Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg og samboeren kommer fra to vidt forskjellige familier når det kommer til størrelse. Min samboers familie består av han, foreldrene, broren, 3 besteforeldre, 4 tanter/onkler og 4 søskenbarn, totalt: 19 stk. Naturlig nok vil jo han ha med alle sine nære i bryllupet. "Problemet" kommer hvis vi skal be samme "krets" i min familie, som vil komme på 49 personer (!!) Av disse 49 er det foreldre, søstre med familie og besteforeldre + et tante og onkelpar + to kusiner jeg har god kontakt med jeg virkelig VIL ha der, totalt ca 20 stk. Dvs at vi havner på 30 "pliktgjester" hvis vi skal gjøre likt på begge sider. Er ikke det litt vel mange? Jeg har også to kusiner født samme år som meg, en på hver side, den ene har jeg masse kontakt med og møter minst en gang i mnd, den andre snakker jeg med to ganger i året på familiemiddager.. "må" jeg be begge da?Føler det bli urettferdig, smtidig som hvis jeg skal be alle søskenbarna mine er det snakk om alt fra da en av mine bestevenninner, til babyer om ikke er født enda (har en tante som venter barn til sommeren). Det er jo ikke mulig å ha et likt forhold til alle disse.... Samboeren min har som nevnt bare to tante/onkelpar, mens jeg har 8, hvorav vi treffer 2-3 av dem i løpet av et vanlig år. Vi vil be begge hans, men "må" vi da be alle mine 8? Dette ble litt rotete, men setter pris på erfaringer og synspunkt ang "pliktgjester"
leirbål Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Jeg ville ikke bedt pliktgjester. Jeg har opplevet at de av søsknene mine som har tett kontakt med felles slektninger, har blitt invitert i bryllup, dåp ol, men ikke jeg. Det er jo veldig greit det. Jeg ville stusset mere om jeg hadde blitt invitert. Det er jo bare å si at dere vil invitere de dere har nær og ofte kontakt med, uansett slektskap. håper dere finner en fin løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå