Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 På den påfølgende siden står det en rekke sitater, og det står en v i parantesen. Hvor kommer disse sitatene fra? Takker på forhånd for hjelp:) http://www.syn.no/forelesninger/indikasjoner-05-html
KR-øst Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 På den påfølgende siden står det en rekke sitater, og det står en v i parantesen. Hvor kommer disse sitatene fra? Takker på forhånd for hjelp:) http://www.syn.no/forelesninger/indikasjoner-05-html Denne adressen fant ingen side
Gjest VinglePetter Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 (endret) Denne adressen fant ingen side Spesiellt oppfinnsom er du ikke KR-øst: tok meg 2 sekunder å finne den korrekte adressen: http://www.syn.no/forelesninger/indikasjoner-05.htm Endret 5. mai 2009 av Bolledeig
KR-øst Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 På den påfølgende siden står det en rekke sitater, og det står en v i parantesen. Hvor kommer disse sitatene fra? Takker på forhånd for hjelp:) http://www.syn.no/forelesninger/indikasjoner-05-html Siden stykket handler om Joh.3,22 til Joh.4,3, da vil benevnelsen som er gitt: (V26) henvise til Joh.3 kap. vers 26. (V 28) og (v 29) henviser også til Johannes evangelie Kap. 3 og versene 28 og 29.
Midgard Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 (endret) På den påfølgende siden står det en rekke sitater, og det står en v i parantesen. Hvor kommer disse sitatene fra? Takker på forhånd for hjelp:) http://www.syn.no/forelesninger/indikasjoner-05-html "Forelesningen" har til overskrift: Indikasjoner (bevis) fra Bibelen på at Jesus fra Nasaret er Guds enbårne Sønn. Litt morsomt egentlig, indikasjoner er så godt som bevis, og det fine med å hente de fra bibelen er at det ikke kan gå galt. Dette blir det perfekte sirkelargumentet, like gyldig som å bevise at Andeby eksisterer med å vise til Donald Duck. Endret 5. mai 2009 av Midgard
Skvaldersjura Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Sitatene er hentet fra bibelen, og v'en indikerer hvilket vers i kapittelet det er hentet fra. Forøvrig er det litt banalt og presentere en tegneseriefigur i dette forumet. Seriøse og hardt arbeidende arkeologer har strevd med å datere skriftruller av skinn og pergament, for sikkert å kunne si hvilken tid de er fra. Det samme kan man ikke si om walt disneys andeby, og nabobyen, gåseby.
Gjest VinglePetter Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Seriøse og hardt arbeidende arkeologer har strevd med å datere skriftruller av skinn og pergament, for sikkert å kunne si hvilken tid de er fra. Nå blander du kortene. Det er klart vi trenger historikere og arkeologer som kan gjøre objektive vurderinger og dateringer av tidligere liv og lære. Det religiøse ikke ser, er hvor bortkastet nitidig gjennomgang og tolkning av bibelen er, for å kunne "bevise" at Jesus var guds sønn osv. Endret 5. mai 2009 av VinglePetter
KR-øst Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 "Forelesningen" har til overskrift: Indikasjoner (bevis) fra Bibelen på at Jesus fra Nasaret er Guds enbårne Sønn. Litt morsomt egentlig, indikasjoner er så godt som bevis, og det fine med å hente de fra bibelen er at det ikke kan gå galt. Dette blir det perfekte sirkelargumentet, like gyldig som å bevise at Andeby eksisterer med å vise til Donald Duck. Din uttalelse minner meg sterkt om da evolusjonistene fant beviser for at evolusjonen hadde funnet sted. Beviset var en grisetann.
Midgard Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Din uttalelse minner meg sterkt om da evolusjonistene fant beviser for at evolusjonen hadde funnet sted. Beviset var en grisetann. Vi vet du ikke kan noe om evolusjon, så du trenger ikke drite deg mere ut.
Mann 42 Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Din uttalelse minner meg sterkt om da evolusjonistene fant beviser for at evolusjonen hadde funnet sted. Beviset var en grisetann. Ikke hør på Midgard, han prøver bare å psyke deg ut. Keep it coming, KR-Øst.
KR-øst Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Vi vet du ikke kan noe om evolusjon, så du trenger ikke drite deg mere ut. Men har evolusjonistene lært mer om grisetenner?
Midgard Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 Men har evolusjonistene lært mer om grisetenner? Mer en hva da ?
KR-øst Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 Mer en hva da ? Enn da grisetanna var beviset for evolusjonsteorien?
Midgard Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Enn da grisetanna var beviset for evolusjonsteorien? Det er du som påstår det, ingen andre, så du må nesten svare på det selv. Så hvor vil du egentlig, venter du på at jeg skal gå på denne stråmannen ?
Gjest Mann42 Skrevet 7. mai 2009 #15 Skrevet 7. mai 2009 Men har evolusjonistene lært mer om grisetenner? Sånn skal det være, ikke slipp temaet. Jeg tror du er inne på noe med den grisetanna. Ikke la deg stoppe av at det var en ren avisand i sin tid, og at den kjapt ble avvist som bevis for noe som helst av sin samtids vitenskapsfolk.
Gjest Mann42 Skrevet 7. mai 2009 #16 Skrevet 7. mai 2009 Og KR-Øst: Ikke la det at det er 200 år siden stoppe deg, heller. Gode svindelhistorier lever evig, det er Bibelen det beste bevis for.
Brunhilde Skrevet 7. mai 2009 #17 Skrevet 7. mai 2009 Og KR-Øst: Ikke la det at det er 200 år siden stoppe deg, heller. Gode svindelhistorier lever evig, det er Bibelen det beste bevis for. Signerer denne. Godt sagt, Mann42.
KR-øst Skrevet 7. mai 2009 #18 Skrevet 7. mai 2009 Og KR-Øst: Ikke la det at det er 200 år siden stoppe deg, heller. Gode svindelhistorier lever evig, det er Bibelen det beste bevis for. Jeg undrer meg på hvilken avis det stod i for 200 år siden? Det er jo så lenge siden at jeg må nok ha glemt det. Dessuten har de jo funnet andre ting i jorda nå så. Noen har til og med funnet en jernhammer med treskaft, i et geologisk lag som evolusjonistene sier er 144-75 millioner år gammelt. Og det merkelige er at jernhammeren visstnok skal bestå av en legerings blanding som er umulig å få til i vår tids biosfære, nemlig 96% jern, 2,6% klor og 0,74% svovel. Kan denne hammeren kanskje være laget før storflommen? Men minst 75 millioner år gammel, det høres litt gammelt ut, ja, iallfall for meg da.
Midgard Skrevet 7. mai 2009 #19 Skrevet 7. mai 2009 Noen har til og med funnet en jernhammer med treskaft, i et geologisk lag som evolusjonistene sier er 144-75 millioner år gammelt. Jeg ville først spurt en geolog, så kanskje en fysiker. Hvorfor en evolusjonist ? Og det merkelige er at jernhammeren visstnok skal bestå av en legerings blanding som er umulig å få til i vår tids biosfære, nemlig 96% jern, 2,6% klor og 0,74% svovel. Kan denne hammeren kanskje være laget før storflommen? 1 - Hvordan var biosfæren da ? 2 - Hvordan MÅ den ha vært om flommen teoretisk skal være en mulighet ? 3 - Er det noen mulighet for at den kan ha vært slik som i 2 ? NÅ ER JEG SPENT !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå