Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Hei forumsvenner! Jeg tror jeg har klart å sette meg i en rar og vanskelig situasjon! Min kjæreste og jeg har i det siste hatt kjempe nedturer! Det har vært vanskelig å fungere i over en måned av gangen. Vi havnet i svært ubehagelig krangel som medførte uvennskap. I fjor høst slå vi opp og jeg begynte å date igjen i desebber. Men vi ble sammen igjen i januar i år. Vi fortsatte med gode gamle vane, megakrangel hver 3.uke! Vi "slå opp" igjen. Så tok kontakt en av datene mine fra ifjor, vi traff for et glass vin her om dagen og avtalte ny date I MORGEN! Kjæresten eller eksen (jeg vet ikke hva jeg skal kalle ham en gang) og jeg har begge barn som trives godt med hverandre, og vil stadig være sammen, så vi ble enige om at vi treffes for barna, men med engang vi kom i talefot, kom praten om det som gikk galt. Jeg følte VELDIG fornærmet (i sakens sammenheng) av ham og tenkte at jeg ville bare gå. Men når vi pratet mente han det som forårsaket at han gjorde det jeg kaller for fornærmelse (han mente at jeg krevende og lite forståelig) var at jeg takket lite generelt. Han mener at jeg så og si aldri takker for noe som helst han gjør for meg. Jeg er selvføgelig ikke enig i at jeg aldri takker, men mulig jeg lar være å takke nå og da. Han sa at han ble usikker på om jeg tar alt som et selvfølget! Jeg var på gråten da vi snakket på telefon for jeg var så glad at vi ordnet oppi dette samtidig som jeg var lei meg for at han mente jeg var så alendig som aldri takker og tar ting som selvfølge! Jeg sa "hvis det at jeg takker lite var årsaken til det hele, så må jeg skjerpe meg" Og han mente det var i hovedsak det. Men det er så urettferdig! Hadde han ment at jeg takket lite generelt, så ville han sagt det før?? Jeg tror han bare prøver skylde årsaken til kranglen på meg! Men det ble sent og vi måtte legge oss, han sa "men vi er ikke ferdig å prate" Han gjør ikke noe særlig for at vi skal få det bedre nå. Han ba ikke om unnskyldning. Jeg synes at han burde det. Hva synes dere? F.eks. på søndag når vi traff hverandre for første gang etter krangelen (vi snakket på telefon bare), ga han ikke meg verken kyss eller klem. Vi skulle leke sammen med barna ute sammen med en nabo. Jeg kom bort til ham og kysset, han ble glad:). Vi hang sammen (allemann) i går og det var kjempehyggelig, men jeg venter fortsatt at han sier unnskyld! Dessuten fikk jeg ikke svar på en sms jeg sendte i går kveld. Han kommenterte på noe som skjedde, men jeg skjønte ikke det helt og spurte hva det var, men fikk ikke svar, selv etter tre sms. (tenker ikke på det som masing, da vi begge er vant til sånn type sms-veksling. Type, "hva var det igejn?" "kan ikke huske det" "noen hint?" Jeg vet han har mye å gjøre, men hvis vi ikke er ferdig å prate, når har han tenkt å prate igjen om det? Vi snakker alt vanlig og treffes vanlig mens -jeg siterer en annen bruker- det er en diger rosa elefant som står der. Problemet er at jeg ville gjerne snakke med ham ordentlig og finne ut om vi har noe å satse på. Jeg vil vite dette før i morgen, men det kan bli umulig da han kan være opptatt i kveld. Hva ville dere gjort? Jeg vet dette ble kjempelangt, jeg beklager dette og håper det er noen som orker å lese og svare. seriøst! Takk:)
Tiarra Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Må si det er så forvirrende innlegg! Men hva ønsker du?
Gjest Illiya Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Dere har visst en tendens til å henge dere opp i ting, kanskje fordi dere begge er usikre på hverandre? Eller fordi dere ikke kommuniserer godt nok. Hvorfor skal han be om unnskyldning? Det er ikke sikkert han skjønner at du forventer det nå, og i så fall er det ikke stort som blir gjort i den saken. Er det ikke en klar grunn til det, annet enn at du synes han bør det, så kan det være vanskelig å gjette for han også. For jeg skjønner det ikke helt. Hvis du stadig sender slike meldinger gang på gang, så kan det være veldig irriterende og kan oppfattes som mas selv om du ikke mener eller tror det. Dere bør begge legge godviljen til her, ikke skylde på hverandre om hva som gikk galt, og spesielt hvis det dreier seg om at han ikke sier unnskyld for et eller annet eller for at du takker for lite. Men begge disse tingene er symptom på noe annet, altså den store rosa elefanten, og det ser ikke ut til at dere er helt på nett med hverandre. Dere forstår visst ikke hverandre, og tenkemåten til den andre? At han ikke kysset eller klemte deg kommer nok av at han også er usikker. Det kan han være like godt som deg. Dere må prøve å sette dere inne i den andres situasjon: "hvordan ville jeg følt/oppfattet/reagert på ting hvis det var meg" Det virker som dere begge er mest opptatt av dere selv og hva den andre gjør, og ikke hvordan den andre har det.
Gjest Illiya Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Må si det er så forvirrende innlegg! Men hva ønsker du? Sier meg enig i dette. Er det sånn du kommuniserer med/til ham, er det ikke rart han ikke skjønner deg og hva du vil fram til
Gjest ts Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Dere har visst en tendens til å henge dere opp i ting, kanskje fordi dere begge er usikre på hverandre? Eller fordi dere ikke kommuniserer godt nok. Vi har kanksje det. Men jeg har i hvert fall ikke gitt mulighet til at han skal være usikker på meg og hva jeg vil/føler. Vi kommuniserer tydeligvis dårlig, men begge ønsker jo å forbedre det. Hvorfor skal han be om unnskyldning? Det er ikke sikkert han skjønner at du forventer det nå, og i så fall er det ikke stort som blir gjort i den saken. Er det ikke en klar grunn til det, annet enn at du synes han bør det, så kan det være vanskelig å gjette for han også. For jeg skjønner det ikke helt. Jeg er ikke noe langsur og hvis han viste at han ville virkelig prøve igjen og bedre denne gangen, ville jeg glemt hele saken og gått over det. Grunnen til at jeg synes er jo at jeg følte meg fornærmet og sa det til ham, så en burde unnskylde for å ha fornærmet sin kjæreste? Hvis du stadig sender slike meldinger gang på gang, så kan det være veldig irriterende og kan oppfattes som mas selv om du ikke mener eller tror det. Jeg sender ikke medlinger stadig og stødt. Han sendte meg melding i går og lurte på noe han mente han så da de var hos oss, men jeg kunne ikke huske. Han kan da ikke plutseling synes at det er så irriterende med slike meldinger, når han selv sender de? Dere bør begge legge godviljen til her, ikke skylde på hverandre om hva som gikk galt, og spesielt hvis det dreier seg om at han ikke sier unnskyld for et eller annet eller for at du takker for lite. Men begge disse tingene er symptom på noe annet, altså den store rosa elefanten, og det ser ikke ut til at dere er helt på nett med hverandre. Dere forstår visst ikke hverandre, og tenkemåten til den andre? Jeg vil ikke skylde på han. Men han er sååå opptatt med jobben sin at han har veldig liten tid til oss, og da savner jeg det å være kjærester og foreslår ditten og datten, vil bruke den lille tiden jeg har fri med ham og overnatte has han. Men jeg vil heller ikke mase. At han ikke kysset eller klemte deg kommer nok av at han også er usikker. Det kan han være like godt som deg. Dere må prøve å sette dere inne i den andres situasjon: "hvordan ville jeg følt/oppfattet/reagert på ting hvis det var meg" Det er fult mulig! For jeg er enig i at man gjør ting når det føles naturlig. Men jeg er selv forvirret. Han kysset jo meg på telefonen, da vi skulle legge på. Så jeg tenker: "har vi gjort opp for hverandre?, vet vi hva den andre vil framover?, hva bør vi gjøre/ikke gjøre framover?" osv... Det virker som dere begge er mest opptatt av dere selv og hva den andre gjør, og ikke hvordan den andre har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå