Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Som overskriften sier, er det vanlig å gi hverandre gaver i et forhold? Da snakker vi ikke julegaver og bursdagsgaver, men gave bare fordi man har lyst eller jubileum som halvt år og år?

Videoannonse
Annonse
Gjest Yihaa
Skrevet

For meg er det naturlig å gi gaver på impuls i et forhold. Det behøver ikke være i anledning noe og heller ikke dyrt.

Skrevet

Ja, i vårt forhold er dét det. Jeg gir min kjære ofte gaver, fordi jeg synes det er en fin gest, og fordi det er koselig (jeg elsker å gi gaver). Samtidig så forventer jeg lite tilbake, men synes selvsagt det er superkoselig selvsagt når han gir meg noe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke, men jeg og kjæresten gir hverandre gaver innimellom. Sjelden det er noe dyrt, men det er kjempekoselig med en liten oppmerksomhet i hverdagen.

Gjest Gjest_Lotte_*
Skrevet

Kun til bursdager og jul for vårt vedkommende.

Har skjedd et par ganger at jeg har kjøpt gaver til ham uten noen spesiell begivenhet - det var bl.a en gang jeg arvet masse penger og kjøpte en dyr klokke til ham.

Han har kjøpt smykker til meg hvis han har vært på tur - men det var nok mest tidligere :jepp:

Skrevet

For meg er det vanlig.. Kjøper relativt ofte småting på impuls til min kjære, en boxer, genser ++ Jeg elsker å gi gaver generelt! Han er ikke like "flink" tilbake, men det hender seg at han glimter til.. :) Feirer ikke, og gir ingenting til hverandre ved jubileum, da vi ikke teller/følger med på sånt, men selvfølgelig til bursdag og jul.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss er det ikke spesielt vanlig. Vi bruker heller pengene våre på å kjøpe ting felles som vi ønsker oss. Trenger vi noe hver for oss, kjøper vi det.

Til jul og bursdag hender det også at vi heller kjøper oss noe sammen.

Skrevet

Ja, innimellom. Selv om det som regel virkelig bare er småting, sånn som at hvis det er tilbud på godteri kjøper jeg kanskje en liten pose med marsipan og sjokolade til ham, selv om jeg aldri ville kjøpt det til meg selv. Av han får jeg innimellom blomster, og det med varierende tidsrom. Husker en gang han hadde det med å komme innom jobben min med blomst til meg. Det var jo koselig, men ble litt flaut når det var andre gang på en måned eller noe :ler: *luksusproblem* Når jeg tenker meg om, så er det vel kanskje mer koselige overraskelser enn gaver :)

Skrevet

Det har også vært vanlig for meg når jeg har vært i et forhold. Gi en liten oppmerksomhet inni mellom, er koselig synes jeg.

Gjest fiskedama
Skrevet

Jeg gir ofte typen en øl som han kan nyte når han kommer hjem fra jobb.. Eller jeg kan kjøpe en liten ting som en t skjorte eller boxer hvis jeg har vært på shopping. (Han er ikke flink tilbake) Jeg også elsker å gi gaver og vise at jeg er glad i ham og setter pris på ham.. Litt kjedelig at det er one way

Gjest Glør
Skrevet

Ingen av oss liker det når gaver blir forventet, så vi kjøper gaver når vi har lyst, ikke nødvendigvis på jul, bursdager og merkedager. Ser jeg noe jeg tror han vil like når jeg er i en butikk, kjøper jeg det og gjerne får det pakket inn som gave. Og omvendt. Han er litt flinkere enn meg, delvis fordi han har en jobb hvor han farter mye mere rundt og dermed er i flere butikker.

Skrevet

Vi kjøper "gaver" nå og da, koselig med en liten oppmersomhet i hverdagen :) Mannen er veldig praktisk, så gavene er ofte praktiske. Har fått et fotoapparat, en støvsuger før vi flyttet sammen(min sluttet å fungere), han kommer hjem med blomster nå og da, kjøper yndlingsgodisen/potetgullet mitt ol. Jeg liker også å gi en liten oppmerksomhet iblant, enten en liten ting jeg kommer over i butikken, eller øl og saltstenger til helgen. :)

Gjest Gjest_ylva_*
Skrevet

Hos oss er det han som kjøper mest gaver. Og han kjøper virkelig verdens beste gaver! Han reiser mye i jobben og finner små skatter til meg på markeder osv. Vesker, perler, vakre plagg... Han slår spikeren på hodet hver gang. Skikkelig gjennomtenkt og skikkelig "meg". Innimellom slår han til med en CD med sanger som betyr noe, i tekst eller tittel. Veldig flott mann :)

Jeg er dårligere til å kjøpe gaver, men det er fordi det er vanskelig å kjøpe til ham. Han er veldig kresen og sær, og bruker ikke smykker etc. Han eeeelsker t-skjorter. Så sist han var ute og reiste, laget jeg en t-skjorte til ham. Tok et stilisert bilde av meg selv, skrev et utdrag fra en sang og malte t-skjorta. Jeg jobber som illustratør, så det ble veldig tøft. Han ble så glad! Og da ble jeg glad :)

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Vi kjøper ofte små og større gaver til hverandre.

Er jeg innom bokhandelen, klesbutikk eller liknende og ser noe jeg trur han kan like, kjøper jeg det med. Han kan tilsvarende kjøpe med en bok, en dvd eller liknende til meg, men klær styrer han unna.

Når vi er ute og reiser kjøper vi alltid med en oppmerksomhet. Vi reiser mye i jobb, kanskje 2-3 ganger i måneden hver, så blir en del gaver ut av dette. Det har resultert i at jeg har en parfymesamling på over 40 stk, og han har tilsvarende whiskeysamling.

Han kjøper med blomster et par ganger i måneden.

Vi kan også finne på å kjøpe større ting til hverandre. Da videoversjonen av ipod kom ut klarte jeg å få tak i denne før den kom på markedet i Norge, og ga den til han en helt vanlig tirsdagskveld. Tilsvarende hadde han merket seg at jeg kommenterte en klokke i en butikk vi var innom, og senere gått tilbake og kjøpt denne til meg på impuls.

Hvor vanlig det er i forhold aner jeg ikke. Vi er nok litt i overkant, men har inntrykk av at de fleste av venninnene mine også er vant med gaver i forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...