Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker to personer (f.eks samboerpar) på mat i måneden? Jeg synes det går så mye penger til mat hos oss, og aner ikke hvor mye som er vanlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en felles matkonto hvor vi setter inn 2000.- hver pr mnd, altså 4000.- tilsammen.

Dette holder som oftest, bortsett fra til jul og ganger hvor vi har folk på fine middager. Vi spiser ute også på disse pengene, på billige restauranter.

Må legge til at vi annenhver mnd drar på harry-tur og hamstrer kjøtt etc.

Gjest Cathena
Skrevet

Raskt tenkt, så bruker vi rundt 2000,- hver mnd. på mat, pluss og minus.

Gjest Talula
Skrevet

Vi bruker 4000-5000 på mat og dagligvarer i måneden, totalsummen kommer litt an på om vi har gjester, eller om det er andre anledninger som gjør at vi bruker litt ekstra.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bruker 6 000 - 8 000,- i måneden, er to voksne.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det går så mye penger til mat hos oss, og aner ikke hvor mye som er vanlig...

Hva som er vanlig avhenger jo veldig av hva slags mat man spiser, i hvor stor grad man lager mat fra bunnen av eller ei og i hvilken grad man har gjester?

Jeg er den over som bruker 6 000 - 8 000. Vi lager all mat fra bunnen av, og har endel gjester.

Gjest Dulcis
Skrevet

Før brukte vi ca. 5000-5500,- på mat hver måned, men nå når vi har gått over til å handle en gang per uke bruker vi rundt 3000,- pluss/minus. Vi kjøper det vi vil ha, lager middag hver dag, men bruker en del billig merker der kvalitet ikke er det viktigste eller der kvaliteten rett og slett er lik.

Skrevet

Jeg regnet på det denne måneden og hadde selv brukt over 2000,- på mat, og da har jeg ikke tatt med hva samboer har handlet mat for...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg regnet på det denne måneden og hadde selv brukt over 2000,- på mat, og da har jeg ikke tatt med hva samboer har handlet mat for...

Det synes jeg ikke er mye. Jeg er student og bruker mer enn 2000 kroner i måneden, rett og slett fordi jeg er glad i god mat, trenger 'ordentlig' middag, ikke bare spiser kneipbrød med kremost og trener mye (= spiser mye).

Gjest Gjest
Skrevet

Det er IKKE mye! Hvorfor ser du forresten ikke på hva din samboer har kjøpt for, det er da en del av regnskapet? Med mindre dere har hver deres mat?

Vi er to, og bruker kanskje 6 000, pluss 3-4 000 på restaurant hver måned.

Skrevet
Det synes jeg ikke er mye. Jeg er student og bruker mer enn 2000 kroner i måneden, rett og slett fordi jeg er glad i god mat, trenger 'ordentlig' middag, ikke bare spiser kneipbrød med kremost og trener mye (= spiser mye).

Det kommer jo helt an på hvor mye samboer har handlet mat for, om det blir mye eller ikke.

Skrevet
Det er IKKE mye! Hvorfor ser du forresten ikke på hva din samboer har kjøpt for, det er da en del av regnskapet? Med mindre dere har hver deres mat?

Vi er to, og bruker kanskje 6 000, pluss 3-4 000 på restaurant hver måned.

Selvfølgelig er det også en del av regnskapet, men det må han isåfall regne på selv. Jeg aner ikke hva han har handlet for.

Gjest Gjest
Skrevet
Det kommer jo helt an på hvor mye samboer har handlet mat for, om det blir mye eller ikke.

Vel, beklager at jeg bidrar i tråden, men du ga NULL informasjon om hvem av dere som pleier å handle mest.

Gjest Bond
Skrevet

Litt over 3000 i måneden for alt som kjøpes fra matbutikken (dvs vaskemidler og sånt også), er to voksne og lager omtrent alt fra bunnen, synes det er billigere sånn. Men vi har ikke middagsgjester så ofte da.

Det er 700 i uken i matpenger + en harrytur et par ganger i året, så det blir i snitt 3000 i måneden. Hamstrer når det er -40% salg på visse ting, mangler ikke noe, men ser litt an hva som finnes i butikkene. Handler 2 ganger i uken. Først tar vi en større handel på mandag/tirsdag og bruker det vi trenger, og da ser man hvor mye man har igjen av de 700 og planlegger helgen. Har alltid råd for noe godt for helgen (ikke nødvendigvis i form av godteri, men noe god frukt eller lignende).

De 3000 er eksludert restaurantbesøk.

Skrevet

Nå har samboer regnet på det, og han har brukt ca 3200,- på mat denne måneden og jeg har brukt ca 2800,- 6000,- på mat i måneden synes jeg er mye. Skjerpings.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mye bruker to personer (f.eks samboerpar) på mat i måneden? Jeg synes det går så mye penger til mat hos oss, og aner ikke hvor mye som er vanlig...

Jeg er 1 (single) og bruker ca 4.000 på mat/drikke pr mnd. Kjøper ofte take away lunch og handler mye gourmetmat: oster, marinerte tomater, grønnsaksblandinger, artisjokker, spesialsalater med kylling osv. ute på spesialgourmethus.

Vanskelig å gå ned i standard når man først har fått smaken på noe.

Skrevet

Vi er to voksne og bruker rundt 2500 i mnd på mat, syns vi spiser godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...