Gå til innhold

Jeg var drittkjerring på date

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg var for mange år siden i en lignende situasjon. Jeg som alltid er hyggelig og blid hadde fått dårlige nyheter og jeg oppførte meg ikke pent på date. Jeg var sur og uhøfelig - har aldri trodd jeg kunne oppføre meg så dårlig og har aldri gjordt det senere heller.

Jeg traff ikke vedkommende igjen før helt tilfeldig ett år senere. Jeg sa unnskyld og vi hadde det moro sammen. Han ble meget glad for å se at jeg faktisk ikke var den personen som han hadde fått inntrykk av.... Og ja jeg fikk en ny sjanse til å gi førsteinntrykk. Så det med at man aldri kan rette oppigjen et førsteinntrykk er feil.

Nå ble det ikke noe langvarig ut av dette.. men fortsatt den dag i dag så er vedkommende en av mine nærmeste venner :)

Det kanskje finnes en sjanse for meg også da :) Men jeg skal la det gå litt tid (vet hvor jeg kan "få tak" i ham). Så utrolig flott mann dette her bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Har TS baller nok til å oppsøke offeret for hennes "hormonelle ubalanse" (det er jo derfor kvinner oppfører seg som rævhøl...) og "være seg selv" på en god dag? Hvis ikke så er løpet i alle fall kjørt.

Forøvrig så virker det på meg som om det er viktigere for TS at han skal synes bra om henne enn at hun faktisk liker han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere skal treffes ved senere anledninger så får du jo sjansen til å vise din andre side, den søte sjarmerende siden, da får han jo vurdert begge to.

Jeg ville latt saken ligge, men sjarmert ham i senk neste gang jeg hadde sett ham.

Ja for damer som fremstår som de er bipolare, - hvor de er verdens mest omtenksomme og oppmerksomme en dag, - for å være skikkelig bitch neste gang, slike uforutsigbare jenter er jammen det mest tennbare som finnes...jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å ta deg sammen om du har en dårlig dag, og lar det gå utover folk rundt deg, så burde du helt klart avlyse avtaler du har på slike dager, man har som regel 1 sjans til å gjøre et godt førsteinntrykk, og når han fikk et dårlig inntrykk av deg - hvorfor gi deg en sjans til ?

Det sjuke her er at dersom man virkelig skal ha en gutt som elsker en, så skal han også like henne på hennes dårlige dager,- noe han tydeligvis ikke gjør.

- Og hva er da vitsen? Skulle hun liksom bare smile og være kul slik at han liker henne, og når hun har dårlige dager skal han holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var virkelig ute etter råd her men får så mye rare og rett og slett barnslige svar.

Hvis noen i det hele tatt skal svare er det fint om vedkommende er 1. voksen, 2. høflig og kommer med konstruktive kommentarer.

Hei,

Jeg synes du fikk mange glimrende svar, selv om tonen var røff hos enkelte. Det sier noe om deg som menneske dersom du oppfører deg dårlig på date fordi andre enn den du var på date med har skapt problemer for deg. Din negative atferd danner en bias som følger deg senere. En grunn til det er vel nettopp at det er så sterkt sosialt press mot det å beherske negative emosjoner når man snakker/ omgås "uskyldige" fremmede. Førsteinntrykk påvirker også generelt senere inntrykk sterkt, skaper en bias som du må slite med.

Satyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hei,

Jeg synes du fikk mange glimrende svar, selv om tonen var røff hos enkelte. Det sier noe om deg som menneske dersom du oppfører deg dårlig på date fordi andre enn den du var på date med har skapt problemer for deg. Din negative atferd danner en bias som følger deg senere. En grunn til det er vel nettopp at det er så sterkt sosialt press mot det å beherske negative emosjoner når man snakker/ omgås "uskyldige" fremmede. Førsteinntrykk påvirker også generelt senere inntrykk sterkt, skaper en bias som du må slite med.

Satyr

Hva? Jeg syns ikke TS trenger å slite med noe jeg. Det er ikke verdens undergang son har skjedd her. Forstår ikke at folk er så negative. Det er svarerne som sliter med livsinnstillingen, ikke TS, virker det som. Og ikke kom her og si at dere aldri har dårlige dager da dere er sure og uhøflige selv.

Så, hun omprioriterte daten der og da, var litt uhøflig mot ham, so what?

Med tiden er det fult mulig å rette dette opp, siden han åpenbart var tiltrukket av henne til å begynne med. Kanskje han tror at det var HUN som ikke likte HAM!

Dere virker på meg som en gjeng med mennesker som ikke tør noen ting og kryper under en stein ved første utfordring. For en holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ikke kom her og si at dere aldri har dårlige dager da dere er sure og uhøflige selv.

Så, hun omprioriterte daten der og da, var litt uhøflig mot ham, so what?

Med tiden er det fult mulig å rette dette opp, siden han åpenbart var tiltrukket av henne til å begynne med. Kanskje han tror at det var HUN som ikke likte HAM!

De aller fleste har vel dårlige dager, hvor mye de lar det gå utover fremmede mennesker som ikke har noen skyld i det, er vel variabelt. Sur og uhøflig mot folk som ikke fortjener det, vil jeg faktisk få si at jeg sjeldent er, og dersom det skjer er jeg klar over det og beklager gjerne i forkant om jeg allerede vet at jeg er i "den typen humør".

At hun var uhøflig og bitchy mot ham er vel ikke verdens undergang nei, men hun kan ikke ta det for gitt at hun får en mulighet ti å rette opp dette heller, selv om han var tiltrukket av henne og sikkert fremdeles liker utseendet hennes.

For mange er utseendet kun En del av pakka, den siden hun valgte å vise ham på deres aller første date, er en annen del av pakka.

Jeg vet med meg selv at dersom jeg hadde vært på førstedate med en som sånn i hovedsak oppførte seg som en "guds gave til kvinnen", en som så seg selv som bedre og faktisk ganske arrogant og "alle vil ha meg"... så hadde det i seg selv vært en dårlig egenskap, som hadde trukket inntrykket ned uansett hvilken grunn han hadde for denne oppførselen. (så lenge ikke JEG hadde gjort noe for å få ham i det humøret).

Jeg vet også at dersom han sendte en unnskyldning på sms en ukes tid etter (noe som for meg ville vært litt lenge å vente, når han VET at han har oppført seg ufint), så hadde innholdet i den meldingen hatt mye å si. TS sier ikke noe om hva hun skrev. Dersom han hadde forklart hvorfor han oppførte seg slik han gjorde, også beklaget at denne dagen gikk utover meg, så hadde jeg nok kunnet svart om jeg fant ham interessant i utgangspunktet.

Dersom det var en kort melding, der jeg ikke egentlig fikk noen forklaring på hva som var skjedd eller hvorfor han hadde oppført seg som han hadde, bare en liten unnskyld for det. så vet jeg ikke om jeg hadde vært særlig interessert, dersom han ikke hadde vært FANTASTISK interessant (langt utover bare utseendet) i forkant.

Om jeg så hadde møtt ham tilfeldig på gata, og han ikke heller DA kontaktet meg og viste at han var interessert, men faktisk LATET som han ikke hadde sett meg.... så hadde det faktisk skullet ganske heftig overbevisning til etterpå, for å bevise for meg at det førsteinntrykket han hadde gitt meg førte date, og neste treff, var feil.

Men TS; synes du din oppførsel var ok?

Synes du at det er ok å la din dårlige dag gå utover fremmede mennesker som ikke hadde noen grunn i dine plager? Er dette en side ved deg selv som han kommer til å møte på hver gang du har dårlige dager, og hvor dårlig skal dagen være for at du lar det gå utover andre?

Mener ikke dette som dritt mot deg, men det er kanskje verd å være bevisst på sider ved deg selv som ikke er like sjarmerende også. Kunne forklare ham at du er deg bevisst dine negative sider også, og om du synes de er greie eller ikke.

For som du sier, alle har dårlige dager. du kommer også til å ha flere av dem, og dersom han skulle blitt en del av ditt liv, vil han være i livet ditt flere ganger der du har dårlige dager. Dersom han ikke likte hvem du var på første daten, så er det ikke sikkert han vil like deg noe bedre dersom du vil være slik mot ham også senere, fordi DU har probelmer som han ikke har noe med.

Og, dersom du ikke egentlig er slik, og at dette var ett engangstilfelle, så er DET også informasjon som kan være grei å forklare ham, dersom du tar kontakt med ham igjen.

og klart, tar du kontakt med ham igjen, go selv om du skulle finne på å legge deg flat, forklare og beklage, så kan du likevel risikere at løpet er kjørt. Men, er det ikke bedre å ha prøvd, en å gå rundt å synes en du tror hadde vært interessant å bli kjent med, gå, bare fordi du ikke ønsker å beklage en gang til?

Etter hva du forteller oss, så er det du som oppførte deg bitch her, og det er du som til tross for dette ønsker å bli kjent med ham. Da er det i mine øyne opp til deg om du ønsker å gjøre noe for at dette skal skje.

Hvorfor latet du som du ikke så ham den dagen?

Jeg hadde tolket det som manglende interesse, dersom det ikke var det, fortell ham det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor latet du som du ikke så ham den dagen?

Jeg hadde tolket det som manglende interesse, dersom det ikke var det, fortell ham det også.

Skjønner ikke hvorfor flere lurer sånn på hvorfor ts latet som hun ikke så han. Det kom sikkert overraskende på henne, og hun følte seg nok flau og avvist. Det kan da vel ikke være vanskelig å forstå at man blir satt ut og ikke reagerer så rasjonelt i en slik situasjon!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor flere lurer sånn på hvorfor ts latet som hun ikke så han. Det kom sikkert overraskende på henne, og hun følte seg nok flau og avvist. Det kan da vel ikke være vanskelig å forstå at man blir satt ut og ikke reagerer så rasjonelt i en slik situasjon!?

jeg skjønner ikke hvordan du plutselig VET hvordan TS er inni hodet sitt, for det vet nemlig ikke jeg. Derfor spør jeg henne helt enkelt hvorfor hun gjorde som hun gjorde.

For å kunne gi råd til ett menneske, er det nemlig best å først vite HVORFOR hun oppførte seg som hun gjorde. ikke værre en det.

Og jada, det kom sikkert overaskende på, og hun kan ha blitt satt ut og følt seg avvist, hva vet vi?

Men hun hadde også tid og oppmerksomhet nok til å se at han SMILTE til henne, det var hun som overså ham ... hvem av dem burde føle seg mest avvist her?

klart det kan være pga sjenert, flau, overrasket etc etc etc, men det hjelper henne jo ikke det spøtt med å få ham, for som meg, så er ikke han heller inni hodet hennes. Og med den oppførselen hun sier hun har vist ham før, så er det ingen grunn til at han skal tro at hun liker ham eller er interessert. Dermed, om HAN la merke til at hun så ham, og at hun latet som hun ikke gjorde, så er det i aller høyeste grad HAN som bør føle seg avvist.

Derfor er det greit å snakke med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Veldig spesiellt å la en dårlig dag gå utover en date synes jeg. Dette er jo ikke en irriterende selgeren som plager deg selv om du har en dag, eller moren din som maser og bare må regne med at du er sur fordi dere har så nær relasjon. Har man hatt en veldig dårlig dag og har mye å tenke på kan man i verste fall bli litt rar og fraværende, men man anstrenger seg da for å være blid likevel. Spesiellt om man er på date og har lyst til å møtes igjen. Det å la en dårlig dag gå utover han gjenspeiler jp hvordan et eventuelt fremtidig forhold ville blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor dere skriver at hun skulle ha løpt etter ham og unnskydt seg og forklart seg. Det blir bare dumt jo. Og hun latet som om hun ikke så ham fordi han ikke hadde svart på meldingen og hun følte seg vel avvist. Hun sier at hun skrev en kort unnskyld sms, så jeg mener hun har gjort sitt. Blir feil å gjøre en kjempestor sak ut av dette.

Og hvorfor er alle så på henne ang. oppførselen hennes? Vi vet jo IKKE hvorfor hun hadde en dårlig dag. Det kan ha vært alvorlig dårlige nyheter den dagen! Noe med familien eller jobben. Men det er faktisk uhøflig å avlyse en date samme dagen, så hun gikk likevel, men hadde vel ikke ham i fokus..Slik ser jeg det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor dere skriver at hun skulle ha løpt etter ham og unnskydt seg og forklart seg. Det blir bare dumt jo. Og hun latet som om hun ikke så ham fordi han ikke hadde svart på meldingen og hun følte seg vel avvist. Hun sier at hun skrev en kort unnskyld sms, så jeg mener hun har gjort sitt. Blir feil å gjøre en kjempestor sak ut av dette.

Og hvorfor er alle så på henne ang. oppførselen hennes? Vi vet jo IKKE hvorfor hun hadde en dårlig dag. Det kan ha vært alvorlig dårlige nyheter den dagen! Noe med familien eller jobben. Men det er faktisk uhøflig å avlyse en date samme dagen, så hun gikk likevel, men hadde vel ikke ham i fokus..Slik ser jeg det for meg.

Klart det kan ha vært dårlige nyheter, men selv om man har fått vite at moren har fått kreft, man snart mister jobben eller at man har tapt 100 000 på aksjer så trenger man vel ikke å ødelegge dagen til en annen person likevel? TS kunne ha avlyst daten og flyttet til en annen dag, hun kunne ha advart mot en dårlig dag og sagt unskyld hvis hun virket litt fraværende. Det er lov å ha en dårlig dag, men man trenger å ødelegge andres dag for det. En ordentlig unskyldning er på sinn plass uasett om TS og daten skal møtes igjen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...