Gå til innhold

Kan f.eks Elite foto kopiere bildet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Jeg fremkalte bilder for flere år siden, men har ikke negativene. Kan jeg ta med de til f.eks Elite Foto, så lager de en kopi på fotopapir? Så man ikke ser forskjell på det gamle og nye liksom...

Hvor mye koster det evt. for et bilde og hvor lang tid tar det? Er det som ved vanlig fremkalling at det enten tar en dag eller kun en time hvis man betaler litt ekstra..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det billigste for deg, vil sikkert være å låne en scanner hos noen (hvis du ikke har selv), skanne bildet, og sende det inn som vanlige digitale bilder hos hvilken som helst fotolab.

Ellers vet jeg at Fotoknudsen avfotograferer/skanner bilder. Men vet ikke hvor mye det koster eller hvor lang tid det tar. Elitefoto har gjerne den tjenesten også? Uansett, ta en telefon til kundeservice, så får du svar :)

Men som sagt; billigst å skanne selv, og fremkalle som vanlig digitalfoto. Husk å justere bildene i fargene først.

Skrevet
Det billigste for deg, vil sikkert være å låne en scanner hos noen (hvis du ikke har selv), skanne bildet, og sende det inn som vanlige digitale bilder hos hvilken som helst fotolab.

Ellers vet jeg at Fotoknudsen avfotograferer/skanner bilder. Men vet ikke hvor mye det koster eller hvor lang tid det tar. Elitefoto har gjerne den tjenesten også? Uansett, ta en telefon til kundeservice, så får du svar :)

Men som sagt; billigst å skanne selv, og fremkalle som vanlig digitalfoto. Husk å justere bildene i fargene først.

Om man scanner selv er det ikke alltid det blir samme kvalitet på bidet. Hvertfall ikke med vår scanner :P

Gjest Gjest_bettina_*
Skrevet

Hei!

Jobber selv på Preus Foto. Vi gjør dette :)

Det gjør sikkert andre fotobutikker også, veldig vanlig og mange som kommer inn og spør om dette. Det vi gjør er å scanne inn bildet ditt, fargejustere noe (så det blir mest mulig likt originalen - eller bedre), for å så kopiere det opp på vanlig vis.

Dette koster ikke mye. Faktisk billigere enn å kopiere fra negativer.

Lykke til :)

Skrevet

Takker for scannertips, men hvis det ikke er veldig kostbart vil jeg ha det gjort i fotoforretning... Resultatet blir vel best da.

Hei!

Jobber selv på Preus Foto. Vi gjør dette :)

Det gjør sikkert andre fotobutikker også, veldig vanlig og mange som kommer inn og spør om dette. Det vi gjør er å scanne inn bildet ditt, fargejustere noe (så det blir mest mulig likt originalen - eller bedre), for å så kopiere det opp på vanlig vis.

Dette koster ikke mye. Faktisk billigere enn å kopiere fra negativer.

Lykke til :)

Hvor mye koster det for et bilde (standard str som passer i vanlig album)? Og hvor lang tid tar det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...