Gjest Gjest_vannmann_* Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har ikke truffet på mange menn som er slappe i neven når jeg hilser på dem, men jeg treffer til stadighet kvinner som ikke tar tak i neven min når vi hilser. Får bare lyst til å klemme til sånn at de vår vondt! Kanskje de gir meg litt motstand da. Det er rett og slett vemmelig med disse slappe hendene.. Du som vet du har et slapt håndtrykk - hvorfor gjør du det ikke skikkelig?
Sniktitt Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Slappe handtrykk er noe av det verste som finnes!!!! Får en skikklig ekkel følelse når jeg kjenner denne slappe kroppsdelen i min hand!!
Lalle Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 He he, jeg klemmer av og til så det gjør vondt. Vet du hva jeg lærte som ung? At slappe håndtrykk var et bevis på tiltaksløse personer, og late???? 1
Gjest ts Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 He he, jeg klemmer av og til så det gjør vondt. Vet du hva jeg lærte som ung? At slappe håndtrykk var et bevis på tiltaksløse personer, og late???? Det er det jeg og tenker når jeg tar dem i hånden. At dette er et menneske jeg ikke kommer til å like - jeg har tatt feil mange ganger, men det er dette med førsteinntrykk, da! Kjenner flere med slappe håndtrykk som er både aktive, har god jobb og tjener godt, er smarte etc. Hadde bl.a. en fastlege med slapt håndtrykk. Absolutt ikke en dame som passer beskrivelsen "tiltaksløs og lat" Så hvorfor det ekle slappe lemmet i hånden min?
Gjest Elfrida Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Jeg syns de som klemmer så det gjør vondt er langt verre! "Kjennnn mitt faaste håndtrykk som knuuser deg". Au! Det er helt vanlig i veldig mange asiatiske land at et håndtrykk ikke er noe annet enn at man tar i hånden helt uten noen risting eller klemming, så det kan være kulturelt hva man anser for et riktig håndtrykk også. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Jeg hater slappe håndtrykk, er rett og slett ekkelt. Føler at de egentlig ikke hadde noe lyst til å hilse på meg, men følte de måtte. Liker ikke noe særlig at noen prøve å knuse hånden min heller da, en mellomting er greit.
Gjest ts Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Jeg syns de som klemmer så det gjør vondt er langt verre! "Kjennnn mitt faaste håndtrykk som knuuser deg". Au! Det er helt vanlig i veldig mange asiatiske land at et håndtrykk ikke er noe annet enn at man tar i hånden helt uten noen risting eller klemming, så det kan være kulturelt hva man anser for et riktig håndtrykk også. kanskje det er vanlig i asiatiske land, men i norsk kultur er det vel heller mer en måte å vise interesse på. Jeg føler at en person med fast håndtrykk er interessert i å møte meg og det jeg har å si - mens at en person med slapt håndtrykk ikke egentlig er interessert i å treffe meg eller høre hva jeg har å si. Man skal jo ikke klemme til, men man skal møtes et sted på midten slik at det ikke blir slapt.
Gjest strykebrett Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 En kjøkkensjef jeg kjenner ansetter ikke folk med slapt håndtrykk, uansett hvor gode papirer og referanser de har. Han mener at folk som ikke har med seg det hjemmefra er dårligere utstyrt med folkeskikk og antenner enn andre. Han har et bra team, så det fungerer tydeligvis for han..
MissStiles Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Jeg kan ikke si om det bare gjelder kvinner eller menn men jeg hater slappe håndtrykk. Jeg klemmer heller så det gjør vondt enn omvendt.
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har kanskje et håndtrykk som enkelte menn mener er slapt, men for meg føles det ikke slapt. Håndtrykket skal være fast, men man skal ikke dermed skrive hånden til den andre. Jeg har opplevd folk som klemmer så det gjør vondt. Disse menneskene har jeg mislikt. En annen ting som irriterer meg er mennesker som hilser og sier navnet ditt uten å se deg inn i øyenene. Det verste er når de ser på neste person i hilserunden før du rekker å si navnet ditt.
LukaFrost Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 Også har du de som på en måte ikke vil gi deg hånda, sånn at du bare får tak i fingrene. Nesten litt ekkelt. Hva er det med folk som ikke klarer å håndhilse skikkelig? 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Også har du de som på en måte ikke vil gi deg hånda, sånn at du bare får tak i fingrene. Nesten litt ekkelt. Hva er det med folk som ikke klarer å håndhilse skikkelig? Jeg var borti ei jente i helga som hadde dette slappe håndtrykket. Når man i tillegg unngår blikkontakt så får man ikke et særlig godt førsteinntrykk! Mulig denne jenta var utrolig sjenert, men det går da an å klemme litt til. Var som å hilse på et lik!
Møffi Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 Jeg mener selv jeg har et fast og normalt håndtrykk, men kan ikke fordra (særlig eldre menn) som tar skikkelig hardt grep om handa og rister den opp og ned i laaaaaaang tid. Hva gjør man da?
Gjest Elfrida Skrevet 5. mai 2009 #14 Skrevet 5. mai 2009 Man skal jo ikke klemme til, men man skal møtes et sted på midten slik at det ikke blir slapt.Enig - og enkelte (særlig menn) bør passe på å ikke klemme i stykker fingrene til den de skal håndhilse på. Jeg mener selv jeg har et fast og normalt håndtrykk, men kan ikke fordra (særlig eldre menn) som tar skikkelig hardt grep om handa og rister den opp og ned i laaaaaaang tid. Hva gjør man da?Jeg er fristet til å si au, men det blir jo bare til at man smiler og klemmer/rister tilbake.
Gjest Cipheria Skrevet 5. mai 2009 #15 Skrevet 5. mai 2009 Eg hugsar då eg var 18 og skulle på mitt første jobbintervju. Det var ein mann der, så då tenkte eg at måtte ta eit skikkeleg handtrykk. Det var eit ganske slapt handtrykk frå hans si side, så eg trur nesten eg gjorde han vondt. Eg mislikar handtrykk i det heile tatt. Trur forresten eg ser på handa når eg gir handtrykk, for å treffe liksom ...
The Kitten Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 Både slappe og for harde håndtrykk er helt forferdelig etter min mening.
Megana Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Både slappe og for harde håndtrykk er helt forferdelig etter min mening. Var en gang en klemte hånda mi så hardt at ringene gnagde seg inn i fingrene, hadde de merkene etterpå.... Deilig... Men synes nesten at slappe er enda værre, får nesten lyst til å ta skikkelig tak og riste i vei
Pingting Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Jeg skal innrømme at jeg er fordomsfull ovenfor de som har slappe håndtrykk. Som en annen sier: jeg har tatt feil mange ganger. Desverre er førsteinntrykket som regel en litt tafatt, lite interessert person. Mulig jeg tar feil, men jeg synes dette var enda vanligere da jeg var i USA. Synes også stadig jeg ser på TV at det er mange kvinner som kun hilser med fingrene som det ble nevnt her.
toyses Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Enig i det som blir sagt her, slappe håndtrykk gir et dårlig inntrykk. Har hørt om mange arbeidsgivere som synes de som har et slapt håndtrykk gir et dårlig inntrykk og velger heller noen med et fast håndtrykk. Et fast og godt håndtrykk viser at man er selvsikker noe som er veldig viktig i hvilken som helst jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå