Gå til innhold

bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ska i 2 bryllup i sommer. I det ene skal min samboer være forlover i tillegg til at han er i slekt med brudgommen, og vi kjenner bruden ganske godt. Jeg skal bla i hennes utdrikningslag. Hvor mye bør vi gi i gave her? Må legge til at vi er begge studenter, og har det ganske knapt. Men vil jo selvfølgelig gi en skikkelig gave! Hva er vanlig?

I bryllup nr 2, er vi bedt som kaffegjester til en perifer venninne av meg. Hva er greit å gi her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva som er vanlig, men lurer også på det. Så jeg putter denne tråden under mine innlegg.

Skrevet

Vi bruker også å ta i betraktning evnt reisevei man har til bryllupet og hvis man må betale for overnatting... Hvis du betaler mye i utdrikningslaget kan du jo også vurdere om du vil gi for litt mindre..

Men jeg ville sagt rundt 7-800 i den din samboer skal være forlover og rundt 3-400 som kaffegjester :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det avhenger selvsagt av reisevei/utgifter for å delta og deres økonomi, men jeg ville nok gitt for 1000-1500 i bryllupet der samboeren din skal være forlover, og ca 500 der dere skal være kaffegjester. Det er jo fra to personer!

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Det må jo være opp til den enkelte, hvor nærme man er brudeparet og hvilken økonomi man har.

Har selv vært i et slikt bryllup som du beskriver. Vi hadde spleiset brudeparet, de er et av våre beste vennepar, og jeg var forlover. Da ga vi gave for 2500.

Ellers ligger vi nok på 1000-1500 i bryllup der vi er invitert som par, noe avhengig av hvor mye brudeparet legger i bryllupet. Skal i ett i sommer der jeg er søskenbarn til brudgommen,, ganske gjennomsnittelig enkelt hotellbryllup, vi er invitert som par, møter brudeparet kanskje 2-4 ganger i året, her gir vi 1000.

Kaffegjest har jeg aldri vært, og unngikk jeg også i eget bryllup. Men kan tenke meg at det her bør være greit å ligge på 400-500 kroner.

Skrevet

Får legge til at vi har kun 10min reisevei, så vi sover hjemme. Begge utdrikningslagene vil komme på rundt 3500,- til sammen. Da tror jeg kanskje at vi kommer til å kjøpe gave for ca 1000,- jeg da. Siden vi er rimelig blakke i sommer i utgangspunktet og i tillegg skal kjøpe bryllupsklær. Og 300-400,- til bryllup nr 2 som vi også må ha overnatting til.

Høres det greit ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...