Gå til innhold

Kan menn se jentefilmer?

Anbefalte innlegg

Gjest Jennifer, Oslo
Skrevet

Treffer en mann på 35 og i det siste har vi vært en del på kino. Da har han valgt filmene. De har vært litt halvintellektuelle og fine. Ikke noe voldsom action, heldigvis. Nå er det min tur til å velge og da blir det mye romantikk!

Holder menn ut romantiske komedier...?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han. Det er bare han som vet hva han liker. Menn er forskjellige.

Skrevet

Jeg har ikke sjangs om å få med samboeren på noen romantisk komedie. Vil han sitte å spille i fred hinter han grovt om at han har lasta ned jentefilmer til meg.

Skrevet

Bare spør! Enten så sier han ja eller nei.

Gjest Julius_C
Skrevet
Treffer en mann på 35 og i det siste har vi vært en del på kino. Da har han valgt filmene. De har vært litt halvintellektuelle og fine. Ikke noe voldsom action, heldigvis. Nå er det min tur til å velge og da blir det mye romantikk!

Jeg er meg og han er seg selv, så jeg kan ikke snakke for ham. Jeg vet uansett at jeg aldri kunne holdt ut en typisk romantisk komedie fra Hollywood. Oh Brother where art thou var en fin film, men så inneholdt den veldig mye mer enn romantikk og kliss.

Den ultimate film for meg er film á la Matix-trilogien, der hovedpersonene får moralske dilemmaer, og der ingen løsning synes bare positiv eller bare negativ.

En annen ting er at jeg leste en eller annen avisartikkel nylig der en forsker hevdet at romantiske filmer kan skade virkelige parforhold, på den måten at noen kvinner virkelig tror at kjærlighetslivet kan være så überperfekt som det er i enkelte Hollywoodfilmer. At man møter hverandre på en så spennende og original måte, at man opplever så mye spennende sammen osv, det skjer ikke for de fleste. Hvis denne forskeren har rett så har mange kvinner svak dømmekraft som tror livet kan være slik, jeg tror kvinner flest har bedre dømmekraft enn som så. (Mulig jeg tar litt hardt i nå. :gjeiper: )

Skrevet

Jeg er en velvoksen mann og så Shopaholics med min kjære. Jeg likte den. hvis filmen blir for dum risikerer hun bare at jeg blir mere opptatt av å klappe og kysse henne enn å se på filmen.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Har alltid synes det er patetisk med dårlige romantikk-komedier. Derfor er jeg ekstremt glad for at samboeren min liker bra filmer. Sci-fi, kostymedrama, action, thrillere og gode komedier. Selvsagt liker vi ikke bare de samme filmene, men ofte så er vi enige om hva vi gidder å se og ikke gidder se.

Forstår at enkelte kvinner som er misfornøyd med livet sitt og aldri har noe romantikk liker å drømme seg bort i overflatiske fjolle-romantik, men heldigvis ikke alle.

Gjest Cipheria
Skrevet
Spør han. Det er bare han som vet hva han liker. Menn er forskjellige.

Jepp. Eg har hatt guttevenna som har elska romantiske komediar, nokre som syns nokre filmar kan vere bra og dei som unngår sjangeren heilt.

Gjest frid
Skrevet

Min kjære barske mann elsker filmene til Hugh Grant. Når jeg tenker meg om liker han alle britiske romantiske komedier. Han er britisk... Han liker ikke sånne dustete "shoppe-filmer" med tanketomme damer hvis eneste tanke i hodet er Prada-klær og bryllup. Men det gjør jo ikke jeg heller.

Nå er vel min kjære ganske så mye i kontakt med sin feminine side, så han tåler godt en jentefilm ja... Han er generelt fascinert av oss :)

Men så slår han plutselig til med action, thriller eller science fiction. Hvis jeg må se Star Wars så må han se Notting Hill :fnise:

Gjest frid
Skrevet

Glemte å si at jeg har en heterofil mannlig kollega som elsker romantiske komedier! Han hater action og skrekk :)

Skrevet

Smaken er som baken, den er delt i to.

Spør han om det er noen sjangre du bør styre unna for hans del når du velger film. Hvis du spør om det går greitt med jentefilm, så svarer han gjerne ja for å være høflig :)

Mannen min ser litt romantiske komedier med meg. Han overlever som regel de. Jeg sier at han får lov til å gå og gjøre noe annet hvis det blir for gale (på kino ser vi kun filmer som begge har veldig lyst til å se, siden det koster mer enn å kjøpe filmen på DVD). Men hater dramafilmer hvor folk dør (det gjør forsåvidt jeg også). Jeg er grei og ser litt martial arts-filmer med han også :)

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Sex and the city og lignende, styrer nok 95% av mennene unna så godt de kan.

Skrevet

Hadde en gang en fyr som måtte overtale MEG til å se jentefilmer. Jeg takler det ikke, men han digget det tydeligvis:)

Skrevet

Jeg synes det er nydelig med tårevåte dramaer og romantiske komedier :blush: ... men jeg kjenner ikke mange andre gutter som kan fordra det :)

Du kunne jo spørre ham :?:

Skrevet (endret)

Ja

Endret av Eskild
Gjest KateW
Skrevet

Øhm, dersom han er 35 år, så er han vel såpass voksen at han kan kommuniseres med, og dere sammen kan finne ut av hva slags filmer han liker?

På den annen side, så har vel han lagt en pekepinn for hvilke filmer HAN liker utifra de han har valgt?

Selv har jeg ikke så mye til overs for chick-flicks, jeg hadde ikke klart å lide meg igjennom de første ti minuttene av Shopaholiker, for eksempel, og jeg er girly-girl selv, så vi er forskjellige...

Gjest hogwash
Skrevet
Øhm, dersom han er 35 år, så er han vel såpass voksen at han kan kommuniseres med, og dere sammen kan finne ut av hva slags filmer han liker?

Må bare si meg enig her, tror han vet bedre enn folk her hva han liker ;)

off-topic: generellt er romantiske komedier kjedelige, men det er noen få bra (love actually f.eks)

Mvh. en som har lidd seg gjennom en del romantiske komedier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...