Gå til innhold

Slappe håndtrykk!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke fordra mennesker som kommer med en slapp hånd når de skal hilse.

Jeg har derfor "hjernvasket" sønnen min om at slappe håndtrykk ikke aksepteres.Det skal være fast men heller ikke for hardt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta i litt ekstra hardt når jeg hilser på en slappfisk. Ikke så mye at det gjør vondt for den andre, men for å "provosere" fram litt tak i den andre. Synes det er direkte vemmelig å ta i en slapp hånd. Da er filleristerne og de hardhendte bedre, selv om tårene nesten spratt en gang en fyr kleip til slik at gifteringen min skar seg inn i nabofingrene.

Skrevet
Jeg pleier å ta i litt ekstra hardt når jeg hilser på en slappfisk. Ikke så mye at det gjør vondt for den andre, men for å "provosere" fram litt tak i den andre. Synes det er direkte vemmelig å ta i en slapp hånd. Da er filleristerne og de hardhendte bedre, selv om tårene nesten spratt en gang en fyr kleip til slik at gifteringen min skar seg inn i nabofingrene.

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, blir provisert av de som bare legger hånden sin i min når vi hilser, så jeg trykker litt ekstra hardt merker jeg - sikkert i i håp om at vedkomende skal forstå et det er slik det skal være!

Liker heller å få en megahard enn en slapp en for å si det slik :gjeiper:

Skrevet
Liker heller å få en megahard enn en slapp en for å si det slik :gjeiper:

Snakker vi fortsatt om håndhilsing? :klø:

Skrevet (endret)
Snakker vi fortsatt om håndhilsing? :klø:

Ser jo hvorfor du lurer men jeg tenkte fortsatt på håndtrykk altså!

Mulig det jeg skrev der kan misforstås (så det først nå) men det var ikke slik jeg tenkte, men tydelig at du selv tenkte på noe annet pga. måten du spør på....eller?

Endret av Silmarill
Skrevet
Ser jo hvorfor du lurer men jeg tenkte fortsatt på håndtrykk altså!

Mulig det jeg skrev der kan misforstås (så det først nå) men det var ikke slik jeg tenkte, men tydelig at du selv tenkte på noe annet pga. måten du spør på....eller?

Den kunne tolkes da. :)

Gjest Alabama
Skrevet
Jeg pleier å ta i litt ekstra hardt når jeg hilser på en slappfisk. Ikke så mye at det gjør vondt for den andre, men for å "provosere" fram litt tak i den andre.

Gjør dette selv, og hvis noen klemmer hardt, så kommenterer jeg ofte det også. Vel å merke på en hyggelig og humoristisk måte, og bare dersom det er så ille at jeg får vondt.

Skrevet

Jeg er dårlig oppdratt. Jeg kjente ikke til reglene for håndtrykk før jeg leste denne tråden. Jeg har hele tiden sett på folk som hilser med slapt håndtrykk som litt usikre, litt tilbakeholdene, forsiktige eller introverterte. Folk som hilser med veldig sterkt håndtrykk oppfatter jeg som litt påtrengende dominerende, macho, selvhevdende. Uten å ha noen kulturelle referanser.

Folk som ikke klarer å ta høyde for mangel på kunnskap om vanlige kotymer, når de vurderer folk, oppfatter jeg som litt dumme, og litt intolerante.

Slik hodet mitt fungerer.

Skrevet (endret)
Den kunne tolkes da. :)

Huff ja :rolleyes:....men den var litt kúl bokstavelig talt da :-)

:cool:

Endret av Silmarill
Skrevet

Slappe håndtrykk er vemmelig. For harde trykk gjør vondt.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare ta tak i hånden som strekkes ut mot deg.

Jeg lurer også på hva som skjer hvis to slike slappfisker skal håndhilse - står de bare og dasker hendene løst mot hverandre da eller? Visper fingrene rundt hverandres fingre, eller hva?

Og hvis man har hilst på mer enn tre personer i sitt liv, så antar jeg man burde skjønne konseptet håndhilsing.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Utrolig kjipt med tafatte og slappe håndtrykk. Da har jeg gjort meg opp en negativ mening om den personen. Alle med slappe og passive håndtrykk som jeg har møtt på er jenter (kun med noen få unntak).

Kjipe kvinnfolk. Kvinner er kvinner verst.

Skrevet

Jeg hadde faktisk kurs i håndhilsing på konfirmasjonskurset mitt ;)

Jeg har et fast håndtrykk, og tenker mitt om de slappfiskene.

Skrevet

Jeg lurer også på hva som skjer hvis to slike slappfisker skal håndhilse - står de bare og dasker hendene løst mot hverandre da eller? Visper fingrene rundt hverandres fingre, eller hva?

Gjest nobilian
Skrevet

:fnise:

Skrevet

Fikk helt sjokk da jeg hilste på onkelen min da sønnen hans ble konfirmert, det var det slappeste håndtrykket jeg noen gang har vært borti. Det var så uventet, han er nemlig politimann, og jeg hadde liksom sett for meg at han burde ha et litt kraftigere håndtrykk.

Men alikevel syns jeg at det er verre med sånne som klyper til så hardt at tårene spretter! Får lyst til å rope ut "au"! :nei:

Gjest Gjest_sjefen_*
Skrevet

Uff, det er et hardt liv... Jeg blir kvalm når man ikke ser lenger en et håndtrykk. Og hva er et håndtrykk? Det sier vel pokker meg ingenting om hva du kan??

Gjest nobilian
Skrevet
Uff, det er et hardt liv... Jeg blir kvalm når man ikke ser lenger en et håndtrykk. Og hva er et håndtrykk? Det sier vel pokker meg ingenting om hva du kan??

Siden du spør; et håndtrykk er for mange en del av CV`en, om det kan uttrykkes på den måten, og det burde være en smal sak å tilpasse det på samme måte som man tilpasser en jobbsøknad for å fremstå som interessert og interessant.

Gjest Gjest
Skrevet

Trodde det bare var jeg som syntes slappe håndtrykk var vemmelig!

For det er jo litt merkelig når jeg tenker på det, men ja.. vemmelig er faktisk ordet. Eller ekkelt.

Har ingen fordommer mot folk med slapt håndtrykk, synes bare det er litt merkelig at de har det. Man tar tak i den andre personens hånd og klemmer litt, hvor vanskelig kan det være? Alle som er over 10 år har vel fått med seg dette ritualet uten at noen har fortalt dem det. Og jeg lurer også litt på hva som skjer hvis to slappfisker møtes og rekker ut de døde hendene sine til hverandre.

Skrevet (endret)

Siden du spør; et håndtrykk er for mange en del av CV`en, om det kan uttrykkes på den måten, og det burde være en smal sak å tilpasse det på samme måte som man tilpasser en jobbsøknad for å fremstå som interessert og interessant.

Enig :)

Trodde det bare var jeg som syntes slappe håndtrykk var vemmelig!

Nope, dette deler du mer eller mindre med hele norges befolkning og de aller fleste mennesker i andre land!

Endret av Silmarill
Gjest Purple Haze
Skrevet

Et slapt håndtrykk gir meg et dårlig inntrykk av personen. Og når jeg intervjuer mennesker til jobber i bedriften jeg er ansatt, legger jeg faktisk vekt på håndtrykket deres når jeg skal vurdere søkere opp mot hverandre.

Har hørt at et slapt håndtrykk er et tegn på dårlig karakter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...