Gå til innhold

Noen spm ang bryllup...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup i sommer og er veldig usikker på hvor pyntet man må være? Altså kan det holde med en litt finere sommerkjole? Jeg har ikke vært i bryllup siden jeg var liten og har derfor ikke peiling. Kunne for eksempel denne kjolen vært pen nok? Den er ikke for utringet?

Hvor mye bør man kjøpe gave for? Dette gjelder kjæresten min sin kamerat. De er gode venner, men ikke "bestevenner". Vi er begge studenter og flytter denne sommeren, så har dårlig råd!

Takker for svar! :)

Skrevet

Ja jeg synes den kjolen var pen nok. Fin kjole siden det er sommer.

Det spørs vel hvor gode venner de er men kanskje mellom 500-1000kr.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg synes kjolen var fin nok, men husk å ha et sjal eller noe du kan dekke skuldrene dine med i kirken. Mange steder er de veldig nøye på at en ikke skal ha bare skuldre.

Når det gjelder pris på gave så er det så utrolig forskjellig. Jeg er vant med å gi ca 600 kr dersom mann er par, selv om vi var studenter. Men er enig i et sted mellom 500-1000 kr.

Skrevet

synes det var en kjempesøt kjole, og at den hadde vært søt til ett sommebryllup!

Skrevet

Nydelig kjole. Jeg synes absolutt du kan gå med den. Kos deg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, fin kjole, med et sjal over skuldrene blir det perfekt.

Da vi giftet oss fikk vi gaver for ca 500 kr per par (både fra nære og perifere venner), det var i allefall det vanlige. Synes dette er en grei sum å gi for selv også.

Skrevet

Våre venner la seg også på rundt 500,- unntatt de aller aller nærmeste.

Kjolen var forresten kjempefin, men sjekk med brudeparet at det ikke er en stivere dresskode. Da er det som regel oppgitt i invitasjonen.

Skrevet

Det ble ikke den kjolen, men en annen, men vil si at de er ca. like "pene" begge to. I innbydelsen stod det bare pent antrekk, så satser på at jeg slipper å skaffe meg ballkjole ;) Nå synes jeg at det med dresskoder er litt vanskelig da, så korriger meg hvis jeg tar feil!

Hvis det holder med 500 kr er jo det kjempe greit, tror nok jeg skal få råd til det! Var redd for at vi måtte ut med 1000 kr jeg...

Takk for alle svar, ble litt lettet nå! :)

Skrevet

Den du viste frem går godt inn under pent antrekk, ja. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...