Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her om dagen hadde vi bryllups dag, siden jeg jobbet så tenkte jeg at jeg kunne ta med en bukett med roser hjem til mannen. Tenkte at det var koselig, siden det var bryllups dagen og jeg kjøper aldri blomster til han heller. Men ville gjøre noe annet for en gangs skyld.. det skulle jeg aldri gjort! Er det så galt å gi mannen blomster? skjønner at det er mer jente-ting enn gutteting.. Han sa det selvfølelig ikke på dagen, men i går sa han det da vi skulle legge oss. Han syntes det var unødvendig for han er synes det for jenter og bryr seg ikke så mye om de, "de står jo bare der"

jaja.. ble litt såra for måten han sa det.. og han hadde ikke trengt å si det.. nå står jo de blomstene i vasen her.. føler for å kaste dem akkurat nå. Han "ser" de ikke uansett. De han kjøpte til meg kommenterer han hele tiden, så fine de er osv osv..

er jeg rar som ga blomster eller? det er første gang, så ble bare litt satt ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wacmoc
Skrevet
Her om dagen hadde vi bryllups dag, siden jeg jobbet så tenkte jeg at jeg kunne ta med en bukett med roser hjem til mannen. Tenkte at det var koselig, siden det var bryllups dagen og jeg kjøper aldri blomster til han heller. Men ville gjøre noe annet for en gangs skyld.. det skulle jeg aldri gjort! Er det så galt å gi mannen blomster? skjønner at det er mer jente-ting enn gutteting.. Han sa det selvfølelig ikke på dagen, men i går sa han det da vi skulle legge oss. Han syntes det var unødvendig for han er synes det for jenter og bryr seg ikke så mye om de, "de står jo bare der"

jaja.. ble litt såra for måten han sa det.. og han hadde ikke trengt å si det.. nå står jo de blomstene i vasen her.. føler for å kaste dem akkurat nå. Han "ser" de ikke uansett. De han kjøpte til meg kommenterer han hele tiden, så fine de er osv osv..

Rart han reagerte sånn syntes jeg. da jeg kjøpte roser til min kjære ble han kjempeglad og de sto til de råtna ihjel fordi han hadde ikke hjerte til å hive dem :rødme:

Kanskje han følte seg mindre "mann" fordi du kjøpte roser til han? Kanskje han føler at det var hans oppgave og ikke din? jeg vet ikke, men man vet jo aldri.. Syntes han kunne holdt kjeft uansett, er ikke noe hyggelig å få høre noe sånt noe når man bare ønsker han godt..

Gjest fiskedama
Skrevet

Huff nå får jeg vondt på dine veine.. Jeg synes du oppførte deg eksemplarisk og viste at du setter pris på ham og husket han og ville vise ham det. Du får heller tenke på at du kjøpte dem til dere...? Jeg hadde blitt veldig såret om han sa noe slikt, selvom jeg vet at han heller ville ha en 6 pack (vel den også står bare der, og etterpå er det tomt og alt kommer ut i gjen i dass.. får ingenting tilbake for det heller...kanskje litt promille og hauverk..)

Gjest Gjest
Skrevet
Huff nå får jeg vondt på dine veine.. Jeg synes du oppførte deg eksemplarisk og viste at du setter pris på ham og husket han og ville vise ham det. Du får heller tenke på at du kjøpte dem til dere...? Jeg hadde blitt veldig såret om han sa noe slikt, selvom jeg vet at han heller ville ha en 6 pack (vel den også står bare der, og etterpå er det tomt og alt kommer ut i gjen i dass.. får ingenting tilbake for det heller...kanskje litt promille og hauverk..)

:skratte:

Skrevet

Saa utrolig merkelig reaksjon fra hans side! De blomstene som han hadde kjöpt var til aa beundres tydeligvis, selv om de bare staar der. Han skulle vel paapeke hvor flink han hadde vært..da er det litt merkelig at naar du gjör det samme er det negativt.

Skrevet

hei

jeg ble også helt satt ut her, hadde blitt kjempe såret,

jeg gir blomster til gutte venner å, mannen min, de blir glade for det de, selv om jeg må vanne de mannen min får da :fnise:

Gjest Sæv
Skrevet

Blomster til menn er jo ikke helt normalt da, normen tilsier at det er noe jenter får, og gutter skaffer. I tillegg om du sier at han prøve å fiske ut noe om sitt kjøp så ser du jo bare det lyser ut at han ville fremheve blomstene du fikk..

Veldig mange kjerringer som svarte her, og blomster er jo en fin ting syns jo dere, men for oss menn, det er mer tanken bak det, ikke selve blomstene som betyr noe. De kommer jo bare til å stå der, fordi blomster er jo, ja, blomster.

Men så han bare sa det heelt tilfeldig ut at han ikke likte at du kjøpte blomster til han? Tviler.. Det virket veldig på det du skrev at det var sånn det skjedde.. Du sa vel noe i forkant eller? ;)

Mvh, sæv..

Gjest Gjest
Skrevet
Blomster til menn er jo ikke helt normalt da, normen tilsier at det er noe jenter får, og gutter skaffer. I tillegg om du sier at han prøve å fiske ut noe om sitt kjøp så ser du jo bare det lyser ut at han ville fremheve blomstene du fikk..

Veldig mange kjerringer som svarte her, og blomster er jo en fin ting syns jo dere, men for oss menn, det er mer tanken bak det, ikke selve blomstene som betyr noe. De kommer jo bare til å stå der, fordi blomster er jo, ja, blomster.

Men så han bare sa det heelt tilfeldig ut at han ikke likte at du kjøpte blomster til han? Tviler.. Det virket veldig på det du skrev at det var sånn det skjedde.. Du sa vel noe i forkant eller? ;)

Mvh, sæv..

selvfølgelig var det ikke akkurat sånn det var. Han ville ha credit for maten han lagde, også spurte jeg om han syntes blomstene var fine.. også begynte det.. Jeg skrev mildversjonen.. skal ikke gå inn på mer der.. Men skal jeg synes det er jentete at han lagde mat til meg, og at jeg ikke skal sette pris på det fordi jeg lager mat hver dag? at for meg er det en dagligdags ting, så det er det ikke noe spesielt å lage mat. Nei, det sier jeg ikke. fordi det er spesielt at han lager mat, at han gjør noe annerledes for en gangs skyld. være litt romantisk. men neida.. det får ikke jeg.

Skrevet

Tekniske feil for både deg og han, men han har større tekniske feil.

Her om dagen hadde vi bryllups dag, ....Er det så galt å gi mannen blomster?

Blomster er vel strengt tatt en gave til deg og ikke til han.

skjønner at det er mer jente-ting enn gutteting..

Stemmer.

da vi skulle legge oss. Han syntes det var unødvendig for han er synes det for jenter og bryr seg ikke så mye om de

Stor feil nr 1 fra han. Du sier ikke ting til dama, som du vil hun skal ta lett, rett før man legger seg.

Stor feil nr 2 fra han. Selv om du ikke har interesse for gaven så skal du være snil mot godjenta. Diplomatisk svar framfor ærlighet når det gjelder gaver fra dama. "De var kjempe fine pus!" eller "Nei du for et fint slips!" hadde vært et passe svar for en gave. I tilleg så er det snakk om bryllupsdagen og ikke fødselsdagen hans. Hvilken mann furter over over at gaven ikke er bra nok på bryllupsdagen?

Nei du er ikke rar. Du er kvinne og bommer litt på å skille mellom det du har lyst å gi og det han ønsker å motta. Helt vanlig kvinneoppførsel og noe en mann må lære seg å la skli forbi uten å furte.

Ikke kjøp slips til han på bursdagen! Kjøp heller noe bra vertøy han ønsker seg. ;)

Skrevet

Det sa min x også, at blomster var det ingen vits i å gi.

Han fikk ingen.

Skrevet
Nei du er ikke rar. Du er kvinne og bommer litt på å skille mellom det du har lyst å gi og det han ønsker å motta. Helt vanlig kvinneoppførsel og noe en mann må lære seg å la skli forbi uten å furte.

Og min mann gir ikke meg blomster jeg ville satt pris på fordi han ikke liker blomster selv :ler:

Jeg synes ikke man kan bli sur for noe man får, det er dårlig folkeskikk. Selv hvis du får én grønn raggsokk har man ikke annet å gjøre enn å smile og late som om man er takknemlig ;)

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

En mann som ikke liker blomster - nei takk!

Det er jo en mann uten sans for skjønnhet.

Skrevet
En mann som ikke liker blomster - nei takk!

Det er jo en mann uten sans for skjønnhet.

Vi liker damer ergo liker vi skjønnhet! :filer:

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe rart eller negativt med at hun kjøper blomster til han. Å skylde på at det er en present som hun kjøper til seg selv blir i alle fall, for meg, helt absurt å påstå også. Det vil jo i så fall si at dersom man lager mat til partneren lager man den til seg selv...eller?

Greit at menn generelt mangler både støv- og vanne-blomster-genet, men det ikke dermed sagt at man ikke vet/burde sette pris på en blomsteroppmerksomhet, og i alle fall på de dagene når det ikke forventet at man får en "ting" (valentine, julbileum, morsdag, etc).

...og for ikke å glemme, en helt vanlig tirsdag, ikke minst!

Så til TS: Det er ikke noe spesielt å henge seg opp i at han ikke ser blomsterene, for sånn er han nok bare. Jeg synes du har mer grunn til å være lei for kommentaren om at han ikke ville ha blomster. At det var bortkastet. Neste gang kan du jo kjøpe blomster til DERE, og noe til han som er mer "nyttig" samtidig.

Skrevet

Han liker ikke blomster. Ikke noe galt i det. Han var ærlig og fortalte det til deg slik at du ikke skulle kaste bort penger på det neste gang. Blomster koster trossalt mye. Og jeg er helt enig med han. De sitter der bare til pynt. Men i motsetning til pyntegjenstander som koster omtrent det samme, så visner de etter noen dager og går rett i komposthaugen.

Gjest Gjest
Skrevet

Om han ikke liker blomster er det greit. Men å skylde på at han ikke liker blomster for han er mann er da bare teit. Jeg ville også trodd at han likte blomster når han kjøpte det til meg, og normalt brukte å komentere så fine de var.

Jeg syntes han oppførte seg dustete. Neste gang kjøper du blomster bare til deg selv, og roser deg for at du kjøpte så fine blomster. Så for han slutte å kjøpe presanger han ikke egentlig liker, og late som noe annet.

(tror egentlig det bare er såret manlig ego ute og går.)

Skrevet (endret)

Kjære ts!

Ikke vær lei deg! Nei, du er ikke rar!

Har selv gjort dette mot min kjære. Gav han en stor bukett roser og i mitt tilfelle gledet det han veldig. Han ble glad! Det så jeg :)

Imidlertid synes jeg du kunne ha svart mannen din. Sånt svar hadde jeg ikke godtatt.

Jeg hadde tatt et slikt svar som noe meget uhøffelig. Ville ha sagt akuratt hva jeg følte der og da. Og sagt han skulle vært glad jeg gadd og kjøpe en oppmerksomhet til han og hadde han i tankene. Og at jeg dessuten bare prøvde å vise at jeg bryr meg. Dessuten kunne du sagt; om du noen gang kjøper en oppmerksomhet til meg og jeg sier jeg ikke liker den.. Hvordan ville du ha følt deg?

Dette var vel snakk om fra din side som du forbinder med romantikk og noe koselig.

Roser har jo dessuten noen ganger sin betydning.

For eksempel fra gammelt av så kan x antall roser bety noe.

Mens andre blomster har andre ''ord'' som ligger bak.

Er ikke sikkert du mente noe med dette, men bare ville glede mannen din!

Roser er heller ikke så dyre. Det spørs hva roser man kjøper :)

Kan få billige buketter med roser ned i 30 kr. Og en står enslig rose til 70-80 kr. Prisene er veldig varierende og forskjellig fra blomsterbutikk til blomsterbutikk :)

Endret av Chakoya
Gjest Gjest
Skrevet
Vi liker damer ergo liker vi skjønnhet! :filer:

Søtt. Gid alle menn kunne kjenne kvinner. Du har jo vist noen fine og riktige sannheter om kvinner i denne tråden, og forslag til hvordan menn kal takle det.

Men hvorfor kan ikke alle menn dette da?!

Ny TV-serie: sende alle Norges menn på kurs i hvordan de skal håndtere og være sammen med kvinner!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Dårlig gjort av han å si det rett før sengetid, og så direkte. Men ok å informere slik at man slipper å kaste bort penger og tid i fremtiden..

Jeg har tidligere bl.a. overrasket min mann både med å kjøpe og sette klar chips og øl på borden før han venter besøk, og å kjøpe en dokumentarserie om noe han interesserer seg for.

Jeg hadde ikke blitt blid om han hadde overrasket meg med øl eller en dokumentarserie... Og han blir ikke blid om jeg kommer med blomster eller sjokolade. Såpass god kjenner vi hverandre.

Skrevet
Kjære ts!

Ikke vær lei deg! Nei, du er ikke rar!

Har selv gjort dette mot min kjære. Gav han en stor bukett roser og i mitt tilfelle gledet det han veldig. Han ble glad! Det så jeg :)

Imidlertid synes jeg du kunne ha svart mannen din. Sånt svar hadde jeg ikke godtatt.

Jeg hadde tatt et slikt svar som noe meget uhøffelig. Ville ha sagt akuratt hva jeg følte der og da. Og sagt han skulle vært glad jeg gadd og kjøpe en oppmerksomhet til han og hadde han i tankene. Og at jeg dessuten bare prøvde å vise at jeg bryr meg. Dessuten kunne du sagt; om du noen gang kjøper en oppmerksomhet til meg og jeg sier jeg ikke liker den.. Hvordan ville du ha følt deg?

Dette var vel snakk om fra din side som du forbinder med romantikk og noe koselig.

Roser har jo dessuten noen ganger sin betydning.

For eksempel fra gammelt av så kan x antall roser bety noe.

Mens andre blomster har andre ''ord'' som ligger bak.

Er ikke sikkert du mente noe med dette, men bare ville glede mannen din!

Roser er heller ikke så dyre. Det spørs hva roser man kjøper :)

Kan få billige buketter med roser ned i 30 kr. Og en står enslig rose til 70-80 kr. Prisene er veldig varierende og forskjellig fra blomsterbutikk til blomsterbutikk :)

Det går fint, jeg svarte han tilbake selvfølgelig.. Så han fikk noe å tenke på! Han og jeg har i hvert fall lært noe nytt. man lærer så lenge man lever heter det. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe flere blomster med det første, og han kan pynte litt på sannheten i slike tilfeller om det skjer igjen. Ja, da jeg kjøpte de så tenkte jeg litt på antall blomster. men men.. :) Det går fint, ville vite hva folk der ute hadde med erfaring av å gi blomster til mennene deres. Er sikkert flere menn som pynter litt på sannheten vil jeg tro..

Å kjøpe øl og chips er ikke noe jeg ville vurdert en gang, når vi har bryllups dag. Det skal jo være litt romantisk, han er jo også en liten romantiker selv. Neste gang tror jeg en god vin hadde vært fint. men i dette tilfelle var polet stengt. Alt ordnet seg, han ser selv han var litt teit, og jeg ser og burde visst at det er han som liker å være mannen, og kjøpe blomster. menn altså.. :romeo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...