Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2003 #1 Skrevet 19. juli 2003 Hei alle dere gravide! Var mannen deres like ivrig som dere på å få barn?? Jeg har selv veldig lyst på barn, og helst så fort som mulig. Og mannen min har også sagt at han har lyst på barn, en gang... Men da jeg "luftet" temaet nå nettopp så syns han det er både skremmende (stort ansvar over mange år) og bindende. Han argumenterte med at det ville bli vanskelig for oss to å gjøre "våre" ting sammen (som å trene sammen og dra på lange fjellturer, gå på kino og restaurant) siden vi ikke har "naturlig" barnevakt (nær familie) i nærheten her vi bor. Jeg skjønner jo forsåvidt at tanken på å få barn trenger å modnes... Har dere lignende erfaringer? Og har dere gode råd eller argumenter jeg kan bruke på ham..? Når det gjelder alder, så er jeg 29 og han 39. Begynner det å haste litt da (for ham..?)? Hilsen barnekjær
Gjest Tex Skrevet 19. juli 2003 #2 Skrevet 19. juli 2003 Jeg synes ikke at du skal prøve å presse mannen din for å få et barn. Det kan du komme til å angre på, den dagen dere står der utslitte og han skriker det mot deg, at han egentlig ikke ville ha..... Men så ser jeg jo også at dere er godt voksne og at det begynner å haste litt.... Men jeg ville uansett ikke rushet han.....
Gjest Zalomine Skrevet 19. juli 2003 #3 Skrevet 19. juli 2003 Når det gjelder alder, så er jeg 29 og han 39. Begynner det å haste litt da (for ham..?)? Det haster aldri for en mann å bli far da, han kan jo produsere babyer om han er 90! Det er bare for oss kvinner der tikekr en biologisk klokke frem mot en tid der babyer ikke lenger er en naturlig mulighet for kroppen vår... Jeg synes ikke du skal presse ham, men snakk med ham om det med jevne mellomrom. Forklar ham hva du tenker og føler, får (om mulig, menn er etter min erfaring ikke så greie på det området) til å fortelle om sine følelser. Snakk sammen, det er vel den eneste løsningen... (pluss sex da )
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2003 #4 Skrevet 19. juli 2003 Enig med de andre her, at du ikke må presse han. Sett deg heller ned å prat ut om dine følelser og hva dine tanker er i forhold til det å få en baby. Som du sier så har han lyst på baby, men ikke akkurat nå. Så hvis han forstår hvordan du føler det, kan han også begynne å tenke på det selv. Dette med å gjøre ting sammen, behøver ikke å være noen hindring fordi et barn har kommet. Det handler om å legge ting til rette for at dette barnet kan være med. Det er selvfølgelig viktig at dere har tid for dere selv, og det skal dere ha. Men skal man gå gjennom livet, med bekymring for at et barn står i veien for ting en kan gjøre, så synes jeg mannnen din er umoden og ikke klarer å tenke langt. Prat med han og håper det ordner seg for deg.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. juli 2003 #5 Skrevet 19. juli 2003 Å presse en mann til å bli far må være noe av det dummeste en kvinne kan gjøre. Det vil før eller siden slå tilbake med full kraft og kan ende i samlivsbrudd. Dessverre overbeviser mange kvinner selv om at når han får se sin datter/sønn for første gang så vil farsfølelsene velle opp i ham som en geysir. Så de "glemmer" p-pillene og lar det stå til. Det eneste du kan gjøre er å gi ham mer tid, du er bare 29 år selv og har egentlig ikke hastverk i det hele tatt- du trenger nemlig ikke å leve livet ditt etter hva ett ukeblad skriver eller hva venninner sier til deg. Minnie
Iset Skrevet 19. juli 2003 #6 Skrevet 19. juli 2003 er enig i at du ikke skal presse ham. men jeg synes det er rart hvor sent modne enkelte mannfolk blir når det gjelder å få barn. han vil jo være over 40 når han blir far for første gang, og det er ikke alltid like gøy når det bla kommer an på hvor mye barn krever av energi av foreldrene. skal dere ha flere etterpå, blir han jo bare eldre og eldre. jeg reagerer iallefall på det, men klart ikke alle er like. klem Iset 22+1
meta Skrevet 19. juli 2003 #7 Skrevet 19. juli 2003 Problemet er vel gjerne at han har levd så lenge uten barn at han ser på de som et hinder som ikke passer inn i hans daglige mønster.. Tror ikke det nytter å presse ham. Min mann ble klar for barn når han traff andre venner som har barn og så hvor greit de hadde det. Da sluttet han å se på barn som hinder. De er jo tross alt ikke så veldig mye mer hinder enn man velger å la de være..
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #8 Skrevet 21. juli 2003 39 år ???? Det virker som han ikke vil bli voksen og har kanskje levd litt for lenge som singel eller har kommet inn i et livsmønster hvor barn ikke er velkommen. De vil ødelegge hans mulighet til å gjøre ting. Syns du skal vekke ham opp å si at han begynner faktiskt å nærme seg 50 år. Vil han virkelig være gammel far eller vil han rett og slett ikke ha barn? Kanskje han bare svarer deg med svada svar for å slippe maset ditt. Eller så er han redd? Sliter med det samme som deg jeg også. Klarer faktisk ikke å overtale typen til å sette igang. Klokka mi tikker og det gjør tydeligvis ikke hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå