Gå til innhold

Gifte seg 60 mil fra bostedet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Hei

Vi bor på østlandet, men ønsker å gifte oss i Trøndelag, på mitt hjemsted.

Hvordan er deres erfaringer med å arrangere bryllup på et annet sted enn hjemstedet?

I og med at det er mitt hjemsted er vi naturlig nok i området flere ganger i året, og jeg kjenner veldig godt til stedet.

Vi har også naturlig nok mye av omgangskretsen vår her nede, hvor mye "ansvar" tok dere for å innlosjere familie/venner osv?Var det mange som ikke kunne komme pga lang reisevei/dyr reise/dyr overnatting?

Ellers tas alle erfaringer imot med takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Vi gifter oss på et sted vi har vært på et par ganger, og som det ikke er mulig å komme inn til før et par dager før bryllupet. Sist vi var der var i fjor sommer. Jeg synes ikke det er noe problem, men man må stole på at de man kjøper tjenester av gjør jobben sin, og heller ikke forvente at alt blir nøyaktig slik man forestiller seg det. :)

Å arrangere et bryllup i Trøndelag når man bor på Østlandet ville jeg ikke sett på som noe probelm i det hele tatt. Kanskje du har familie eller venner der som kan være behjelpelige med å sjekke ut ting (dvs. lokaler osv) for deg?

Skrevet

Vi gifter oss der hvor forloveden min bor, på andre siden av landet, så alle fra min side må reise langt.

Derfor la vi ut oversikt over overnattings muligheter med linker og telefon numre på bryllups hjemmesiden vår.

De jeg vet har dårlig råd, har fått tilbud om privat innlosjering hos de vi kjenner der.

Vi velger å leie lokale med alt inkludert, for å gjøre det enklere.

Alle kommer i vårt bryllup, selv om det er et stykke. Men det er to vi hjelper med reiseutgiftene.

Ellers sender jeg ganske detaljerte mailer til de vi kjøper tjenester av. De som hjelper gratis stoler jeg på at gjør det på en bra måte.

Jeg tror nok at listene, og organiseringen må være ekstra nøye når vi bor så langt vekk fra stedet vi gifter oss på. Det er ikke like lett å ta ting på sparket da, synes jeg.

Og så har vi sørget for at gjestene har tilbud om en frivillig gratis aktivitet og et sted å være med litt kaffe ol. imens vi fotograferes. Det er jo ikke bare å reise hjem i mellomtiden. :)

Skrevet

Vi kommer til å gifte oss på hjemstedet hans i Trøndelag, selv om vi bor ett sted på Østlandet når vi gifter oss. Dette ser jeg ikke på som noe problem i det hele tatt. Jeg bor i Trøndelag nå, og min kommende mann er jo oppvokst her, så vi er relativt rolige på arrangeringen.

Vi ville aldri giftet oss noe annet sted, ettersom det er i Trøndelag vi skal bo, og hele familien hans og halve min bor der og de fleste av vennene våre bor der.

For de av gjestene som kommer langveis fra, så regner vi med at noen bor hos familiemedlemmer, mens vi tilbyr andre gjester alternativer til overnatting, det finnes både hotell og campinghytter her.

Skrevet

Vi bor i trøndelag og skal gifte oss på østlandet, så det blir akkurat omvendt 60 mil ;)

Det blir jo litt ekstra planlegging, og endel telefoner, men tror det går bra.

På de turene vi reiser hjem til mitt hjemsted så er helgene fullbooket med ting vi skal sjekke, så håper vi rekker alt, ellers så får vi satse på at ting går greit. Ikke krise om vi ikke får smakt på bryllupskaka eller snakket med fotografen før uka før. Har ferie uka før bryllupet, så da blir alle de viktigste tingene tatt da.

Vi har ordnet en deal med et hotell og fått litt rimeligere priser. Har opprettet en blogg-side med informasjon, opplysninger og kart for de som kommer langveis fra. Vi har ikke mulighet til å innlosjere de tilreisende, så dette var en grei måte å gjøre det på. Vurderer å sette opp buss til og fra kirke - lokalet også hvis folk ikke kommer i bil.

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Vi skal gifte oss 2500 km fra der vi bor, men riktignok i Norge (bor i utlandet). Jeg har vært 2 ganger for å se på egnet lokale for festen, en gang alene og en gang med blivende mann (men jeg hadde allerede bestemt meg).

Ellers har jeg sendt ut foreldrene mine på andre oppdrag, og i ettertid tatt telefonkantakt med f.eks fotograf, prest ol.

Det ser ut til at det skal fungere fint (håper jeg, er bare 26 dager til)!!

Noen gjester kommer fra østlandet, så de er nær, andre kommer fra Vestlandet, eller fra "Utlandet". Jeg har organisert transport og overnatting for de som kommer fra min blivendes familie, pga at de jo aldri har vært i Norge før, samt at jeg foretrekker å hente alle på flyplassen samtidig. Vi er heldige, for der vi skal ha festen er det overnatting (det er ikke hotell...) og de utenlandske gjestene skal bo der hele helgen.

Bare ta deg tid til å forberede alt og spør heller en gang for mye enn.....(dette gjelder både "hjelpere" og "levrandører")

LYkke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...