Vodecka Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg lurer på om det er nødvendig med ett klorestativ til en 8-9 år gammel katt mens den går inne. Den skal ut så fort pelsen er grodd til etter barbering, men det kan jo ta ett par mnd? Evt noen som har tips på billige stativer?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Hvis det er greit at den klorer på møbler og tepper trenger den ikke stativ, men ellers er det nok lurt. Katter har stort behov for å klore/kvesse klør, så NOE den får lov til å klore på bør man ha.
spezitas Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Det kommer vel alt an på hva katten er vant med fra før av... Ellos har noen rimelige kloretre. Om du vil spandere noen kroner og samtidig tenke kvalitet, så kan jeg varmt anbefale Kattens no.1-kloretreene!
Troyamin Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Katten kvesser ikke klørne slik mange tror. Det er for å markere seg. Vil anbefale et klorebrett sprayet med catnip. Da blir pus interessert og vil muligens se på dette som "sitt". Dermed er nok det et sted pus vil markere seg...
Vodecka Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2009 Han har ikke kvessa klørne til nå. Men jeg bare kom på at han kanskje skulle hatt NOE. Han har en soveplass, men den vil han ikke bruke. Hvor lang tid tar det før pelsen gror ut?
Arkana Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Klorestativet er det absolutt mest brukte av alt vi har kjøpt til kattene. De klorer på det, og sover på de forskjellige platåene. Vi kjøpte vårt fra ellos.no av alle steder. Der har de klorestativ fra 200 til 900 kroner. Du kan se dem her.
Kakee Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Han har ikke kvessa klørne til nå. Men jeg bare kom på at han kanskje skulle hatt NOE. Han har en soveplass, men den vil han ikke bruke. Hvor lang tid tar det før pelsen gror ut? Vi barberte en hjemløs katt som så helt forferdelig ut hos dyrlegen for litt siden, og dyrlegen sa at vi burde holde han inne i minst en uke. Jeg syns det var veldig lite, så vi holdt han inne i godt over to-tre uker. Nå er det såpass varmt også, så det burde ikke være noe problem om dere holder han inne i litt over et par uker tror jeg.
Vodecka Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2009 Tusen takk for svar! Han har vært inne i ei uke nå, men som du oxo sier at jeg syns ennå det er litt tidlig. Han var ute bitte litt på verandaen i sola, men gikk inn igjen. Han vil helst ut om nettene, men det syns jeg blir for kaldt for en katt uten pels! Hehe. Dette er jo en gammal katt og er svært fornøyd med å leve "pensjonist" livet på sofaen. Så holder han nok inne minst ett par uker til selv om det er vrient.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå