Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Når skal dere gi mannen deres morgengaven? Har hørt fra noen at tradisjonen er morgenen etter bryllupet, mens hos andre at det er morgenen på selve bryllupsdagen...
leirbål Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Om morgenen etter bryllupet. På bryllupsdagen kommer jeg til å reise til frisøren mens han enda sover, tipper jeg. Han er et b menneske. Jeg regner med å være både nervøs og stresset om morgenen før bryllupet. Så det er ikke en god ide for oss.
Februarmamsen Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 vi skal gi gave på morgenen etter bryllupet. Av gammel tradisjon skal vi ikke tilbringe kvelden og natta før bryllupet sammen.
Gjest Papirkurven Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Har hørt fra noen at tradisjonen er morgenen etter bryllupet, mens hos andre at det er morgenen på selve bryllupsdagen... Tradisjonen er jo morgenen etter bryllupet, fordi det er ganske nytt at man "kan" se hverandre på bryllupsdagen. Den siste tiden har jo mange bodd sammen lenge før de gifter seg og ikke alle er så opptatt av å tilbringe natten før bryllupet fra hverandre, men før hadde man ikke mulighet til å gi morgengave bryllupsdagen, fordi man ikke så hverandre før kirken. Men det blir jo en smakssak da. Vi er temmelig tradisjonelle, så vi skal nok være på forskjellige steder den natten og morgengaven gis dagen etter.
Norbertine Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Tradisjonen er som flere her sier å gi morgenen etter bryllupet, og det ville jeg også normalt gjort. Men nå hadde det seg slik at jeg hadde kjøpt et lommeur i sølv til han som jeg gjerne ville han skulle bruke i bryllupet, derfor ble det morgenen før i stedet. (Hadde dog en ekstragave som han fikk morgenen etter.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå