Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har nettopp begynt å trene. I går trente jeg en time og kroppen føles litt mørbanka i dag. Skal trene igjen i morgen, og lurer på om jeg kan svømme i kveld, eller blir det for mye? Kroppen trenger jo hvile, men svømming er jo litt mer skånsom trening, og jeg vil jo gjerne komme i form
Gjest Lance Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har nettopp begynt å trene. I går trente jeg en time og kroppen føles litt mørbanka i dag. Skal trene igjen i morgen, og lurer på om jeg kan svømme i kveld, eller blir det for mye? Kroppen trenger jo hvile, men svømming er jo litt mer skånsom trening, og jeg vil jo gjerne komme i form Hva trente du i går? Styrke? I så fall kan du svømme i dag. Musklene er stive fordi de har blitt utsatt for uvant anstrengelse, og det er ikke til å unngå i begynnelsen. Å trene utholdenhet to dager på rad, særlig når du nettopp har begynt å trene, bør du ligge unna. Hvis du er sliten etter forrige utholdenhetsøkt så er det fordi kroppen ikke har restituert seg ennå, så da skal du ta det rolig til du ikke lenger kjenner forrige økt i kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Ok, tusen takk for svar! Tror jeg dropper svømminga i dag, vil heller være ordentlig frisk og opplagt til neste trening i morgen. Så da slenger jeg meg på sofaen med en god film - med god samvittighet
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Gjør det ! Trening bryter ned kroppen, det er god restitusjon (mat, drikke, søvn / hvile) som bygger kroppen opp igjen.
Chanel.No5 Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Trening er sunt og svømming er veldig bra, men det er alltid viktig å gjøre som du bestemte deg for, høre på kroppen din, men om du trener tung styrke og føler at musklene dine er støl så kan du allievel ta deg en svømmeøkt, prøve neste gang kanskje, se om du ikke klarer det til tross for støl kropp. På den måten ser du om kroppen faktisk er sliten og trenger hvile eller om du er støl etter styrketreningen og en støl kropp kan fint få seg en svømmeøkt=) Bare noen tanker om hva du evt. kan gjøre neste gang=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå