Gjest MillaC Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Hei Hei Jeg har fått i oppgave å lage i stand en velvære kurv til toalett i en venninnes bryllup. En kurv for kvinner og en for herrer. Innhold: Paracet, frisk pust, strømpebukse, hårspray, voks, parafyme, ob, rouge, leppestift, bodylotion, kondom (??) osv... Trenger noen tips på flere geniale ting disse kan inneholde
Hexagon Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Søker du på dokurv så får du masse tips Er skrevet masse om det før
Jade Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Tips til innhold: sikkerhetsnåler, hårnåler, gnagsårplaster, neglefil, blank neglelakk (redning for hull i strømpebukser), frisk pust (vi hadde forresten ikke en slik kurv (men jeg hadde litt "reserver" i vesken tilfelle noen hadde en krise), og det gikk fint likevel. Jeg fikk hull i strømpebuksa, men det vistes ikke under brudekjolen uansett :D Endret 6. mai 2009 av Arwen
Gjest regine ii Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Lebestift er ekkelt i en felles korg!!! Jeg vil iallfall IKKE dele lebestift med x antall andre! samme gjelder maskara og annen sminke, som jeg har sett flere mener man må ha i slike kurver. De fleste som bruker lebestift eller annen sminke, har vel med det de selv har behov for. Det som skal ligge i slik kurv blir dermed "større" ting, og sånt som hodepinetabletter, ob/bind etc, som man ikke nødvendigvis får plass til i selskapsvesken. Må være et krav at alle produkter som skal brukes av flere enten er i engangspakker, eller i spray form!
Gjest Augusr Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Jeg skjønner ikke hva parfyme har å gjøre i disse kurvene. Gjestene er ofte parfymerte før de kommer, også skal de begynne å blande lukter på do.
Gjest KateW Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Hva i all verden skal man med en slik kurv? Har man ikke med det man trenger i veska? (sorry, ikke mening å ødlegge tråden, og lykke til med oppgaven TS)
Gjest Grafica Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Alle "pynteting" som sminke, parfyme osv er totalt unødvendig... En hårspray til damene og en voks til mennene går nå greit, men ellers er sånt unødvendig. Kondomer likeså. Rent praktiske ting er greia. OB og et par truseinnlegg er sikkert greit, men ellers ville jeg fokusert på ting som nål og tråd (plutselig ryker en stropp), blank neglelakk, smertestillende, en håndkrem (bodylotion er ikke nødvendig), muligens solkrem om det er midt på sommeren og strålende sol, gnagsårplaster, neglefil (fordi plutselig knekker en negl, og det er kjipt å rive opp kjolen pga det), tyggis eller andre ting.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 haha nå måtte jeg le. Velværekurv? Nå har jeg hørt om det også. Hm.. bare pass på at der er rikelig med dopapir på doen, papir (ikke lurfttørrer) til å tørke hendene på og såpe til å vaske hendene med! Kanskje en boks med tamponger/pakke med bind stående tilgjengelig. Gnagsårplaster var jo også en grei ide, men det holder med en pakke eller to.. sikkerhetsnåler hender det jo at folk får behov for. Andre ting får nå folk tenke på å ha med seg selv...? Kondomer? Øh.. jeg betaler for eget gilde, men ikke for andre sitt. Dessuten er vel folk bedd i par - de har forhåpentligvis sakene sine i orden selv. Og de single? Vel.. de er i et bryllup med folk det ikke passer seg å ha et ons med. Men vil de, så skal da ikke jeg stoppe noen - men å ha kondomer klart syns jeg er litt tacky.
Megana Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Enig med Grafica jeg, praktiske ting er en god ide.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 haha nå måtte jeg le. Velværekurv? Nå har jeg hørt om det også. Hm.. bare pass på at der er rikelig med dopapir på doen, papir (ikke lurfttørrer) til å tørke hendene på og såpe til å vaske hendene med! Kanskje en boks med tamponger/pakke med bind stående tilgjengelig. Gnagsårplaster var jo også en grei ide, men det holder med en pakke eller to.. sikkerhetsnåler hender det jo at folk får behov for. Andre ting får nå folk tenke på å ha med seg selv...? Kondomer? Øh.. jeg betaler for eget gilde, men ikke for andre sitt. Dessuten er vel folk bedd i par - de har forhåpentligvis sakene sine i orden selv. Og de single? Vel.. de er i et bryllup med folk det ikke passer seg å ha et ons med. Men vil de, så skal da ikke jeg stoppe noen - men å ha kondomer klart syns jeg er litt tacky. Enig med mye her... Vi kommer nok ikke til å ha en egen velværekurv, men jeg skal sørge for at det finnes nok dopapir, papir til å tørke hender og såpe.
LukaFrost Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 Hva skal man med våtservietter på et toalett der man har både vask og tørkepapir?
Basementart Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Nål og tråd er i alle fall en lur ting.. gjerne en sånn pakke med tråd i flere ulike farger.. Da jeg var i bryllup røk plutselig ene stroppen på kjolen min, og da var jeg veldig glad for at de hadde sånne små pakker med sysaker på hotellet vi var på.. Slik at jeg fikk sydd fast stroppen igjen.
Møffi Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Alle "pynteting" som sminke, parfyme osv er totalt unødvendig... En hårspray til damene og en voks til mennene går nå greit, men ellers er sånt unødvendig. Kondomer likeså. Rent praktiske ting er greia. OB og et par truseinnlegg er sikkert greit, men ellers ville jeg fokusert på ting som nål og tråd (plutselig ryker en stropp), blank neglelakk, smertestillende, en håndkrem (bodylotion er ikke nødvendig), muligens solkrem om det er midt på sommeren og strålende sol, gnagsårplaster, neglefil (fordi plutselig knekker en negl, og det er kjipt å rive opp kjolen pga det), tyggis eller andre ting. Helt enig! men må bare legge til at jeg var i bryllup i fjor med kurv på badet og da var det flere som hamstra gnagsårplaster ("er jo dyrt å kjøpe selv!") Tror også at det er kvinner som har mest behov for dette, er usikker på om menn i det hele tatt ser sjarmen ved en sånn kurv..
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 I en slik kurv ville jeg hatt: - hodepinetabletter (paracet, ikke ibux for det er det ikke alle som tåler) - våtserviett - ob - truseinnlegg - blank neglelakk - nål og tråd - sikkerhetsnål - neglefil - hvis det skal være noe sminke så tror jeg at det måtte ha vært noe pudder. Lebestift, mascara osv. er guffent å dele. Men litt pudder kan kanskje være greit, man blir gjerne litt blank og varm/rød i toppen etter noen timer på fest og dans - frisk pust
Gjest Grafica Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Apropos smertestillende: Panodil zapp er nok det smarteste, pga det gjest nevner over med at ikke alle tåler ibux, pluss at panodil zapp er den som virker raskest.
Gjest Glør Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 - hodepinetabletter (paracet, ikke ibux for det er det ikke alle som tåler) Hvis man først skal tenke sånn bør man ha begge deler, siden det er mange som ikke får noen virkning av paracet.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Rydda bort tanntråd, tannbørste og tannkrem? :klø: Men kondomer er visst greit, for det er så mye mer sannsynlig å ha i en velværekurv. Jeg synes forresten det bør legges oppi noen aviser så de som er treige på do har noe å lese på.
Anbefalte innlegg