dem, fordi det var på salg i Tallinn (sorry), men de er så gode at du faktisk burde forsøke å få tak i sånn type sko. De er dyre og skikkelige kvalitetssko. Kan du ikke google geox, og se om du kan finne et sted å kjøpe?
Rosalie Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2009 Til gjest: Tusen takk for svar. Fryktelig lite svar når jeg googler Geox, gitt. Men jeg vet om et par butikker som har Geox, så får ta enda en skorunde...
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 Til gjest: Tusen takk for svar. Fryktelig lite svar når jeg googler Geox, gitt. Men jeg vet om et par butikker som har Geox, så får ta enda en skorunde...vet ikke om det kan hjelpe deg, men siden de er så gode så vil jeg likevel anbefale dem selv om de ikke er kjøpt her i alndet. Jeg får 3 500 000 treff på geox jeg, men fant ingen butikk her i landet.
Gjest antigartner Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Takk for tips om Geox! De så ut som ypperlige marsjeringssko. Jeg tror Euro Sko fører Geox, men jeg finner ikke den skoen det er lenket til på hjemmesidene. Kanskje de kan være behjelpelige i butikkene?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 Takk for tips om Geox! De så ut som ypperlige marsjeringssko. Jeg tror Euro Sko fører Geox, men jeg finner ikke den skoen det er lenket til på hjemmesidene. Kanskje de kan være behjelpelige i butikkene? Jeg fant heller ikke den på hjemmesiden, så jeg tok et billedsøk for å finne en sko som lignet på den jeg kjøpte. De er skikkelig bra å gå i, også er de ikke så joggeskoaktig. Kan jo hende det er litt forskjellig skobeholdning i de forskjellige landene også. Tror iallefall ikke dere vil angre hvis dere kjøper Geox.
Rosalie Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2009 Kjøpte meg sko på Eurosko i dag. De har riktignok borrelåslukking og ikke knyting, men det får bare gå. Finner de her: http://www.eurosko.no/kategori/233/damesko.html, modellen heter "Softwalk" og kostet godt under tusingen.
Gjest geoxgjesten Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Kjøpte meg sko på Eurosko i dag. De har riktignok borrelåslukking og ikke knyting, men det får bare gå. Finner de her: http://www.eurosko.no/kategori/233/damesko.html, modellen heter "Softwalk" og kostet godt under tusingen. Var fin å se på den da. Er litt skeptisk til hvor god sålen er til den prisen, men det finner du jo snart ut. Får du vondt i beina så spis mer is. happy søttemai!!
Gjest antigartner Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 Gratulerer! Spørs om jeg skal ta meg en tur til Eurosko selv også. Det var vel ikke helt 100% blink i forhold til min smak, heller, men den ser i alle fall god ut, er ensfarget og i svart skinn.
Rosalie Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 6. mai 2009 Var fin å se på den da. Er litt skeptisk til hvor god sålen er til den prisen, men det finner du jo snart ut. Får du vondt i beina så spis mer is. happy søttemai!! Gratulerer! Spørs om jeg skal ta meg en tur til Eurosko selv også. Det var vel ikke helt 100% blink i forhold til min smak, heller, men den ser i alle fall god ut, er ensfarget og i svart skinn. Takktakk! Jeg tenker slik at nå har jeg kjøpt meg litt tid på å finne De Perfekte Uniformsskoene, de er helt OK å gå i (litt lite oppbygd, så må kjøpe en halvsåle til de) og de ser også helt OK ut til jeans eller skjørt. De hadde for øvrig Geox-sko der jeg var. Tre ulike som var type fritidssko. To av dem med noe grått på og det siste paret med lakkfelter (!) på sidene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå