Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 hei. Min tilkommene har en søster som har ett barn. når vi gifter oss om en måned i byen der søsteren bor, er barnet i underkant av 2 år, men hun spurte nå forrige uke om hun kunne ha med barnet i bryllupet..... Hun ville derfor ha med barnet siden det 1) må ammes før hun sovner 2) ingen andre enn henne kan legge henne Det er nær familie 10 min kjøretur som ikke skal i bryllupet, men hun vil fortsatt ha med seg "lille" jenta si. Festlokalet har ikke mer plass enn vi trenger til 70 stykker, og det er vanskelig å sette en barnevogn på et skjermet sted for støy, folk som er ute og røyker, og det er ingen overbygget terrasse. Hvis det regner den kvelden må vognen stå inne, og vet ikke hvordan det vil gå. (jeg har vært rolig frem til nå, men kjenner tanken av at det å finne en rolig plassering til barnet tar litt på. Hvertfall siden det ikke er noen stille og lune alkover å putte en vogn med en sovende liten pike) Jeg synes det er helt ok å ha med barn som ammes i bryllup(da tenker jeg på barn som ikke selv kan gå og snakke og be om "pupp") Flere andre venner har fått barnevakter, og det er snakk om barn som er 3 måneder gamle, til tvillinger på 2 1/2. Jeg vet at alle er forskjellig, og har ulike nærhetsbehov. Men når våre barn ikke skal være med. Vi har invitert til "voksenfest" med middag fra 18-18.30 skjønner jeg ikke at noen foreldre MÅ tøye strikken....... Er jeg helt gal og bridezilla nå??
Phineas Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 hei. Min tilkommene har en søster som har ett barn. når vi gifter oss om en måned i byen der søsteren bor, er barnet i underkant av 2 år, men hun spurte nå forrige uke om hun kunne ha med barnet i bryllupet..... Hun ville derfor ha med barnet siden det 1) må ammes før hun sovner 2) ingen andre enn henne kan legge henne Det er nær familie 10 min kjøretur som ikke skal i bryllupet, men hun vil fortsatt ha med seg "lille" jenta si. Festlokalet har ikke mer plass enn vi trenger til 70 stykker, og det er vanskelig å sette en barnevogn på et skjermet sted for støy, folk som er ute og røyker, og det er ingen overbygget terrasse. Hvis det regner den kvelden må vognen stå inne, og vet ikke hvordan det vil gå. (jeg har vært rolig frem til nå, men kjenner tanken av at det å finne en rolig plassering til barnet tar litt på. Hvertfall siden det ikke er noen stille og lune alkover å putte en vogn med en sovende liten pike) Jeg synes det er helt ok å ha med barn som ammes i bryllup(da tenker jeg på barn som ikke selv kan gå og snakke og be om "pupp") Flere andre venner har fått barnevakter, og det er snakk om barn som er 3 måneder gamle, til tvillinger på 2 1/2. Jeg vet at alle er forskjellig, og har ulike nærhetsbehov. Men når våre barn ikke skal være med. Vi har invitert til "voksenfest" med middag fra 18-18.30 skjønner jeg ikke at noen foreldre MÅ tøye strikken....... Er jeg helt gal og bridezilla nå?? Nei, det syns jeg ikke du er.. Et barn på nesten to år, må det vel gå an å sette bort til barnevakt for noen timer vel? Og hvis det er slik at barnet MÅ ammes før hun legger seg, og at det er KUN mor som får legge henne, så får mor ta seg en pause fra bryllupet da, for å dra hjem til barnevakten for å gjøre dette. Hadde det vært snakk om et spedbarn, så skulle jeg forstått det! Men et barn på nesten to år?
InaMina Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Jøss, ammes barn når dem er 2 år? Det tror jeg enda ikke jeg har sett, ikke på helsestasjonen engang... Å det er kanskje en smule sært at det er kun mor som kan legge barnet, så er vel en liten pause for mor det beste alternativet? Har dere invitert til "voksenfest" så er det voksenfest, mener nå jeg da! Men om dere vil ha henne der, så må det kanskje ett lite kompromiss til. Endret 5. mai 2009 av InaMina
Bahia Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Syns ikke du er bridzilla, nei... Syns det er litt spesielt når barn som nærmer seg 2 år ikke kan settes bort til nær familie... Hadde vært noe heelt annet om det var et spedbarn og ingen av nær famiie kunne passe på. Syns i såfall det er veldig merkelig av denne moren å gjøre barnet så avhengig av henne.. Om nær familie bor 10min unna er det vel heller ikke noe problem for mor å kjøre slik at hun legger henne selv. Men syns dere skal være litt forsiktige her så ikke moren blir fornærmet. Hun har tydeligvis et problem med å være borte fra barnet sitt og da kan det føles ille at noen skal "nekte" henne dette. Hvis valget står mellom og ha moren+barnet der eller ingen av dem, så får hun vel bare ta dette barnet med seg da :-)
Kirby Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Nei, syns evt. hun kan be noen om å sitte barnevakt, så får hun dra dit og amme og legge, for så å komme tilbake på fest. Hvis ikke får hun ha med seg ungen, men selv stå 'ansvarlig' for det som skjer der og vite at dere ikke setter pris på det.
Jade Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Foreslår at hun spør slekten som bor 10 minutter unna om å passe 2 åringen. Så kjører hun dit og ammer og legger ungen når hun skal legge seg. Jeg kan ikke se for meg at denne 2 åringen kommer til å ligge i en vogn under middag/festen. I verste fall blir det heller løping rundt og trykke litt på lydanlegg og krype litt under bordene og dra litt i duker og skjørt. Største problemet her er ikke at hun vil ha ungen med i bryllupet, men at ikke andre enn henne kan legge ungen. Når har hun tenkt å gjøre noe med det? Hun gjør bare seg selv og ungen en gedigen bjørnetjeneste!
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Ts her! Takk for at dere ikke tror jeg er gal og urimelig! får la min mann gå en runde eller to med sin søster og håpe at hun finner en løsning på det. Det er et utrolig delikat tema, og vi vil på ingen måte fornærme henne. Men JA, hun gjør seg selv en bjørnetjeneste når hun fortsatt ikke har klart å klippe navlestrengen Drømte inatt at barnet løøøøøp gjennom lokalet og hoiet under hele festen, våknet med litt kaldsvette og måtte finne ut om jeg var litt koko eller om det var noen andre som var det!
Gjest Sativa Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Det er kanskje litt drøyt at du tar så veldig på vei for dette.At du får mareritt osv, og bruker tid på å bekymre deg masse over dette. Og det kan jo tenkes at det egentlig går greit for barnet å sove borte, men at moren er litt i overkant hønemor og ikke fikser så greit tanken på at ungen sover borte. Og det er jo sannsynlig at dama vil ha det skikkelig kjipt i bryllupet og bare bekymre seg for ungen og alt det der. Men det er selvfølgelig helt opp til dere.
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er vant til at bryllup er familiefest hvor barn og voksne er inkludert så for meg er det merkelig med begrepet voksenfest ved bryllup. Men så små barn pleier vanligvis ikke være med i sånne anledninger da.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Jeg skjønner problemet ditt, men er ikke enig i dette med "voksenfest". Vi har bedt alle (den minste er 10 mnd) fra null till 100, det blir mange barn i 2-6 år, men det er jo en opplevelse å få være på "fin" fest når man er liten. Jeg mener dog at 2-åringer godt kan sove borte og at man fortsatt ammer har jeg ALDRI hørt om.. 24 dager igjen
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 ts igjen smaken er som baken! Vi er alle forskjellige. bryllup m middag m taler og styr som varer i 4-6timer fra klokken 18.00 er ikke noe barn under 12 klarer tror jeg. Noen har "voksen bryllup" andre har det ikke. Våre barn og våre venners barn er under 4år alle sammen, og ville aldri holdt en kveld som vi har panlagt og ønsker. De kommer til å være med i kirken, og så når vi setter oss til bords i seks tiden blir de hentet av barnevakter. Mitt spørsmål var egentlig mer om det var normalt å amme frem til barnet nesten er 2 år, og om det var litt sært å ikke kunne sette bort barnet til barnevakt som bor 10 min under festen. Drømmen min var mer humor enn mareritt, men gav meg et spark bak til å spørre om jeg var urimelig inni meg, som syntes at det var en litt spesiell situasjon. Håper bare at barnets mor kan komme og nyte festen på den måten som er best for henne, også får hun bestemme. Hun er det eneste søsken som kommer, og ellers bare onkler og tanter fra min manns side.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 Du er ikke bridezilla og jeg synes ddet er totalt respektløst av henne å foreslå å ta med en 2 åring til en voksenfest. Det er DERES dag som dere skal nyte. Se for deg den 2 åringen under middagen som varer i flere timer da. Nei vet du hva!! Jeg hadde sagt det til henne på en høflig måte at du har sett frem til denne dagen hele ditt liv og ønsker en hyggelig "voksen" middag uten avbrudd av barneskrik eller mas. Jeg må forresten si at å amme en unge på 2 år høres motbydelig ut...når ungen klarer å si pupp og ta den frem selv...!!! HALLO!!! Stå på din rett til a ha bryllupsfesten din du!! Klarer hun ikke å ta hensyn så får hun heller la være å komme.
Jade Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Men kan hun ha barnevakt hjemme hos seg / der hun overnatter etter at hun har lagt jenta si, da? Sånn at hun ihvertfall kan komme tilbake? Skjønner godt at det er viktig at søstra må komme, og at en da må strekke seg litt lengre.
LindaM Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Jeg synes absolutt ikke du er sær! Hadde blitt irritert selv. Spesielt når barnet er 2 år gammelt! En helt annen sak dersom det er et bittelite spedbarn. Du/dere skal jo ikke måtte stresse med å finne rolig vognplass il ungen hennes! Personlig er jeg ikke interessert i noe "Barnebryllup". Vi skal bare ha voksne tilstede + 2 brudepiker på 10 og 8 år tilstede under middagen. Har ikke barn selv, så masse småtasser under middagen/festen er uaktuelt. Synes heller ikke barn har noe å gjøre sammen med voksne som drikker alkohol. Skurrer i mine ører hvertfall... Og det blir jo gjerne servert litt alkohol i bryllup Håper det ordner seg!
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #16 Skrevet 8. mai 2009 Synes heller ikke barn har noe å gjøre sammen med voksne som drikker alkohol. Skurrer i mine ører hvertfall... Og det blir jo gjerne servert litt alkohol i bryllup Dét synes jeg var et godt poeng!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå