Gå til innhold

Cumbuco/Fortaleza, noen som har vært her?

Anbefalte innlegg

Gjest Brasilfarer
Skrevet

Jeg og min mann skal reise til Brasil i august i år. Vi skal til Cumbuco som ligger like utenfor Fortaleza. Er det noen som har vært her?

Noe dere kan anbefale, noe vi må huske på? Er ganske skeptisk, hører mye om korrupte politi osv.

Glad for alle tips :)

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest cumbucofrelst
Skrevet
Jeg og min mann skal reise til Brasil i august i år. Vi skal til Cumbuco som ligger like utenfor Fortaleza. Er det noen som har vært her?

Noe dere kan anbefale, noe vi må huske på? Er ganske skeptisk, hører mye om korrupte politi osv.

Glad for alle tips :)

Gjest Gjest_BeenThere_*
Skrevet

Ikke slipp mannen din av syne. Det er hundrevis av veldreide jenter i Fortaleza, som ikke er prostituerte, bare veldig kåte..

Gjest Gjest
Skrevet

Jaja, jeg kjenner mannen min. Han hadde aldri gjort noe sånn mot meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere vil få en utrolig flott ferie. Men ser for meg at det blir veldig kjedelig å være i Cumbuco over tid. Anbefaler at dere reiser litt rundt. Tar en helg i Canoa Q.(leier rom hos Toby`s) og ev. Jerri. Strendene i Fortaleza anbefales også. Praia Futuro(Boa Vida, Croco Beach)

Mht kriminalitet. Du skal ta forhåndsregler, dvs ta taxi når du skal rundt i byen(Fortaleza) på kveldstid, ikke vift med penger og dyre eiendeler. Ikke beveg dere inn i en Favela. Har selv vært i Brasil 4 ganger før, aldri opplevd noe skummelt.

Det med korupt politi er ekstremt overdrevet.

Husk å ha med pass når dere ferdes rundt, d er påbudt med pass.

Husk også at det snakkes lite engelsk, ta med ordbok;-)

Igjen dere kommer til å få deres livs opplevelse:-)!

sjekk også ut fortaleza.no

Bem-Vindos para Brasil

Gjest Brasilfarer
Skrevet

Tusen takk for tips! Høres ut som vi kan få en flott ferie! Gleder meg til å reise :)

Skrevet
Dere vil få en utrolig flott ferie. Men ser for meg at det blir veldig kjedelig å være i Cumbuco over tid. Anbefaler at dere reiser litt rundt. Tar en helg i Canoa Q.(leier rom hos Toby`s) og ev. Jerri. Strendene i Fortaleza anbefales også. Praia Futuro(Boa Vida, Croco Beach)

Mht kriminalitet. Du skal ta forhåndsregler, dvs ta taxi når du skal rundt i byen(Fortaleza) på kveldstid, ikke vift med penger og dyre eiendeler. Ikke beveg dere inn i en Favela. Har selv vært i Brasil 4 ganger før, aldri opplevd noe skummelt.

Det med korupt politi er ekstremt overdrevet.

Husk å ha med pass når dere ferdes rundt, d er påbudt med pass.

Husk også at det snakkes lite engelsk, ta med ordbok;-)

Igjen dere kommer til å få deres livs opplevelse:-)!

sjekk også ut fortaleza.no

Bem-Vindos para Brasil

Det ville jeg da aldri ha gjort! Passet skal låses ned i hotellsafen, og ikke tas ut igjen før hjemreisen. Hva gjør du hvis du blir ranet, og passet forsvinner?? Ta en kopi av passet, og ha eventuelt det på deg når du ferdes rundt.

Jeg har selv vært i Brasil og Fortaleza, og jeg gikk da aldri rundt med passet på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...