Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 I går fikk jeg posten til en helt fremmed person i postkassa. Det var flere brev, som skulle til en helt annen adresse, og til en person som hadde et navn som ikke lignet det aller minste på mitt. Hvordan er det mulig? Jeg gikk på postkontoret og postet dem på nytt, og forklarte damen i skranken hva som hadde skjedd. Hun trakk på skuldrene og sa "ok". Jeg ser jo at det ikke var hennes skyld, men er det virkelig så vanlig at slike feil skjer i Posten at de bare trekker på skuldrene av det? Har dette skjedd med noen av dere?
*Mocca* Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 De på postkontoret tar ikke det videre. Ring postens kundeservice og si ifra der. Da blir det også tatt opp med det aktuelle teamet som kjører post akkurat der du bor.
Makin' it big Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Det skjer da hele tiden. Har ikke tall på hvor mange ganger vi har fått andres post. Bare leverer det på postkontoret.
Gjest Imsdal Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Ikke så uvanlig det der.. En gang fikk jeg en bunke med pakkelapper i postkassa mi (kanskje 14-15 stk.), ingen av dem var til meg. Jeg leverte dem tilbake, men jeg tror ikke det hadde vært noe problem å hentet pakkene og tatt de selv om jeg ville det. Litt ekkelt å tenke på at kanskje en uærlig person får privat post og pakker, uten å levere det tilbake.
*Mocca* Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 nettopp pga at det finnes uærlige mennesker som kanskje vil ta slikt som pakkelapper selv. Derfor er det lurt å si ifra til kundeservice.... slik at det blir gjort noe med....
Megana Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Ikke så uvanlig det der.. En gang fikk jeg en bunke med pakkelapper i postkassa mi (kanskje 14-15 stk.), ingen av dem var til meg. Så utrolig useriøst, kanskje postmannen hadde dårlig tid og bare fordelte det han hadde igjen? Derfor er det lurt å si ifra til kundeservice.... slik at det blir gjort noe med.... Mnja, eller håpe at det blir gjort noe med Ville nok heller tatt det skriftlig, så hadde jeg fått noe mer håndfast i retur enn at en kundebehandler sier "åå det skal jeg ta videre"
Pingting Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har jobbet som postbud, og saant skal ikke skje. Det hender lett at brev klistrer seg litt sammen, derfor skal man alltid sjekke navn/adresse paa alle brevene foer man legger dem i kassa. At du har faatt flere brev med feil navn er helt merkelig, antagelig har budet tatt brev fra feil adresse og lagt i kasse med samme nummer, tenker jeg. Alle kan nok gjoere saanne feil en sjelden gang, men om det skjer igjen ville jeg ringt distribusjonssentralen og klaget (du trenger bare fortelle postnummeret ditt, saa burde de vite hvem som er ansvarlig).
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Det er jo mulig at feil skjer i blant, så skjønner ikke at det er noen grunn til å reagere sterkt på. Selv om man får andres brev i postkassen betyr det ikke at man har rett til å åpne dem. De fleste mennesker poster brevene på nytt når slikt skjer.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Det har skjedd mange ganger her i mitt boretslag.Setter bare brevet oppå postkassene så postmannen tar det med neste dag.Det beste er å gå på postkontoret for det kan bli stjålet på den måten av en uærlig person.Er det en pakke så leverer jeg det på postkontoret. Skummelt når sånt skjer dersom det er viktige ting som kan havne i gale hender.
Gjest A.P.Katt utlogget Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Jeg ventet en DVD film engang som aldri kom.De påstod at de hadde sendt den. Jeg fikk den aldri men jeg fikk purring på regningen til filmen. Kan tenke meg at min DVD ble lagt i feil postkasse og vedkommende tok min DVD mens purringen kom til meg :-(
Gjest pastafisk Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 Der jeg bodde før skjedde dette hele tiden. Ofte fant jeg posten min i søpla på gangen i blokka. Av post som ikke kom frem mens jeg bodde der var: selvangivelsen, bankkort, pakker jeg hadde bestilt (og forhåndsbetalt) fra internett, blader jeg abonnerte på og masse annet. Det verste var allikevel den gangen legen skulle sende info dersom det var utslag på prøvene og brevet aldri kom frem. Vi som bodde der klaget mange ganger, men postgangen forble like håpløs. Til slutt var jeg totalt paranoid på hva som kunne sendes i posten. Nå har jeg flyttet, og her ser det ut til at posten er til å stole på (så langt).
Gjest Cipheria Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 I går fikk jeg posten til en helt fremmed person i postkassa. Det var flere brev, som skulle til en helt annen adresse, og til en person som hadde et navn som ikke lignet det aller minste på mitt. Hvordan er det mulig? Jeg gikk på postkontoret og postet dem på nytt, og forklarte damen i skranken hva som hadde skjedd. Hun trakk på skuldrene og sa "ok". Jeg ser jo at det ikke var hennes skyld, men er det virkelig så vanlig at slike feil skjer i Posten at de bare trekker på skuldrene av det? Har dette skjedd med noen av dere? Der eg jobba, var folk dårlege på å merke postkassene sine, og det var eit stort problem for meg når eg var ny, når kassene ikkje hadde namn. Ikkje var eg heilt inne i systemet heller. No i ettertid, trur eg at eg la feil post i postkassene eit par gongar. No nærmar det seg jo sommar, så kan hende dei har opplæring. Når all post er feil, så er det som regel det individet som levera posten den dagen som har gjort feil. Eg veit at på kontoret der eg jobba, så vart klager tatt seriøst. Det var ganske pliktoppfyllande personar som jobba der. Sånn generelt tips; skriv tydeleg namn på alle som høyre til postkasse, det burde redusere risikoen for at der kjem feil post. Men ofte er det jo ulike personar som sortera og levera. Dersom sorteraren har lagt eit ukjent brev på kassa, så kan det skje feil. Jeg ventet en DVD film engang som aldri kom.De påstod at de hadde sendt den. Jeg fikk den aldri men jeg fikk purring på regningen til filmen. Kan tenke meg at min DVD ble lagt i feil postkasse og vedkommende tok min DVD mens purringen kom til meg :-( Frå kven? Eg bestilte spel frå cdon og det kom aldri fram, eg sendte mail og fekk tilsendt nytt. Noko som eigentleg er litt rart, sidan eg ikkje kan bevise at eg ikkje har fått det. Men så kan ikkje dei bevise at eg har fått det heller. Men det er jo lett å lure dei når dei sender ut så mykje umerka klump. Dersom same person gjer det mange gongar, så skjønar dei det nok dog.
Gjest Gjest_Fia_* Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 I går fikk jeg posten til en helt fremmed person i postkassa. Det var flere brev, som skulle til en helt annen adresse, og til en person som hadde et navn som ikke lignet det aller minste på mitt. Hvordan er det mulig? Jeg gikk på postkontoret og postet dem på nytt, og forklarte damen i skranken hva som hadde skjedd. Hun trakk på skuldrene og sa "ok". Jeg ser jo at det ikke var hennes skyld, men er det virkelig så vanlig at slike feil skjer i Posten at de bare trekker på skuldrene av det? Har dette skjedd med noen av dere? Hos oss skjer dette rett som det er. Vi tar med det feilsendte brevet til postkontoret med beskjed om det er kommet feil. Når samme feilsendte brev har havnet i postkassa vår 4 ggr på rad, kaster vi det i bosset. Til jul var det ei bestemor som aldri fikk julekort fra barnebarnet sitt fordi posten aldri klarte å levere rett.
Pingting Skrevet 5. mai 2009 #14 Skrevet 5. mai 2009 Hos oss skjer dette rett som det er. Vi tar med det feilsendte brevet til postkontoret med beskjed om det er kommet feil. Når samme feilsendte brev har havnet i postkassa vår 4 ggr på rad, kaster vi det i bosset. Til jul var det ei bestemor som aldri fikk julekort fra barnebarnet sitt fordi posten aldri klarte å levere rett. Ofte (men ikke alltid!) kan slikt rot også skyldes folk som flytter og ikke melder fra, eller bestiller ettersending i kun noen mnd og så ikke melder fra til banken/forsikringsselskapet/boklubben/fagforeningen og slikt. Når ettersendingsperioden er over kan det være vanskelig å finne folk om de har flyttet til et nytt postdistrikt og har samme navn som noen andre. Men om det skjer ofte hos dere er det vel postbudet som surrer - særlig om det er adressert til noen med et annet navn og dere har tydelig navn på kassa. Det er ikke greit.
Gjest *Mim* Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Vi får ofte feilsortert post. Selv om navnene på alle som bor her står tydelig på postkassa, får vi post til naboer, slektninger og folk med lignende etternavn. Vi har fått tilsendt andres regninger, pass og pakker. Vi har klaget flere ganger, og det har blitt noe bedre, heldigvis. Jeg skjønner at feil kan skje, men når vi får feilsortert post ofte, synes jeg det vitner om sløvhet fra Postens side.
Pingting Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 Jeg skjønner at feil kan skje, men når vi får feilsortert post ofte, synes jeg det vitner om sløvhet fra Postens side. Som en som har jobbet hos posten kan jeg vel bare bekrefte at det ikke er alle postbudene som er like oppegående...
Gjest Lotus Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Vi får ofte feilsortert post. Selv om navnene på alle som bor her står tydelig på postkassa, får vi post til naboer, slektninger og folk med lignende etternavn. Vi har fått tilsendt andres regninger, pass og pakker. Vi har klaget flere ganger, og det har blitt noe bedre, heldigvis. Jeg skjønner at feil kan skje, men når vi får feilsortert post ofte, synes jeg det vitner om sløvhet fra Postens side. Dette er vel resultatet av all den effektiviseringen og omorganiseringen i Posten. Jeg har meget lang fartstid i bedriften og jeg gremmes over å se at service og kvaliteten er borte. Det er ikke lengre tid eller "lov" å "legge "posten, altså er en form for kvalitetssikring forsvunnet. Jeg håper at når sånne ting skjer blir det varslet, det føres jo statistikker over en lav sko i posten pr idag, så det er ett pluss at så mange som mulig klager når de har noe å klage på slik at den siden også kommer fram, og at man da kan gjøre noe for at dette ikke skal skje. De gamle statlige bedriftene har desverre blitt mye dårligere etter all omorganiseringen de har gjennomgått, ikke det at jeg er imot at ting kan forandres, men det skal dog ikke gå utover kvaliteten på varen en leverer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå