Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Hei. Jeg lurte på om det er noen her som kan hjelpe meg med en sak. Legger den inn her også siden det sikkert er mange med barn som leser her inne, og som kanskje har forslag på hva deres 6-åringer hadde likt/hva som passer til 6-åringer. Vi skal ha natursti for en gjeng 6-åringer, og i den forbindelse skal postene inneholde både naturfaglige og idrett/friluftslivs-oppgaver. De trenger ikke nødvendigvis å ha begge elementene i samme post, men det skal være en god blanding totalt sett. Så da er mitt spørsmål om det er noen som har noen gode forslag/tips til hva vi kan finne på? Jeg er ikke så godt kjent med 6-åringer, skulle helst sett at det var litt eldre unger siden jeg synes det er lettere å legge opp ting til de,men nå er det nå en gang 6-åringer denne gangen. Veldig takknemlig for alle forslag
Jinx82 Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 - Bilde-rebus for å komme frem til en sport/uttrykk/dyr - Gren/blad fra et tre,- Hva slags tre er dette? - Bilde av dyr/fugl,- hva slags dyr er dette? - Si 3 dyr man kan finne i denne skogen? - Hvilken fugl sier "Ko-Ko"? - Si 3 sporter hvor man bruker ball? - Legg frem en kongle, en stein og et pappkrus,- Hva hører ikke hjemme i skogen,- og hvorfor? - Hvilket dyr sover hele vinteren? - Hva slags dyr er "Skogens Konge"? - Balanser på en stokk/steiner ++ - Hva er det ordentlige navnet på et juletre? - Kast på blink (Trener koordinasjon/motorikk, konsentrasjon, syn) - Syng "Hode, skulder, kne og tå" så fort de greier! (med bevegelser) - Bind et tau rundt noen tre, slik at det blir en slags sirkelløype, og la barna følge denne ved å holde den ene hånden rundt tauet med øynene lukket. (Trener den taktile sansen og konsentrasjon) - Si navn på 3 blomster - Lag en tunnel/hindring barna må krype under - Lengdehopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå