Gå til innhold

Syk pus..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fosterhjem for en katt via dyrebeskyttelsen..

Når vi fikk han for en uke siden så hadde han litt løs avføring, og som luktet helt forferdelig! Trodde at det var maten som gjorde det, så vi byttet til royal canin fòr for innekatter. (har hatt katt fra de før, men ingen av de har luktet så sterkt..)

Vi dro vekk i helgen når katten nettopp hadde begynt på den nye maten, og trodde alt var ok. Det kom noen innom to ganger om dagen for å gi mat og kos..

Men når vi kom hjem på søndag, så merket vi at katten fremdeles har løs avføring, og at det lukter mer oppkast enn avføring.. I tillegg går han rundt og promper hele tiden.. Fra han spiser til han går i kassen går det ikke mer enn et par minutter, så det virker som om alt går rett gjennom han rett og slett..

Har ikke time hos dyrelegen før i morgen, men har til nå avgrenset mat inntaket hans, og han har selvfølgelig vann hele tiden... Han fikk også mark kur forrige uke forresten..

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gi han for å stabilisere magen i mellomtiden? Eventuelt om noen har vært borti det samme og har tips om hva det kan være?

Han virker helt fin ellers sett bort fra dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv en katt som var plaget med magen, med det gikk over da jeg byttet for. Men siden du allerede har gjort det, og gitt han ormekur, er jeg litt lost på denne. Er jo mulig han trenger litt tilvenning til det nye foret, og at det bedrer seg etterhvert, men du får høre hva dyrlegen sier. I mellomtiden kan du jo gi ham zoolac? Skal hjelpe å stabilisere magen, og funker fint som en midlertidig løsning til du finner ut hva som er galt.

Skrevet

Da skal jeg prøve det... Er det dyrebutikken som selger det?

Skrevet

Vet at kokt ris hjelper bikkjer mot løs mage, men vet ikke om det funker for katter...

Skrevet

Tror du må til dyrlegen å kjøpe det, men det er kanskje stengt nå? :sjenert:

Skrevet

Jeg hadde en katt med det samme problemet. Jeg gav den cultura og ris, blandet i litt våt for. Det hjalp henne.

Skrevet

Biola hjelper valpen min.

Zoolac er dyrt syns jeg....................

Skrevet

Han har en kraftig mage/tarm infeksjon.. Så han har fått en kur, og skal ta zoolac i en uke etter kuren, så skulle alt være i orden :)

Har kun gitt han fisk og ris blandet sammen i et par dager nå for å roe magen i tillegg, og det ser ut til å hjelpe veldig bra! Skal heller prøve å begynne å blande inn litt vanlig tørfòr om et par dager når medisinen har begynt å virke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...