Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dårlig gjort av han å si det rett før sengetid, og så direkte. Men ok å informere slik at man slipper å kaste bort penger og tid i fremtiden..

Jeg har tidligere bl.a. overrasket min mann både med å kjøpe og sette klar chips og øl på borden før han venter besøk, og å kjøpe en dokumentarserie om noe han interesserer seg for.

Jeg hadde ikke blitt blid om han hadde overrasket meg med øl eller en dokumentarserie... Og han blir ikke blid om jeg kommer med blomster eller sjokolade. Såpass god kjenner vi hverandre.

det er noe annet å kjøpe øl og chips når han venter besøk, enn bryllups dag. Ville aldri kjøpt blomster til han sånn til vanlig. Fordi han er så mann som han er. Nå må jeg også få si at dette var først gang vi skulle feire. 1 år som gift. Så dette er jo en situasjon som var helt ny. Men som sagt, man lærer så lenge man lever! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
det er noe annet å kjøpe øl og chips når han venter besøk, enn bryllups dag. Ville aldri kjøpt blomster til han sånn til vanlig. Fordi han er så mann som han er. Nå må jeg også få si at dette var først gang vi skulle feire. 1 år som gift. Så dette er jo en situasjon som var helt ny. Men som sagt, man lærer så lenge man lever! ;)

Snakket generelt om det å overraske mannen med en gave. Det handler rett og slett om å finne en passende gave - og ikke alle liker blomster. På bryllupsdagen pleier jeg å ha bestilt bord på et hemmelig sted, ta med meg favorittvinen hans hjem, kjøpe en bok han har snakket om at han ønsker seg eller liknende....

Gjest Jente38
Skrevet
Her om dagen hadde vi bryllups dag, siden jeg jobbet så tenkte jeg at jeg kunne ta med en bukett med roser hjem til mannen. Tenkte at det var koselig, siden det var bryllups dagen og jeg kjøper aldri blomster til han heller. Men ville gjøre noe annet for en gangs skyld.. det skulle jeg aldri gjort! Er det så galt å gi mannen blomster? skjønner at det er mer jente-ting enn gutteting.. Han sa det selvfølelig ikke på dagen, men i går sa han det da vi skulle legge oss. Han syntes det var unødvendig for han er synes det for jenter og bryr seg ikke så mye om de, "de står jo bare der"

jaja.. ble litt såra for måten han sa det.. og han hadde ikke trengt å si det.. nå står jo de blomstene i vasen her.. føler for å kaste dem akkurat nå. Han "ser" de ikke uansett. De han kjøpte til meg kommenterer han hele tiden, så fine de er osv osv..

er jeg rar som ga blomster eller? det er første gang, så ble bare litt satt ut.

Helt ærlig: Jeg kjenner ikke en mann i verden som setter pris på å få blomster. (og jeg kjenner mange menn!!!) Blomster gir man til kvinner....ikke til menn!

Jeg hadde gitt ham en "mannlig" gave: f.eks en flaske god Cognac/lignende eller en eske kvalitets sigarer!

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet
Helt ærlig: Jeg kjenner ikke en mann i verden som setter pris på å få blomster. (og jeg kjenner mange menn!!!) Blomster gir man til kvinner....ikke til menn!

Jeg hadde gitt ham en "mannlig" gave: f.eks en flaske god Cognac/lignende eller en eske kvalitets sigarer!

For noe tull. Nå generaliserer du voldsomt. Jeg hadde ikke vært sammen med en macho-gjøk som ble grinete for å få blomster. Jeez.

Gjest Jente38
Skrevet
For noe tull. Nå generaliserer du voldsomt. Jeg hadde ikke vært sammen med en macho-gjøk som ble grinete for å få blomster. Jeez.

Å gi blomster til en mann?? Jeez.

Da har du ikke mye fantasi. Like så teit å gi blomster til en mann, som en mann å kjøpe 10 gratis bilvasker til dama si.

Du sel vel tegningen selv?!

Skrevet (endret)

Helt enig med Jente38! Og hvorfor skal mannen til TS late som han liker å få blomster? Bare fordi en gjeng på KG mener at alle menn burde bli kjempeglad for å få blomster? Jeg liker heller ikke å få blomster av mannen min. Dette vet han, så da sløser han ikke bort penger på det.

Endret av Jade
Skrevet (endret)

Ja, jeg synes han var rar. Jeg synes det er mange merkelige svar, for hvor ble det av dette med at det faktisk er tanken bak som teller? Hva man kjøper burde jo ikke spille så stor rolle, men at man faktisk viser at man ønsker å glede partneren. Hva så om det koster mye og at man ikke er så glad i blomster?

Man burde være glad for det, for meg viser det mangel på respekt, det virker ufattelig uomtenksomt å bli misfornøyd over en blomsterbukett. Det er ikke akkurat som hun overøser han med blomster hver eneste dag heller, det var tydelig et symbol på hennes hengivenhet og kjærlighet. Hva symbolet er i seg selv er vel egentlig ikke så viktig (det kan jo være det også selvsagt), men at man viser denne hengivenheten overhodet.

Jeg synes også det er tøv at blomster liksom skal være en jentegreie, hvem har vel egentlig bestemt det? Det kan da være like mye en kvinnes måte å vise at hun er glad sin kjære på, som en manns måte å vise det på. Jeg kommer ikke til å nøle med å gi min kjære blomster en gang i framtiden for å si det slik.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest hogwash
Skrevet
Ny TV-serie: sende alle Norges menn på kurs i hvordan de skal håndtere og være sammen med kvinner!

Eller enda enklere, lag en web-side der det står svart på hvitt at man vanligvis må lyve for å holde kvinner fornøyde...

Hadde jeg fått roser av ett kvinnemenneske hadde jeg satt pris på gesten, men lurt litt på hva i alle dager hun tenkte med? Svært få menn setter pris på blomster i seg selv.

Synes både TS og mannen var korttenkte her; hun burde funnet noe han setter pris på (personlig hadde jeg satt mer pris på en glass cola enn 100 roser), og han burde latet som dette var flott for å bevare husfreden, eventuellt fått forklart at han var glad for gesten, men ikke blomstene.

Skrevet

Signerer det Yvonne sier jeg :) Helt enig!

Skrevet

Jeg måtte spørre min samboer, og nei, han hadde ikke sett gleden ved en bukett blomster...

Men gesten var jo veldig søt da, og jeg er sikker på at han ikke mente det vondt når han sa han ikke syns noe om det, man lærer stadig noe nytt om partneren sin og nå lærte du det :)

Gjest Gjest
Skrevet

Med mindre du er sammen med Blomster Finn, så hadde jeg droppet å gi blomster :) Det er jo virkelig en klassisk greie å gi til damer ikke til menn!

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg har gitt blomster til mannen min. Han takket høflig, men jeg har av en eller annen grunn ikke gjentatt det...

Min personlige konklusjon blir at det er tanken som teller (heia Yvonne!), og han bør takke like pent som jeg gjør om jeg får f.eks. en støvsuger til bursdagen. Og nei - jeg er ikke ironisk.

Jeg lurer på om jeg forsto deg rett når du ikke ville gi ham kredit for å ha lagd mat?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har gitt blomster til mannen min. Han takket høflig, men jeg har av en eller annen grunn ikke gjentatt det...

Min personlige konklusjon blir at det er tanken som teller (heia Yvonne!), og han bør takke like pent som jeg gjør om jeg får f.eks. en støvsuger til bursdagen. Og nei - jeg er ikke ironisk.

Jeg lurer på om jeg forsto deg rett når du ikke ville gi ham kredit for å ha lagd mat?

absolutt ikke, hvis du leser de siste linjene. Det kom kanskje veldig dårlig frem. Han har vel egentlig alltid hatt holdningen at å lage mat er for kvinner. Men når han nå har begynt å ta initiativ til å lage til mat, så synes jeg det er kjempeflott! og så derfor ikke helt hvorfor det skulle være så vondt å få noen roser heller. (ikke at jeg tror han er noen jente, men fordi han har noen søte/svake/ sider noen ganger) Jeg ga han veldig mye kredit for maten han lagde. Beste biffen jeg noen gang har smakt faktisk! Helt ærlig. Jeg ga han feedback på maten, og da kom vi i snakk om rosene, og sånn begynte det. men som sagt, vi har ordnet opp i dette nå. :)

Gjest Cipheria
Skrevet (endret)

Eg syns det er veldig rart å bli snurt for å få ei gåve eg då. Spesielt når man ser at det betyr mykje for givaren. Får eg eit par heimelaga sokkar i gult, oransje og grønt, så blir eg ikkje sur av den grunn, for eg ser at den har sentimental verdi for givaren. Som nemnt så virkar det ikkje akkurat som om han får blomster kvar dag, å takle å få ein blomsterbukett eller to i løpet av året kan då verkeleg ikkje vere så ille.

Visste forresten ikkje at menn (flest?) syns det er så forferdeleg med blomster. Eg har trudd at dette er noko begge kjønn kunne kjøpe til kvarandre utan større problem. Har alderen noko å sei for dette? Er det gale å kjøpe blomster til ein mannsperson som har hjelpt til med ting og? Eg veit at foreldra mine har gitt blomst til (manne)bekjente som takk.

Lukta på enkelte typar blomster hjelper for øvrig på stress, har eg høyrt.

Endret av Cipheria
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Hei vil bare si:

Jeg er en mann som ville satt pris på om jeg fikk en blomst av min kjære! Har aldri fått det men jeg vil heller ha det en noe annet, faktisk.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Blomster?!? Øøøh... Nei takk! Ikke får hun heller noen!

Gjest Christabelle
Skrevet

Min samboer bryr seg heller ikke om roser, så jeg gidder ikke å kjøpe. Da vet du det, og da får han ikke flere roser av deg. Jeg synes dog han kunne hatt courtesy til å "fake". Ikke rart du blir såret. Det er tross alt tanken som teller. Jenter er dypere enn gutter, og de ser ikke roser som et symbol for kjærlighet :fnise:

Skrevet
Ja, jeg synes han var rar. Jeg synes det er mange merkelige svar, for hvor ble det av dette med at det faktisk er tanken bak som teller? Hva man kjøper burde jo ikke spille så stor rolle, men at man faktisk viser at man ønsker å glede partneren. Hva så om det koster mye og at man ikke er så glad i blomster?

Man burde være glad for det, for meg viser det mangel på respekt, det virker ufattelig uomtenksomt å bli misfornøyd over en blomsterbukett. Det er ikke akkurat som hun overøser han med blomster hver eneste dag heller, det var tydelig et symbol på hennes hengivenhet og kjærlighet. Hva symbolet er i seg selv er vel egentlig ikke så viktig (det kan jo være det også selvsagt), men at man viser denne hengivenheten overhodet.

Jeg synes også det er tøv at blomster liksom skal være en jentegreie, hvem har vel egentlig bestemt det? Det kan da være like mye en kvinnes måte å vise at hun er glad sin kjære på, som en manns måte å vise det på. Jeg kommer ikke til å nøle med å gi min kjære blomster en gang i framtiden for å si det slik.

Nå er ikke jeg gift. .. men .. la oss si at det er brullupsdag på tirsdag og jeg gir en vakker, høykvalitets vinkelsliper i gave til min kjære.... og la oss, mot formodning, tenke oss at hun utrykker er manglende entusiasme for gaven

.. Ville du syntes hun var rar?

... Ville du virkelig tenke at det er tanken bak som teller? (kommer tilbake til dette punktet)

.. ville denne gaven virkelig vise at jeg seter pris på partneren?

Vil du tenke at det er tøv at vinkelsliper er en gutteting?.. Jeg overøser henne tross alt ikke med vinkelslipere daglig.

Ja, tanken bak gaven teller. Det tanken bak gaven skal være er "Jeg forstår deg, jeg vet hva du setter pris på ... og nå gir jeg dette til deg." (gjerne i en dyrere versjon enn hun/han hadde tenkt seg)

Dersom du gir en gave du liker og som den du gir den til ikke er interessert i så sier du "Meg meg meg meg meg meg".

Litt satt på spissen dette, men jeg håper poenget kommer fram.

Skrevet (endret)
Nå er ikke jeg gift. .. men .. la oss si at det er brullupsdag på tirsdag og jeg gir en vakker, høykvalitets vinkelsliper i gave til min kjære.... og la oss, mot formodning, tenke oss at hun utrykker er manglende entusiasme for gaven

.. Ville du syntes hun var rar?

... Ville du virkelig tenke at det er tanken bak som teller? (kommer tilbake til dette punktet)

.. ville denne gaven virkelig vise at jeg seter pris på partneren?

Vil du tenke at det er tøv at vinkelsliper er en gutteting?.. Jeg overøser henne tross alt ikke med vinkelslipere daglig.

Ja, tanken bak gaven teller. Det tanken bak gaven skal være er "Jeg forstår deg, jeg vet hva du setter pris på ... og nå gir jeg dette til deg." (gjerne i en dyrere versjon enn hun/han hadde tenkt seg)

Dersom du gir en gave du liker og som den du gir den til ikke er interessert i så sier du "Meg meg meg meg meg meg".

Litt satt på spissen dette, men jeg håper poenget kommer fram.

Jeg hadde faktisk ikke blitt misfornøyd jeg da, om det var meg, fordi det hadde antagelig vært noe vi trengte. At han tenker på meg gjør det bare romantisk, men det er meg. ;)

Så lenge gaven uttrykker hengivenhet og omtanke, så har jeg ingenting å være misfornøyd for. Om man bare gir pga en slags pliktfølelse, og ikke noe mer, så trenger jeg ærlig talt ingen gave.

Og det er vel det jeg ville fram til, en gave gitt med omtanke og kjærlighet, gjenspeiler også det gjerne i gaven, kanskje enn på en snodig måte. Om min kjære drømmer om å bygge hus, og gir meg en bøtte med murblanding som et tegn på at han drømmer om å bygge vårt hus sammen, så hadde jeg faktisk syntes det var utrolig flott. Det viser jo at han tenker på vår framtid sammen, i tillegg til en enorm hengivenhet og kjærlighet, som jeg faktisk setter pris på. :)

Endret av Yvonne
Skrevet
Jeg hadde faktisk ikke blitt misfornøyd jeg da, om det var meg, fordi det hadde antagelig vært noe vi trengte. At han tenker på meg gjør det bare romantisk, men det er meg. ;)

Så lenge gaven uttrykker hengivenhet og omtanke, så har jeg ingenting å være misfornøyd for. Om man bare gir pga en slags pliktfølelse, og ikke noe mer, så trenger jeg ærlig talt ingen gave.

Og det er vel det jeg ville fram til, en gave gitt med omtanke og kjærlighet, gjenspeiler også det gjerne i gaven, kanskje enn på en snodig måte. Om min kjære drømmer om å bygge hus, og gir meg en bøtte med murblanding som et tegn på at han drømmer om å bygge vårt hus sammen, så hadde jeg faktisk syntes det var utrolig flott. Det viser jo at han tenker på vår framtid sammen, i tillegg til en enorm hengivenhet og kjærlighet, som jeg faktisk setter pris på. :)

Tror du kommer i kattegorien godjente jeg Yvonne :) Han er heldig han som fikk deg og jeg håper han ikke kjøper vinkelsliper til deg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...