Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jobber som butikksjef i en liten butikk, vi er to heltidsansatte og tre deltider. Om en drøy uke skal tre venninner og jeg til London i fem dager, turen ble bestilt for to måneders tid siden, etter at jeg hadde fått en av de deltidsansatte til å jobbe mine vakter. I formiddag ringte min heltidsansatte og ga beskjed om at hun er sykemeldt i to uker fra i dag, altså blir hun borte mens jeg skal til London. Jeg har ringt til de andre to deltidene, men pga eksamen og innlevering av bacheloroppgave kan de ikke jobbe alle vaktene, det er fortsatt to vakter som står udekket. Jeg har nå sendt ut en mail til de andre butikkene i området og jeg håper jo at jeg får "lånt" ansatte derfra de to vaktene som mangler, men det har jeg jo ingen garanti for og siden det er midt i eksamensperioden er det jo ikke bare jeg som sliter med bemanning.

Dersom jeg ikke får dekket opp disse vaktene må jeg bli hjemme, men jeg må fortsatt betale hele turen. Flybilletten er allerede kjøpt og betalt, og kan ikke refunderes, og siden jeg skulle delt rom med den ene venninna mi må jeg betale min del av rommet vårt, ellers blir jo turen mye dyrere for henne og det er jo ikke hennes feil at jeg plutselig ikke kan dra. Det dreier seg om ca 4000 kr.

Kan jeg kreve at arbeidsgiver dekker dette om jeg i verste fall ikke får dratt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Der har du bakdelen med å være butikksjef.(er gift med en selv) Det er ditt ansvar å ha folk på vakt, og ellers må du ta vaktene selv. Vi har også måtte avbrytte eller utsette ferier og turer, men det ansvaret hører vel med til stillingen. Men du kan jo høre med arbeidsgiver.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet