Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har kjæresten og jeg kranglet så mye om bare teite ting. Det går fra å være fantastisk bra til å bli bare dritt, og jeg vil ikke ha det sånn, jeg vil ha det bra hele tiden. Jeg sier ikke at vi kommer til å slutte å krangle med en gang, men det er hva vi krangler om som er greia.

Vi har vært sammen over et halvt år og jeg føler at jeg står så alene i å gjøre en innsats og hver gang jeg prøver å ta opp dette diskre blir alt bare dumt og jeg blir så sint. Hvorfor kan han ikke gi meg noe som helst tilbake? Og nå sitter jeg her med hjertet i halsen, skal straks på jobb, men vil aller helst bare sitte her og gråte for jeg føler meg helt grusom.

Hvorfor ender vi alltid opp sånn som dette? Noen som har noen hjelpende, trøstende råd? For nå trenger jeg det virkelig! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Complex
Skrevet

Er det det dere krangler om? At du vil han skal gjøre mer innsats?

I så tilfelle ville jeg prøvd å si til han at du ønsker å ta det opp en gang til, der det ikke skal bli krangling ut av det, men der dere BEGGE kan åpent (uten at den andre parten blir sur) kan fortelle sin side av saken. Kanskje det kan hjelpe? Vet jo ikke hva dere har prøvd før, men om det hver gang har blitt slik at dere har gått inn i forsvarsposisjon begge to er det vanskelig å løse saken.

Skrevet
I det siste har kjæresten og jeg kranglet så mye om bare teite ting. Det går fra å være fantastisk bra til å bli bare dritt, og jeg vil ikke ha det sånn, jeg vil ha det bra hele tiden. Jeg sier ikke at vi kommer til å slutte å krangle med en gang, men det er hva vi krangler om som er greia.

Vi har vært sammen over et halvt år og jeg føler at jeg står så alene i å gjøre en innsats og hver gang jeg prøver å ta opp dette diskre blir alt bare dumt og jeg blir så sint. Hvorfor kan han ikke gi meg noe som helst tilbake? Og nå sitter jeg her med hjertet i halsen, skal straks på jobb, men vil aller helst bare sitte her og gråte for jeg føler meg helt grusom.

Hvorfor ender vi alltid opp sånn som dette? Noen som har noen hjelpende, trøstende råd? For nå trenger jeg det virkelig! :sukk:

Hva med å ta de viktige samtalene i ett deilig miljø? Jeg foretrekker å snakke om dype og tunge ting naken med min kjære i senga. Pinlige pauser finnes ikke, for de er fylt av kjærlighet. Kos er motiverende og skaper lykkelig stemning. I en slik setting er det lett å be om avlastning.

Gjest Gjest
Skrevet

Krangling er ufarlig. Det er verre i neste fase, når den fullstendige apatien inntrer i et forhold.

Gjest Gjest
Skrevet
Det går fra å være fantastisk bra til å bli bare dritt, og jeg vil ikke ha det sånn, jeg vil ha det bra hele tiden.

Ingen har det vel bra hele tiden. Du stiller kanskje for strenge krav til deg selv og kjæresten?

Gjest LanaLane
Skrevet

Synes du må utbrodere litt hva som er galt. Det at du føler at kun du gjør en innsats og det blir krangling utav det, er litt vagt.

Alt vi kan si da er at dere MÅ snakke sammen. Skriv litt mer konkret hva du synes du gjør og han ikke gjør, så kanskje vi kan komme med noen skikkelige råd :)

Skrevet

Jeg vet godt at det ikke kan være perfekt hele tiden, men det er bare at de dårligere periodene kommer bare oftere og oftere..

Vi må prate sammen det vet jeg også, men det blir bare til at begge blir sure også tar vi opp usakelige ting. Og selv når vi får prata ordentlig skjer det aldri noe senere.

Synes du må utbrodere litt hva som er galt. Det at du føler at kun du gjør en innsats og det blir krangling utav det, er litt vagt.

Det som er er at jeg føler at han ikke prøver mere. Og det har jeg sagt til han, men da får jeg bare tilbake at jeg trodde ikke jeg måtte prøve når jeg har deg. Og det er jo forsåvidt sant, men jeg vil bare at han skal gjøre søte ting for meg sånn som han gjorde før og vise at han bryr seg. Jeg føler at jeg gjør så mye for han og han gjør aldri noe tilbake.

Feks, sa han for litt siden da jeg var litt småsur at det er fordi vi ikke feiret halvtårsdagen ordentlig, ikke sant? da jeg spurte hvorfor han trodde jeg var sur. Det er jo ikke det, bare at han ikke kan gjøre noe litt. Det er alt eller ingenting selvom jeg har sagt mange ganger at jeg forventer ikke mye, bare litt..

Jeg trenger bare å få litt tilbake, for jeg klarer ikke gi mer av meg selv når jeg føler jeg står alene..

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, så det er mulig ikke kjæresten din skjønner det heller. Kanskje han trenger å få høre mye mer konkret hva du egentlig vil? Det er litt vanskelig å tyde på det du skriver syns jeg..

Hvis du vil at han skal huske små "jubileum" og kjøpe blomster og greier må du si nøyaktig det, hverken mer eller mindre. Mannfolk skjønner ikke sånne ting av seg sjøl (ikke jeg heller for den del).

Gjest kvinne 32
Skrevet

TS, forstår ikke helt hva du mener....du er så veldig vag og så lite konkret og med ingen eksempler.

Jeg forsto ikke mye av problemet ditt, det virker bare forvirrende og ustrukturert.

Forstår godt at din partner ikke helt forstår problemet. You lost me.

Gjest LanaLane
Skrevet

Er det det at du vil ha mer oppmerksomhet?

At du føler du gir mye av det til ham uten å få noe tilbake?

Skrevet
Er det det at du vil ha mer oppmerksomhet?

At du føler du gir mye av det til ham uten å få noe tilbake?

Ja. Det er ikke mer konkret enn det. Vil bare få litt tilbake....

Er det veldig feil av meg å tenke sånn?

Gjest Complex
Skrevet
Ja. Det er ikke mer konkret enn det. Vil bare få litt tilbake....

Er det veldig feil av meg å tenke sånn?

Er ikke feil av deg å tenke slik. Men vær mer konkret med han. Si akkurat hva det er du vil, istedefor litt. Hva er litt liksom?

F.eks

- Jeg vil at vi en gang i mnd finner på noe spesielt sammen bare vi to

- Jeg vil at du oftere skal si at du er glad i meg/vise meg at du bryr deg om meg

- Jeg vil at du skal sende mer meld/ringe mer

Eksempel da, vet jo ikke hva det er du ønsker LITT mer av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...