Gå til innhold

Dawkins om kreasjonisme-paradokset

Gjest Ludovie

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie

Morsom liten artikkel!

It's a flaw in our argument, for sure, said Dawkins today. By any reading of evolutionary theory, creationists ought to have died out ages ago. They serve no function in the planet's ecosystem, and no other species has survived so long while in such fundamental disagreement with observable reality. If I wasn't such an ardent believer in secular materialism, I'd wager this is really troubling Darwin in the afterlife.

Og så kan man jo lure på hvor lang tid det tar før kreasjonistene begynner å ta Dawkins til inntekt for eget syn. :briller:

Endret av Ludovie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte biten om kontroversen angående kreasjonistenes felles stamfar med NRA-medlemmer. Og selvsagt hvordan kreasjonistene som i økologisk forstand truet art, har hatt utbytte av offentlig konservasjonisme gjennom bygningen av reservater i alle større byer, hvor de har fått oppført uoppvarmede skjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's a flaw in our argument, for sure, said Dawkins today. By any reading of evolutionary theory, creationists ought to have died out ages ago. They serve no function in the planet's ecosystem, and no other species has survived so long while in such fundamental disagreement with observable reality. If I wasn't such an ardent believer in secular materialism, I'd wager this is really troubling Darwin in the afterlife.

Nei, for de er jo en ensartet gruppe, og alle andre "serves a function", I'm sure...

Hvis det er humor han forsøker seg på her, så må jeg si han faller litt igjennom nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Nei, for de er jo en ensartet gruppe, og alle andre "serves a function", I'm sure...

Hvis det er humor han forsøker seg på her, så må jeg si han faller litt igjennom nettet...

Leste du artikkelen? Det er jo veldig tydelig at dette er humor! Det ser man også gjennom det Mann42 siterte, samt f.eks. dette:

[...] a number of mavericks still cite creationists as evidence of a process of 'natural aberration' in which nature sometimes gets it spectacularly wrong, a theory popularised as 'unintelligent design'.

Jeg tviler forresten på at det er et egentlig Dawkins-sitat. Jeg tipper at de bare brukte navnet hans fordi han er en av de aller mest kjente evolusjonsbiologene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42
Ok, da er det humor da.

Damned fine, too!

Det er sjelden at man kommer over skikkelig gode kreasjonistvitser, det blir liksom så alvorlig hele tiden. Man bare kaster seg over tema med hele arsenalet av fossiler og radiometrisk datering og mutasjoner og what not, og debunker dem til helvete. Men denne linken var faktisk en liten perle. Samboeren så rart på meg mens jeg leste den, for jeg begynte å knise som en liten jente flere ganger. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja. Nå måtte jeg lese den en gang til for å se om jeg hadde gått glipp av ett eller annet, men jeg fant det ikke nå heller. Og det er jo ikke det at jeg er kreasjonist og dermed måtte ha ledd av meg selv...

Det er vel kanskje heller det at jeg ikke liker humor som går ut på å le av andre. På samme måte som Darwin awards. Det er liksom ikke humor for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden at man kommer over skikkelig gode kreasjonistvitser, det blir liksom så alvorlig hele tiden.

hmm Kanskje det hadde vært noe for en egen tråd.. ?

Kanskje disse vitsene kan være noe av interesse.. Jeg lo iallefall (men så er jeg ikke noe god på humor sies det)..

http://evolusjon.googlepages.com/Both_sides.jpg

http://evolusjon.googlepages.com/Howitallstarted.jpg

http://evolusjon.googlepages.com/bizarro-creationism.jpg

Edit: trur det var en link for mye i forhold til reglene. :(

Innlegget er endret iht KGs regler. (Det är ingen begränsing på antalet länkar men på img-tags i forumet)

Furstina, mod

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Morsom liten artikkel!

Og så kan man jo lure på hvor lang tid det tar før kreasjonistene begynner å ta Dawkins til inntekt for eget syn. :briller:

He he, ja, det finnes mange kreasjonisme-viteser, og det festligste av alt er at de verste kreasjonistvitsene ikke er vitser, men realiterer mht. kreasjonistenes psedovitenskapelige argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...