Gå til innhold

Legemiddel mot fedme

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dolly_*
Skrevet

I dag skal legemiddelet Alli komme i salg på norske apotek. Dette framstilles som det første reseptfrie slankemiddelet i Norge. Les mer om Alli her: http://www.legemiddelverket.no/templates/I...?epslanguage=EN

Jeg er overvektig og sliter med å holde motivasjonen oppe for å gå ned i vekt. Det hadde vært veldig kjekt med litt drahjelp, en kick-start. Jeg har i utgangspunktet ikke sans for piller i det hele tatt og mener egentlig at man bør gå ned i vekt på den sunne måten: Livsstilomlegging. Spise sunt og holde seg i aktivitet.

Men nå har jeg vært overvektig i så mange år (hele ungdommen og mitt voksne liv, er 33 nå), at jeg begynner å bli desperat etter resultater. Jeg vurderer derfor å prøve Alli for å komme i gang.

Er det noen som har erfaring med disse eller tilsvarende piller?

Jeg blir litt skeptisk når jeg leser at man samtidig må gå på kalorifattig/fettfattig diett. Joda, greit nok at man ikke kan bli slank av piller alene, man må gjøre en egeninnsats også. Men hvordan vet man om det er pillene eller dietten som gjør at man går ned i vekt? :klø:

Virker sånne piller?

Gjest Gjest
Skrevet

Er i samme ståa som deg. Vet du hva dette koster?

Gjest Gjest
Skrevet
Er i samme ståa som deg. Vet du hva dette koster?

Jeg aner ikke. Hørte det bare på nyhetene i dag, så jeg håper på å finne ut mer etter hvert.

Skrevet (endret)

Det står at det har samme virkemidel som Xenical, og da fungerer det jo hvis man klarer å legge om kostholdet i tillegg.

Endret av Sunshine
Gjest Elfrida
Skrevet

Xenical virker vel slik at fett man spiser ikke blir fordøyd, men går ufordøyd gjennom tarmen. Dvs at hvis man tar pillene og samtidig spiser en del fett så får man rett og slett diare.

Så hvis man ønsker å slanke seg gjennom å kutte på fettinntaket så kan det sikkert være en god hjelp.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Alli koster kr 499 for 100 piller.

Man skal ta tre om dagen.

Alli virker på den måten at du får 50% ytterligere vekttap.

Går du ned en kilo selv, hjelper alli deg til å gå ned en halv kilo ekstra, så det må stor egeninnsats til.

Skrevet (endret)

det koster 499 for 84 piller.

Endret av sebra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...