Gjest Gjest_LillA_* Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Heter nok ikke visapenger, men d er ett type gavekort som gis og brudeparet kan bruke pengene på bryllupsreisen feks. Noen som vet hva d heter og hvordan dette gjøres? Er dette blitt vanlig nå?
Jade Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Gavekort, heter vel gavekort? Ellers fikk vi mange (gave)sjekker til bryllupet. Disse er ikke tilknyttet en spesiell butikk/reiseselskap/firma, men løses ut i banken.
allyhoo Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Har sett disse VISA gavekortene på diverse Narvesen o.l. rundt i landet. Du kan jo stikke innom en slik butikk, og har de ikke inne så er det mulig de kan få tak i
Kirby Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Man kan vel få tak i dem i banken man tilhører, tror jeg? Vet at Postbanken har Mastercard-gavekort. Jeg hadde blitt kjempeglad om vi fikk noe sånt i gave i alle fall, litt mer ordentlig enn penger (type sedler) er det også.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Har sett disse gavekortene på Narvesen jeg også. De er grønne tror jeg og heter Spendon
Aurela Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Mener du kanskje Present Gavekort? De kan hverfall brukes mange steder.. Men, personlig ville jeg nok heller fått en gavesjekk som noen over nevnte. Hva om brudeparet ønsker seg møbler, reise, kjøkkenutyr eller lignende de ikke finner på de utvalgte butikkene. Litt kjedelig å bruke et gavekort på noe som man egentlig ikke trenger fordi det kun er et par butikker i området som bruker sånne.
Eske Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Du kan også få tak i de på nett Visa Spendon Endret 5. mai 2009 av Tonerose
Cammiebella Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Ja, tror de fleste bankene tilbyr Visa/Mastercard-gavekort (se på hjemmesiden til banken din). De fungerer som vanlige bankkort og man kan bruke de hvor som helst (unntaket er at man ikke kan ta ut pengene i minibank). Mye smartere enn å kjøpe gavekort i en enkelt butikk.
Gjest Mrs happy Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Har sett disse gavekortene på Narvesen jeg også. De er grønne tror jeg og heter Spendon Det er riktig. SpendOn gavekort m/visa er genialt. Fikk det på jobben i forbindelse med jula. Perfekt i forhold til bryllup - kan brukes overalt hvor visa aksepteres - inklusiv nettet. De aller fleste kjeder og kjøpesenter aksepterer visa og dessuten kan det brukes i utlandet på (bryllups) reise Alle Narvesen og 7-eleven selger kortene. Blitt standard gaveinnkjøp for min del :-)
Brukernavn Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Du kan også få tak i de på nett Visa Spendon Det der er jo helt genialt!!
Gjest Goody Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Mener du kanskje Present Gavekort? De kan hverfall brukes mange steder.. Men, personlig ville jeg nok heller fått en gavesjekk som noen over nevnte. Hva om brudeparet ønsker seg møbler, reise, kjøkkenutyr eller lignende de ikke finner på de utvalgte butikkene. Litt kjedelig å bruke et gavekort på noe som man egentlig ikke trenger fordi det kun er et par butikker i området som bruker sånne. Presentkort har jeg dårlig erfaring med. Mange butikker som ikke aksepterer det som betalingsmiddel - selv om de står oppført som brukersted :-( Mye bedre med dette visa kortet hos Narvesen og 7-eleven. Der får du også fine innpakninger og dessuten kan det brukes så og si overalt. Jeg fikk et i julegave og benyttet det på nettet og spanderte middag på en restaurant med kjærsten min i forbindelse med valentine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå