Gå til innhold

når familiens sanne ansikt kommer frem

Anbefalte innlegg

Gjest lei seg brud
Skrevet

Akkurat nå har brudeparet "knoll og tott" mest lyst til å stikke av, avlyse bryllupet.

Familiemedlemmer lager hysteri over hvem som er invitert og ikke.

Mennesker vi ikke ser mer enn en gang i året lager styr fordi de ikke er invitert, og nekter familie medlemmer som er invitert om å dra på grunnlag av dette.

På toppen av det hele ønsker ett av foreldreparene å fly inn med formiddagsflyet når bryllupet er tidlig ettermiddag. Og de har ingen interesse egentlig for å delta har de sagt.............

Ikke noen lystig siste tid opp til bryllupet. Noen fler som har hatt liknende opplevelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå har brudeparet "knoll og tott" mest lyst til å stikke av, avlyse bryllupet.

Familiemedlemmer lager hysteri over hvem som er invitert og ikke.

Mennesker vi ikke ser mer enn en gang i året lager styr fordi de ikke er invitert, og nekter familie medlemmer som er invitert om å dra på grunnlag av dette.

På toppen av det hele ønsker ett av foreldreparene å fly inn med formiddagsflyet når bryllupet er tidlig ettermiddag. Og de har ingen interesse egentlig for å delta har de sagt.............

Ikke noen lystig siste tid opp til bryllupet. Noen fler som har hatt liknende opplevelser?

Vet du.. Hadde det vært slik... "Har ingen interesse for å delta"... :hakeslepp:

DA hadde jeg jaggu gitt blankt F, og sagt at de faktisk ikke MÅ komme. Hvis det er mange andre gjester som VIL komme, og som dere gjerne vil ha med, så hadde jeg fortsatt som planlagt. Men hvis absolutt alt nå bare er bæsj, så hadde jeg avlyst hele greia, og heller tatt det stille og rolig på tinghuset eller noe...

Forferdelig trist når nær familie skal lirke utav seg slikt... :troest:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har opplevd lignende... Folk som undres over gjestelista, og nære familiemedlemmer som ikke ser ut til å bry seg særlig. Det har vært både sårende og overraskende. Vi har mange ganger lurt på om vi bare skulle avlyse hele greia, og bare gå alene på tinghuset.

Meeen. Så vet vi jo at noen gleder seg veldig, både på våre vegne, og til å delta på dagen vår. Vi orker ikke å la furtne og likegyldige mennesker ødelegge for oss og dem som gjerne vil delta. Vi gjennomfører bryllupet som planlagt, og de som vil komme kan gjøre det. Om noen velger å ikke komme så er det opp til dem :) Jeg og mannen kommer i alle fall ;)

Skrevet

Det var veldig trist å lese, heldigvis er den nære familien min glad for å komme. Med unntak av en som ikke deltar i det hele ( ble plutselig singel) og det forstår jeg godt. Er på gjestelista selv om vedkommende ikke har svart ( Forventer hans deltagelse hehe)

Men så er noen i mors siden i klinsj med farsiden i min familie. Så det var en del rykter , Sladring, diskusjoner m påfølgende telefon diskusjoner. Heldigvis skjerpet de seg alle mann for da min søster klikket og ubrøt at det er jo paret som skal feire dagen sin,og om man ikke vil komme pga det ene eller det andre så får de versågod holde kjeft og ikke komme. Istedenfor å gjøre oss triste. Vi vil jo gjerne ha dem der, det er jo derfor de er inviterte.

Skjønner at man får lyst til å stikke av, men dere har jo planlagt, hygget dere med planleggingen (?) og når de oppfører seg sånn får de bare drite og dra etter min mening. ikke lett der og da, men det er dere som skal gifte dere. Det er alt som betyr noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan være mange grunner til at folk ikke ønsker å komme. Det trenger absolutt ikke ha noe med dere å gjøre. De kan være kjempeglade i dere likevel.

Årsaker kan f.eks være sosial angst, fysisk sykdom, dårlig økonomi som ikke gir rom for flytur/hotellovernatting og nye pene klær. Det kan også være familiekonflikter som ikke har med dere å gjøre. Hvis f.eks en person har blitt mishandlet av sin ekspartner og den ekspartneren kommer så er det jo forståelig at det ikke hadde blitt noen ok opplevelse. I slike tilfeller mener jeg det er helt greit å takke nei til å delta. Ikke gi folk dårlig samvittighet hvis de ikke kommer - det kan være grunner som dere ikke vet om og som de ikke ønsker å si noe om.

Det er bedre å dele dagen med folk som virkelig ønsker å feire den store dagen sammen med dere.

Håper dere får en kjempefin dag! :)

Gjest lei seg brud
Skrevet
Det kan være mange grunner til at folk ikke ønsker å komme. Det trenger absolutt ikke ha noe med dere å gjøre. De kan være kjempeglade i dere likevel.

Årsaker kan f.eks være sosial angst, fysisk sykdom, dårlig økonomi som ikke gir rom for flytur/hotellovernatting og nye pene klær. Det kan også være familiekonflikter som ikke har med dere å gjøre. Hvis f.eks en person har blitt mishandlet av sin ekspartner og den ekspartneren kommer så er det jo forståelig at det ikke hadde blitt noen ok opplevelse. I slike tilfeller mener jeg det er helt greit å takke nei til å delta. Ikke gi folk dårlig samvittighet hvis de ikke kommer - det kan være grunner som dere ikke vet om og som de ikke ønsker å si noe om.

Det er bedre å dele dagen med folk som virkelig ønsker å feire den store dagen sammen med dere.

Håper dere får en kjempefin dag! :)

Gjest lei seg brud
Skrevet

Oi - gikk litt fort isa.

Mange gode grunner her for at en ikke kunne komme i bryllup. Her er det desverre ingen slike gode grunner, men heller familiemedlemmer som har takket ja, og som senere har takket nei etter at de har blitt nektet å dra av andre familiemedlemmer(perifere familiemedlemmer) som er snurt for at de ikke fått invitasjon i posten. Det tristeste er likevel at foreldre ikke deltar i noe planlegning eller gleder seg på våre vegne. Forventer ikke ballonger og champis og mange kvelder i måneden m planlegning, men mer at de viser litt interesse for hvordan dagen skal være, og ev kommer m innspill e. ller ett snev av støtte. Men nå er det nå blitt sånn, og det er trist og tungt å svelge. Håper bare vi rekker å finne litt av gleden vi har hatt i planlegningen igjen, men når alt dette dukker opp 1.5 måned før bryllup er det litt trist.......

Gjest Gjest
Skrevet
Det tristeste er likevel at foreldre ikke deltar i noe planlegning eller gleder seg på våre vegne. Forventer ikke ballonger og champis og mange kvelder i måneden m planlegning, men mer at de viser litt interesse for hvordan dagen skal være, og ev kommer m innspill e. ller ett snev av støtte. Men nå er det nå blitt sånn, og det er trist og tungt å svelge. Håper bare vi rekker å finne litt av gleden vi har hatt i planlegningen igjen, men når alt dette dukker opp 1.5 måned før bryllup er det litt trist.......

Ikke tenk så mye på det. Involver heller vennene deres litt mer. Vi gjorde det - og hadde en flott fest med vennene våre. Svært mange familiemedlemmer dro hjem etter middagen, pga at vi ikke hadde invitert barn, og dette var det mange som ble sure for og jeg tror de gikk litt i protest. Spebarn var jo selvfølgelig der, men ingen andre.

I stedet for å sture over det, hadde vi det flott med vennene våre, som jo er de vi ser oftest og har mest til felles med uansett.

Så tenker jeg heller at da er det "lov" for meg også å gå tidlig hjem i neste perifere slektsbryllup dersom jeg vil det. Jeg pleier jo ellers være så pliktoppfyllende og bli igjen til siste slutt uansett hvor trøtt jeg er, men når jeg ser hvordan andre oppfører seg, så gjør det at jeg kan gjøre litt mer som jeg vil selv også. Det gjør det lettere å takle slike snåle familiefolk. :)

Skrevet

Uff, dette var en kjedelig situasjon. Trist når folk skal oppføre seg slik syns jeg.

Selv har vi verken råd eller noen interesse av å invitere gud og hvermann :-)

Syns det blir for dumt at vi skal utsette bryllupet i flere år for at ikke voksne søskenbarn/gamletanter-onkler/venner man hadde god kontakt med før i tiden, skal komme i bryllupet! Vi ber kun de vi har kontakt med, noe som innebærer at det blir "forskjellsbehandling" av feks våre søskenbarn (vi ber de som forsatt er barn+ de voksne som vi har kontakt med. De vi ikke har sett eller snakket med på 10 år gidder vi ikke be heller :fnise: )

Hvis dere ikke har noe spesiell kontakt/ingen kontakt med disse folkene som ble så fornærmet ellers, så forstår ikke jeg hvorfor de har så utrolig stor interesse av å delta i bryllupet deres...

Dette er deres dag og dere kan invitere akkurat hvem dere vil! :jepp:

Lykke til også håper jeg at de som har avlyst for at andre har krevd dette tar til vett og oppfører seg som voksne mennesker :)

Skrevet

Ang det med familie som ikke viser interesse. Det samme opplever jeg, men tok det opp med min mor og hun var ikke klar over at det var ønsket. Da hun giftet seg var det ikke så mye planlegging og styr som vi gjør i "disse dager". Så det at vi ønsker henne med var på en måte fremmed for henne. Men glad vi tok den samtalen:)

Skrevet (endret)
Ang det med familie som ikke viser interesse. Det samme opplever jeg, men tok det opp med min mor og hun var ikke klar over at det var ønsket. Da hun giftet seg var det ikke så mye planlegging og styr som vi gjør i "disse dager". Så det at vi ønsker henne med var på en måte fremmed for henne. Men glad vi tok den samtalen:)

Akkuratt dette opplevde jeg også. Innså etterpå at jeg hadde en idé i hodet mitt om at moren alltid er veldig involvert i sin datters bryllup, og fant så ut at min mor ikke helt hadde fått med seg dette :fnise:

Nå føler jeg at mamma anstrenger seg for å vise masse interesse, og det har blitt litt rart det også, for når jeg tenker over det så er det ikke så mye jeg egentlig trenger hjelp til. Også bruker jeg venninnene mine mye. :)

Til TS: Når det gjelder familie som er rar så skal jeg ikke gå for mye inn i detalj når det gjelder min, men jeg har hatt noe av den samme opplevelsen og har mildt sagt blitt overrasket over hvordan noen i familien min har reagert. Ikke bli trist av det. Alle tenker forskjellig og har forskjellige forventninger, og ikke alle forstår hvilke valg du tar :)

Endret av Phaedra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...