Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Kan noen gi meg et hint om et BRA mineralpudder fra merke som jeg kan kjøpe på parfymeri? (pris ikke viktig) Jeg har fått høre om typer som kan kjøpes på internett eller hos hudpleier, men ettersom jeg bor i utlandet, ønsker jeg å kjøpe her, slik at jeg kan få veiledning osv. Og en god vannfast mascara? Jeg liker egentilg ikke vannfast, men det er vel best på "dagen".. Takk
Bahia Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Jeg foretrekker ID bare Minarals. Dette er desidert det beste minaralpudderet. Dette er et minaralpudder som i Norge fåes kjøpt hos hudpleier eller på nett, men i mange andre land selges det i vanlig butikk/parfymeri. Mulig det gjør det der du bor Hvorfor ikke stikke innom en hudpleiesalong der du bor da? Når det gjelder mascara kommer det helt an på hva du vil av den. Tykkere/bøyde/lengre vipper osv. Vil tro de fleste mascaraer fra et bra merke (chanel, helena rubenstein osv) vil fungere bra
Gjest Talula Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Har hørt at man ikke bør bruke mineralsminke ved anledninger der man blir fotografert mye, f.eks i bryllup. Dette er fordi mineralsminke reflekterer lyset slik at det kan se ikke så bra ut på bildene etterpå. Har ikke prøvd å bli fotografert med mineralsminke på, så kan ikke si at det stemmer, men tenkte jeg skulle nevne det..
Gjest Gjest_karma_* Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Har hørt at man ikke bør bruke mineralsminke ved anledninger der man blir fotografert mye, f.eks i bryllup. Dette er fordi mineralsminke reflekterer lyset slik at det kan se ikke så bra ut på bildene etterpå. Har ikke prøvd å bli fotografert med mineralsminke på, så kan ikke si at det stemmer, men tenkte jeg skulle nevne det.. jeg bruker mineralsminke hver dag og jeg har aldri reagert på at det ser rart ut på bilder. Jeg vil også anbefale Bare Minerals.
leirbål Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 I en annen tråd står det at den reflekterer lyset, så vi blir bleke og "flate" i ansiktet.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Det ble ikke minerlapudder, men Shiseido tanning compact foundation Honey. Er fornøyd foreløpig. Ble en Chanel mascara og masse annet tull... Takk allikevel
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Spør heller inne på velvære-forumet, der har de peiling... Men, kort og godt, det er egentlig umulig å svare på hva din hud liker. Mange liker ID, men nesten enda flere reagerer på den ved å f.eks få kviser, kløe, utslett osv. ID inneholder bismuth som mange rett og slett ikke tåler. Du kan fint prøve mineralsminke uten bismuth, men man KAN reagere negativt på det også. Du må rett og slett bare prøve, prøve og prøve. Det tar litt tid før du merker om huden reagerer negativt. Det finnes enormt mange merker også, de som er lettest tilgjengelige i parfymeri/huspleier i Norge er vel ID og GloMinerals (som også er ganske anerkjent), og via nett får du tak i Everyday Minerals, Mineralissima, KissMe (norsk) +++ Det aller viktigste er at du ikke tror på alle som sier at ID er bra og dermed ender opp som et kvisetryne fordi din hud ikke tåler det - du MÅ prøve deg fram. Og ja, en del mineralsminke (som ID) reflekterer lys og kan få deg til å se grælstygg ut på bilder, men dette er helt avhengig av lyset.
lenema Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 I en annen tråd står det at den reflekterer lyset, så vi blir bleke og "flate" i ansiktet. Jeg ser alltid skikkelig grå ut i huden på bilder dersom jeg bruker Id sin mineralfoundation
Gjest Talula Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Vel nå har jeg testet hvordan mineralsminken min blir på bilder, og det går helt fint. Men det skal sies at jeg bruker matt mineralfoundation, matt blush og pudder, altså ikke noe skimmer, alt fra everyday minerals. Så hvordan det går med mineralsminke med skimmer i vet jeg ikke...
laperla Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 Før brukte jeg ID, og da så jeg alltid litt for blank ut på bilder. Selv om heg brukte matterende dagkrem og mineralveilen. Byttet til GloMinerals, og den ser mye bedre ut på huden min. Den holder huden min matt, og det kan se ut som den ikke inneholder "shimmer", slik ID gjør. Bruker også GloMatte finishing powder. Hadde dette vært en mulighet, kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Har hørt at glow skal være bedre enn ID, det dekker også bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå