Gjest lillesol ii Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Hei! Er i generelt god form, men har lyst til å finpusse litt før sommeren. Vil det å sykle til og fra jobb, 3,2 km en vei ha noe å si i lengden? Tenker å legge inn dette som fast rutine fra mars til oktober/november. Er veldig deilig å våkne skikkelig før jobb!
Gjest Lance Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 All mosjon bidrar til bedre form. Nå er ikke 3,2 km særlig mye. Hvis utgangspunktet ditt er sofamosjonist så vil du nok merke en del forskjell. Du skriver at du er i generelt god form, hva folk legger i "god form" er jo så forskjellig. Om vinteren får jeg ikke trent så mye utholdenhet, men jeg sykler til jobben, 8 km hver vei og svømmer 2000 m et par ganger i uka. Allikevel tar det en stund fra snøen smelter til jeg er i konkurranseform på sykkelen. Uansett må du for all del sykle. Det er jo så kort at jeg ikke kan skjønne hvorfor du ikke skal kunne sykle hele året, det er bare å kjøpe piggdekk til sykkelen hvis det blir is og snø. Selv om du ikke kommer i så veldig mye bedre form blir du mye mer våken enn om du skulle kjørt bil, og gjør en bedre innsats på jobben. Du sparer også bensin, evt. penger til busskort. I tillegg sparer du miljøet for forurensning, i tillegg til at færre biler på veiene bidrar til færre trafikkulykker.
Gjest ts Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 All mosjon bidrar til bedre form. Nå er ikke 3,2 km særlig mye. Hvis utgangspunktet ditt er sofamosjonist så vil du nok merke en del forskjell. Du skriver at du er i generelt god form, hva folk legger i "god form" er jo så forskjellig. Om vinteren får jeg ikke trent så mye utholdenhet, men jeg sykler til jobben, 8 km hver vei og svømmer 2000 m et par ganger i uka. Allikevel tar det en stund fra snøen smelter til jeg er i konkurranseform på sykkelen. Uansett må du for all del sykle. Det er jo så kort at jeg ikke kan skjønne hvorfor du ikke skal kunne sykle hele året, det er bare å kjøpe piggdekk til sykkelen hvis det blir is og snø. Selv om du ikke kommer i så veldig mye bedre form blir du mye mer våken enn om du skulle kjørt bil, og gjør en bedre innsats på jobben. Du sparer også bensin, evt. penger til busskort. I tillegg sparer du miljøet for forurensning, i tillegg til at færre biler på veiene bidrar til færre trafikkulykker. Med generelt god form mener jeg at jeg trener kickboksing to ganger pr uke, to - tre styrkeøkter samt en joggetur i ny og ne. Så regner meg selv som i generelt god form. Vil ikke sykle om vinteren. De er noe restriktive med snømåking her jeg bor
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Da tror jeg ikke du vil merke noe saerlig til endring. Jeg sykler totalt 6 km til jobben hver dag(har ikke bil), og man venner seg fort til det. Men det er jo klart at det er en flott maate aa starte dagen paa.
skrue Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Da tror jeg ikke du vil merke noe saerlig til endring. Jeg sykler totalt 6 km til jobben hver dag(har ikke bil), og man venner seg fort til det. Men det er jo klart at det er en flott maate aa starte dagen paa. Kan man velge så velger man selvfølgelig sykkel. All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse. Man merker endring om man tar i. Altfor mange pusler avgårde og musklene blir ikke sterkere av den grunn.
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Kan man velge så velger man selvfølgelig sykkel. All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse. Man merker endring om man tar i. Altfor mange pusler avgårde og musklene blir ikke sterkere av den grunn. Selvsagt er det bedre enn aa kjoere, men jeg syns det blir litt for kort til at jeg vil kalle det trening. Men det kommer jo som sagt helt an paa utgangspunktet og hvor mye man tar i. Selv sykler jeg paa en veldig traffikert vei saa det blir mye stopp og start, og naar jeg i tillegg ikke har mulighet for aa dusje paa jobb blir det ikke til at jeg peiser av gaarde.
Chanel.No5 Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Om dette blir i tillegg til annen trening som du nevner over, kickboksing, så hjelper det selvfølgelig på, alle moner drar=)
Gjest ts Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Okei! Tusen takk for svar! Da starter jeg mitt nye og bedre (?) liv i morgen!
MRN Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Ja, du må bare sette i gang å gjøre det. Da jeg sykla (vil sykle, men sykkelen er i ustand akkurat nå), så sykla jeg litt i overkant av en mil hver dag. I lengden så merker man ingenting til det. Samme som meg, jeg har heller ikke mulighet til å dusje på jobb. Har egentlig det, men ellers takk. Så det blir bare å sykle. Å sykle til og fra jobb er ikke trening. For de som vil, selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå