Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2003 #1 Skrevet 19. juli 2003 Jeg vil gjerne høre hvorfor du trives der du bor. Hva setter du mest pris på?
Rapitap Skrevet 19. juli 2003 #2 Skrevet 19. juli 2003 Jeg setter pris på å bo sentralt, men samtidig ha frisk sjøluft og muligheten til å fiske fra min egen terasse.... =) Du da?
Gjest Kira Skrevet 19. juli 2003 #3 Skrevet 19. juli 2003 Liker meg ikke noe særlig her, men er ok, bodd her i snart 8 år. Men er jo ganske nært t-bane/buss, butikker og senter. Og nært skogen der jeg tusler turer med hundene.
Gjest Lea Skrevet 19. juli 2003 #5 Skrevet 19. juli 2003 Kort vei til byen, men likevel landlig. Supre naboer (de fleste i alle fall). Riktig side av byen (for oss). Fine turområder på flere kanter. Lite trafikk/støy.
Kreps Skrevet 19. juli 2003 #6 Skrevet 19. juli 2003 2 min å gå til stranda. er nesten nabo til butikken kort vei til kjøpestenter koslige naboer
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. juli 2003 #7 Skrevet 19. juli 2003 Kort vei til butikker, post, trikk og alt annet man kan tenke seg. Rolige omgivelser, så godt som ingen kriminalitet selv om det bor mange velstående mennesker her. Sikkerheten i bygårder, hus og leiligheter er meget høy. Mye trær og vakre hager langs gatene. Koselige naboer og hyggelig miljø. Min egen deilige balkong. Minnie
Klips Skrevet 19. juli 2003 #8 Skrevet 19. juli 2003 Tja, er i ferd med å venne meg til å bo litt utenfor byens harde kjerne, og i stedet sette pris på: komplett sommeridyll: plaskedam, svære, velstelte grøntområder, barnelatter, lekeplasser minner meg om slik jeg bodde da jeg var liten, og blir glad av å tenke på min datters gode barndomsminner som skal skapes her. innmari koselig villastrøk rett ved siden av, elsker å gå og titte inn i hagene og husene til folk. at det bor folk med ulik nasjonal bakgrunn her, trives mye bedre i et fargerikt fellesskap enn i kjedelige blendahvite vestkantstrøk, selv om jeg er oppvokst på vestkanten. og så er det mye mindre bråk om nettene, ikke hauger av fulle folk, og ingen trikk som skramler forbi. diger balkong, ikke flust med sånne i byen (men jeg savner nok byen litt, ja)
Manon Skrevet 19. juli 2003 #9 Skrevet 19. juli 2003 Liker at jeg bor litt utenfor selve bykjernen, likevel sentralt. Rolige omgivelser, parkene i nærheten, det at jeg kan legge meg ut på plenen en solskinnsdag... At det er så lyst og fredelig her, og mange fine gamle gårder med skjeve fasader... Kort vei til butikker og shopping.
Gjest Tex Skrevet 19. juli 2003 #10 Skrevet 19. juli 2003 Stort nytt hus og god plass Kort vei til skolen for barna Massevis av lekekamerater til barna Hyggelige naboer Nyyydelig hage Min fantastiske samboer.....
punkyB Skrevet 19. juli 2003 #11 Skrevet 19. juli 2003 Jeg trives utmerket - kort vei til sentrum , handlegate (Bogstadveien) , jobb , parker (St.hanshaugen og Stensparken) , vinmonopol - ok naboer - stille og rolig - lite trafikkstøy og eksos - flott usjenert hage - sval leilighet . Eneste jeg savner er vel en balkong.
Marianne Skrevet 19. juli 2003 #12 Skrevet 19. juli 2003 Gode naboer, sentralt selv om det er litt på landet for vi har gåavtand til lokaltog. Stor tomt på 1 mål så vi har masse plass. Koselig plass alt i alt rett og slett.
Gjest Zirine Skrevet 19. juli 2003 #13 Skrevet 19. juli 2003 Vi bor i en liten by, i sentrum, 20 sek til nærmeste uteresturant på bryggen. Vi bor i et nydelig og stort hus med hage og snekkerbu samt bakgård. Lite trafikk, nært til bademuligheter - og fiske. Jentene trives på skolen, de har fått mange venninner, her er nok å foreta seg - og jeg trives med ... vel - alt egentlig Nå skal det sies at pmsperioden er over, da.
Bertha Skrevet 19. juli 2003 #14 Skrevet 19. juli 2003 Sentralt, med kort vei til alle byfasiliteter. Samtidig bare noen minutter til skog og sjø. Kan jo si at jeg har fått i både pose og sekk! Dessuten er det et rolig nabolag, og "ordentlige" naboer. Lite bråk og tull. Det føles trygt og godt her.
Gjest gjesta Skrevet 20. juli 2003 #15 Skrevet 20. juli 2003 Jeg liker huset mitt med planløsningen. Elsker terrassen, hagen og solforholdene. Her er naboer i alle aldre. Det er stille her. Hører fuglekvitter og fossen. Trær og luft og kort vei til badevann. Marka i umiddelbar nærhet. 10 min. med bil til sentrum. Har butikker i nærmiljøet. Et godt sted for unger å vokse opp. Og et godt sted for meg.
Salamandra Skrevet 21. juli 2003 #16 Skrevet 21. juli 2003 Jeg trives kjempegodt der vi bor nå, det er sentralt i forhold til butikker og tog osv., vi har mange gode venner i gangavstand fra der vi bor (blant annet et vennepar som bor i etasjen under oss i 4-mannsboligen vår), det er stille og rolig (hører fuglekvitter om morgenen), fine turmuligheter, kort vei til utendørs bad, veranda og liten hage, utsikten er kjempefin og leiligheten er ganske stor og veldig fin innvendig.. Men nå skal vi bygge hus, og flytter til enda mer landlige omgivelser.. men tror jeg kommer til å trives der også, det er kjempekort avstand til barnehage, barneskole og ungdomsskole, fine turmuligheter, barnevennlig, golfbane rett ved huset, kort vei til off. komm., kort vei til mange av vennene våre, barnepassmuligheter i nabohuset, pluss at vi kommer til å få et nydelig hus... for bare litt mer penger enn lånet vi betjener på leiligheten.
Gjest Lady-M Skrevet 21. juli 2003 #17 Skrevet 21. juli 2003 - Utsikten - Sjølukten - Kan gå til stranden - Flott natur - Kattene våre stortrives - Stille og rolig - Ikke langt fra Oslo (25 min) - Sentralt - Et herlig hjem som vi trives kjempegodt i!
Gjest LilleSol Skrevet 21. juli 2003 #18 Skrevet 21. juli 2003 Stor herlig enebolig på 300 kvm. Ekstra kos e4tter vi pusset opp alt sammen. Masse plass å boltre seg på for samboernen min og jeg, og hunden vår elsker å ha masse plass å leke på Stor deilig hage med rips, bringebær, epler og pærer. Herlig å plukke dessert fra hagen! Naboene våre, har ingen tett på, nærmeste hus ligger vel ca 150 - 200 meter unna. Hager imellom. Svært uforstyrret. Deilig Kort vei til butikk, bank, post og jobben til sambo. enda kortere vei til naturen med alt den har å by på av fjell, skog og helt uforstyrrede fiske og badevann. Stor deilig terrasse der vi har sol hele dagen og kvelden Kort vei til skoler, og fritidsaktiviteter for eventuelle barn. Mulighet or å bygge stall etterhvert (har lyst på hest, men ting tar tid) Null kriminalitet, låser sjelden døra, kun når vi skal være borte lengre turer av gangen Kom plutselig på hvorfor jeg elsker dette stedet her, takk :D
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #19 Skrevet 21. juli 2003 Jeg trives ganske bra her i blokken vår, det beste med stedet er at det er barnevennligt. barna har ingen bilvei til skolen som ligger 5 min unna. Stille og rolig og ingen naboer som fester helg etter helg ingen hage som må stelles
Gjest Helenius Skrevet 22. juli 2003 #20 Skrevet 22. juli 2003 Nabolaget: Stille gater uten gjennomgangstrafikk, men med trær Nærheten til kaféer og butikker Folkemylderet som jeg går og sykler gjennom, og de små rare butikkene der butikkeierne står utenfor og smiler når jeg går forbi Sameiet: En kjempekoselig, skeiv gammel bygård med fin fasade, fin farge, kjempekoselig bakgård, digert kastanjetre og sitteplass og grill ute. Trivelige naboer med god dugnadsånd og forståelse for andres trivsel. Syrinen når den blomster i mai! Leiligheten: Liten (40m2) men akkurat plass til meg og min kjære. Genial planløsning (2-roms). Koselig med stukkatur og rosett, koksovn og tregulv, nytt kjøkken, hvite vegger og et ålreit bad. Et bitte lite vindu over kjøleskapet mitt. De skeive gulvene som gjør at jeg må innrede ut fra de topografiske forholdene. Jeg la inn bud på leiligheten på stedet, og trives kjempegodt! Det er rett og slett leiligheten for meg. Inntil videre bor vi der gjerne selv om det er litt i trangeste laget nå som vi blir to stykker. Når jeg blir "stor" vil jeg ha enebolig med hage, huske i et tre og et koselig stakitt! Og et digert bibliotek... :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå