Lovehearts Skrevet 4. mai 2009 #1 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg trenger hjelp. Jeg og min forlovede fant ut at vi har lyst til og flytte til Australia, og flybilletter er kjøpt og betalt. Men nå har det seg sånn at hvis vi dra, og jeg reiser inn på ett visitor visa som varer i 3 mnd kun, så blir jeg mest sannsynlig sendt hjem etterpå og kan aldri komme inni landet igjen??! Det smarteste det sies og gjøre er og søke om defacto visum, som varer i 2 år! Men er det ikke noen der ute som vet om det finnes andre muligheter!??? Vi skal liksom dra om 1 mnd, men det ser ut til at det går rett i dass!! Jeg er så frustrert og oppgitt!! Kan noen please hjelpe oss??????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #2 Del Skrevet 4. mai 2009 Du kan reise ut av landet og så inn igjen så har du nytt 3 mnd turistvisum ( må søke på internett). Reis til New Zealand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovehearts Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 4. mai 2009 Du kan reise ut av landet og så inn igjen så har du nytt 3 mnd turistvisum ( må søke på internett). Reis til New Zealand. Jeg vet jeg kan gjøre det i 1 år. 4 3mnd visum.... Men etter det da?? Jeg vil jo bli for godt. Og det kan ta så vanvittig lang tid. Og folk mener det vil ikke se bra ut hos staten dersom jeg kommer inn på ett turistvisum, og plutselig vil bli for godt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #4 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg vet jeg kan gjøre det i 1 år. 4 3mnd visum.... Men etter det da?? Jeg vil jo bli for godt. Og det kan ta så vanvittig lang tid. Og folk mener det vil ikke se bra ut hos staten dersom jeg kommer inn på ett turistvisum, og plutselig vil bli for godt?? Det er ikke lett og få permanent opphold i Australia. Men du kan søke om "work and travel"-visum, da får du opphold i 12 måneder. Da er det mulig å forlenge oppholdet, men da må du ha fått deg jobb, og få arbeidsgiver til å dokumentere at den jobben akkurat DU gjør, ikke kan erstattes av en australier. (slik at du ikke har tatt fra en australier jobben sin) Men dette er svært vanskelig å få til.... Jeg kjenner en som har fått 4 års visum i forbindelse med studier, og han sier at om han får jobb der for ett år etter endt studie, så er det mulig å søke om permanent opphold. Men da etter 5 år. Og ikke prøv deg på å oppholde deg der uten oppholdstillatelse, det er IKKe lurt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nadinice Skrevet 4. mai 2009 #5 Del Skrevet 4. mai 2009 Hm...muligens i siste liten for dette, men hvis du har en utdannelse som er etterspurt i Australia kan du söke om aa faa immigrere som Skilled Worker. Sjekk ut yrkene paa denne listen. Hvis bare en av dere har godtatt yrke kan den andre söke om familiegjenforening. Skal dere jobbe der nede? Dere kan ikke jobbe der paa turistvisum, saa 4x3 mndrs visum er vel ikke det beste.. En annen mulighet er Work and Travel, visumet er gyldig for et aar, og hvis du önsker aa söke om annet visum eller immigrere tror jeg ikke det er mistenksomt. Mulig dere maa ut av landet naar neste visumsöknad behandles.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovehearts Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 4. mai 2009 Hm...muligens i siste liten for dette, men hvis du har en utdannelse som er etterspurt i Australia kan du söke om aa faa immigrere som Skilled Worker. Sjekk ut yrkene paa denne listen. Hvis bare en av dere har godtatt yrke kan den andre söke om familiegjenforening. Skal dere jobbe der nede? Dere kan ikke jobbe der paa turistvisum, saa 4x3 mndrs visum er vel ikke det beste.. En annen mulighet er Work and Travel, visumet er gyldig for et aar, og hvis du önsker aa söke om annet visum eller immigrere tror jeg ikke det er mistenksomt. Mulig dere maa ut av landet naar neste visumsöknad behandles.. Jeg har allerede vært i Australia på work and holiday visa, å tenkte aldri at eg noen gang skulle komme til og komme tilbake, derfor utførte jeg ikke arbeid som fruktplukking i 3mnd f.eks.. For det er kravene for og få ett second work visa... Ganske strenge ja.... jeg eg så fortvilet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nadinice Skrevet 4. mai 2009 #7 Del Skrevet 4. mai 2009 Saa listen over yrker passet ikke med det dere er utdannet til? Jeg mener aa ha hört at du kan oppholde deg i Australia hvis du har WT visa paa New Zealand...er ikke sikker paa dette altsaa.. litt pussig, jeg og samboeren sliter med det motsatte vi, han er australsk og vil bo i Norge en stund för vi flytter til Australia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå