Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til nå den erfaringen at billigprodukter er like gode, muligens bedre, enn frisørprodukter. Ingen av delene gjør noe for håret mitt, det blir i hvert fall ikke bedre. Jeg har derfor kommet til den konklusjon at jeg kanskje ikke har hatt riktige produkter til mitt hår - er jeg ikke lur! Til nå har jeg brukt billigprodukter som Sunsilk, L´Oreal osv, og frisørmerkene L´Oreal Repair (den skulle visstnok gjøre mitt tørre hår mindre tørt, men det så jeg ikke noe til), Wella for farget håt (rosa flasker, fargen holder seg like bra med billige produkter) og nå sist Kerastase Bain Commage, som hodebunnen ble veldig irritert av.

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe Redken All Soft, men jeg er litt redd for at de gjør håret mitt tungt. Jeg får fort fett hår og trenger noe luftig, men ikke volum siden håret mitt er ganske tykt. Passer All Soft til meg? Er den best for tynnere hårtyper eller kan den funke også for mitt hår?

Veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

All Soft gjør håret tungt ja. Frisøren min sa at All Soft i utgangspunktet ble laget for afrohår...

Jeg har nå prøvd ut den nye lilla serien til Redken, og den er helt super! jeg klør ofte av produkter, men ikke av denne. Den gjør håret mykt og blankt, og de litt slitte tuppene merker jeg ikke så mye til lenger. Produktene roer rett og slett ned håret mitt uten å gjøre det tungt og fett :) .

Så langt har ingen merker hjulpet meg for holdbarheten på farge, så jeg stoler ikke på at denne gjør det heller, men litt tidlig å si. Har bare brkt de i 2-3 uker.

Skrevet
All Soft gjør håret tungt ja. Frisøren min sa at All Soft i utgangspunktet ble laget for afrohår...

Jeg har nå prøvd ut den nye lilla serien til Redken, og den er helt super! jeg klør ofte av produkter, men ikke av denne. Den gjør håret mykt og blankt, og de litt slitte tuppene merker jeg ikke så mye til lenger. Produktene roer rett og slett ned håret mitt uten å gjøre det tungt og fett :) .

Så langt har ingen merker hjulpet meg for holdbarheten på farge, så jeg stoler ikke på at denne gjør det heller, men litt tidlig å si. Har bare brkt de i 2-3 uker.

Den hørtes jo bra ut! Sant å si anbefalte en frisør disse produktene til meg for et halvt år siden, men jeg synes de var litt dyre. Så du merker stor forskjell fra billige merker til Redkens lilla serie? Tror jeg også må skaffe meg de produktene... :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Husk at Redken er mye billigere på nett. Lookfantastic.com selger f.eks Redkenprodukter til en brøkdel av norske priser. :)

Skrevet
Husk at Redken er mye billigere på nett. Lookfantastic.com selger f.eks Redkenprodukter til en brøkdel av norske priser. :)

Takk for tips! Tenkte jeg skulle kjøpe på nett, for i frisørsalong er det fryktelig dyrt for en fattig student... :gjeiper:

Skrevet

Hvis du har typisk nordisk hår, med tynne, myke hårstrå og mange av dem, kan det være at den lilla serien (Real Control) blir for tung for håret. Jeg har en sånn hårtype, og den får mitt hår, som farges ganske ofte, og som derfor trenger litt næring, til å klappe fullstendig sammen. Men den lukter veldig godt. Da synes jeg serien for farget hår, Color Extend er bedre.

Gjest Gjest
Skrevet
Den hørtes jo bra ut! Sant å si anbefalte en frisør disse produktene til meg for et halvt år siden, men jeg synes de var litt dyre. Så du merker stor forskjell fra billige merker til Redkens lilla serie? Tror jeg også må skaffe meg de produktene... :)

Jeg merker absolutt stor forskjell fra billigmerker ja. Kjøper Redken på feelunique.com, der koster de omtrent 1/3 av hva de gjør i Norge - inkl. frakt!

Hvis du farger/striper håret kan du jo også gå for solproduktene til Redken (orange serie), de er også veldig gode.

Honesty; jeg skjønner hva du mener, men jeg har også nordisk hår - tynne hårstrå men mange av dem, men Real Control passer allikevel mye bedre for meg enn Colour Extend. Dessuten klør jeg i hodebunnen av Colour Extend, og dete r det visstnok mange som gjør...

Skrevet
Hvis du har typisk nordisk hår, med tynne, myke hårstrå og mange av dem, kan det være at den lilla serien (Real Control) blir for tung for håret. Jeg har en sånn hårtype, og den får mitt hår, som farges ganske ofte, og som derfor trenger litt næring, til å klappe fullstendig sammen. Men den lukter veldig godt. Da synes jeg serien for farget hår, Color Extend er bedre.

Jeg har ganske tykt hår, noe frisører også har sagt til meg. Tror ikke det skal være noe problem med den serien, håper jeg, så lenge jeg ikke bruker for mye balsam. Pleier å være det som gjør håret mitt litt tungt. :)

Skrevet
Jeg har ganske tykt hår, noe frisører også har sagt til meg. Tror ikke det skal være noe problem med den serien, håper jeg, så lenge jeg ikke bruker for mye balsam. Pleier å være det som gjør håret mitt litt tungt. :)

Men poenget mitt var: Er hvert hårstrå tykt (og grovt) i seg selv? Jeg har også tykt hår, pga. store mengder hår, men hvert hår er allikevel relativt tynt, og ikke minst mykt. Det var forresten en frisør som mente jeg burde teste Real Control, altså kjøpte jeg ikke på måfå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...