Mermaid Blues Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Min kjære og jeg har så smått begynt å planlegge tur til Færøyene neste sommer. Han har vært der før, men da fikk han turen dekt av arbeidsgiver, så vi er litt i beit på hvor vi finner gode tilbud. Færøyene eksisterer ikke som destinasjon på finn.no, så ikke mye hjelp der heller Har sjekka litt ifht Smyril Line, men vi vil helst reise med fly. Planen sånn løselig er å dra på festival, men tar gjerne imot tips om andre ting man kan foreta seg der ute
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Planen sånn løselig er å dra på festival, men tar gjerne imot tips om andre ting man kan foreta seg der ute Jeg fløy med Atlantic. Det var store forsinkelser begge veier, den ene veien pga tåke, så det var ikke mye å gjøre med. Men på hjemturen hadde de plutselig lagt inn et stopp i Stavanger, som gjorde at det tok mye lenger tid. Færøyene har fantastisk natur. Dere bør ta en båttur til fuglefjellene langs kysten, og en annen ting dere bør gjøre er å gå over fjellet fra Torshavn til Kirkjubøur (usikker på stavemåten). En flott og enkel fottur med fin utsikt.
meta2 Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Har vært flere ganger på Færøyene. Har familie der. Vi har alltid tatt båten, da vi vil ha med bilen. Nå må en til Danmark om en vil ta båten. Færøyene er et utrolig land. Gå ut på sanden ved Samsun. Mykines er en utrolig opplevelse. http://faroeislands.dk/pages/SaksunIndex.htm Det er mange fine plasser på Færøyene. Regner det i en fjord, er det ofte sol i den neste. Været skifte fort.
Mermaid Blues Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2009 Henter opp denne igjen - nå har vi bestemt oss for at det blir tur, og satser på Atlantic Airways fra Stavanger, så at de hadde greie priser Så nå er jeg interessert i tips om beste tid å reise dit værmessig Og forøvrig tips om alt mulig annet også - aktiviteter, overnatting, om vi bør satse på leiebil, etc etc Tror jeg er unormalt glad i å planlegge i god tid
meta2 Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Henter opp denne igjen - nå har vi bestemt oss for at det blir tur, og satser på Atlantic Airways fra Stavanger, så at de hadde greie priser Så nå er jeg interessert i tips om beste tid å reise dit værmessig Og forøvrig tips om alt mulig annet også - aktiviteter, overnatting, om vi bør satse på leiebil, etc etc Tror jeg er unormalt glad i å planlegge i god tid Været på Færøyene er skifftene. På en dag kan en ha alle årstidene. Men det kan være sol et sted og i nabobygden på andre siden av fjellet reger det. Vi har vært i en bygd og det var tåke og da kjørte vi til et annet sted og var der. Så kjørte vi tilbake til det første stedet på veien hjem. Overnatting er jeg ikke inne på da vi ligger privat. Bil er greit å ha, da en kommer letter rundt. Litt dette med at været er så skifftene, og da er det lettere å kjøre videre. Folket på Færøyene er rolige. Står det i ruten at båten går kl 15, så er det ikke sikkert den går kl 15. Reagerte på det i begynnelsen, men nå er jeg vant til det. Det er mange fine steder på Færøyene. Naturen er helt utrolig. Dere kommer til å få en topp tur.
Lady Lovelylocks Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 http://www.gfestival.com/index.php?id=23 Musikkfestival. Klaksvik er en deilig by. Vært der mange ganger, bodd der en stund også. Lengter tilbake jeg
meta2 Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 http://www.gfestival.com/index.php?id=23 Musikkfestival. Klaksvik er en deilig by. Vært der mange ganger, bodd der en stund også. Lengter tilbake jeg Den stranden som Gfestivalen er ved har vi vært mange ganger. Jeg liker ikke Klaksvik. Handler i Runarvik og Torshavn.
Lady Lovelylocks Skrevet 15. juni 2009 #9 Skrevet 15. juni 2009 Færøyene er vel ikke noe shoppingmekka uansett hvor man er
meta2 Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Færøyene er vel ikke noe shoppingmekka uansett hvor man er Det er sant. Men vi finner alltid noe de andre stedene, en i Klaksvik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå