Gjest dårlig tid Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Rekker vi å arrangere et stort, men utradisjonelt bryllup på 2-3 mnd? Hvor lang tid tar det formelle? (Vi skal ikke gifte oss i regi av kirken, men forhåpentligvis på bygda langt unna bebyggelse. Kanskje i regi av HEF, evt en dommer hvis mulig). Lokalet sørger vi for selv.
Tillemor Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Helt klart! Det er bare å hive seg på tlf, mye kan være gjort på et par timer. Da tenker jeg på blomster, musikk, frisør og slike ting! Klær og invitasjoner tar nok litt lengre tid, men det er rart hvor mye man får til om man bare er effektiv
krillan Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Det er mange som sier at man minst må et år. Men jeg tror du klarer det fint på noen mnd! Jeg tror om man vil kan man bruke et år eller mer om man liker å planlegge og bruke god tid på valg. Du klarer det fint og lykke til. Det blir morro og spennende!
Phineas Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 (endret) Det er mange som sier at man minst må et år. Men jeg tror du klarer det fint på noen mnd! Jeg tror om man vil kan man bruke et år eller mer om man liker å planlegge og bruke god tid på valg. Du klarer det fint og lykke til. Det blir morro og spennende! Jeg startet i februar, og vi gifter oss 11 Juli. Ca fem måneder har/hadde jeg på meg. Dagen etter det ble bestemt, så var kirke, lokale og invitasjoner i boks. For en stund siden var alle klærne i boks ( I ebay! ), og resten av det man kunne kjøpe inn i forveien. Nå er det kun småtterier igjen, som nattmat, kaffe, drikke, etc etc som står igjen. Slike ting som man ikke kjøper før rett før bryllupet egentlig. Så jeg tror du klarer det! Masse lykke til! Endret 4. mai 2009 av Phineas
leirbål Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Ja, det skal kunne gå veldig greit. Men lag detaljerte lister over hva du skal gjøre. Deleger mest mulig til mennesker du stoler på. Og skaff lokale, fotograf og vielse sted og person først. Dette kan fort bli fullbooket. Send ut sms el. med dato til gjestene når dere vet den, og fortell at innbydelsene kommer senere. Greit for de som trenger å ta seg fri eller bare liker å planlegge i god tid. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Absolutt! Fra vi fant ut at vi ville gifte oss likevel til vi faktisk gjør det, har det kun gått 1 måned + 1 uke (omtrent på dagen) og i minst 2 av disse ukene har vi ikke tenkt eller gjort noe som helst bryllups-relatert!) Alt du trenger er to sett med foreldre som pisker deg frem og maser hver dag sånn at ting blir gjort Neida. Men det meste er gjort den første uken. (gjesteliste, innbydelser, booking av lokale, kake, mat, fotograf etc.) Resten av ukene går med på å finne kjole.og dress .og pynt til bordene / fargevalg på blomster og duker etc. Bestille frisør. Finne gode sko.. smykker..lage bordkort..spørre om noen vil bake kaker.. + Legge gaveønske-lister i butikkene du liker etc. I tillegg bør du beregne en ettermiddag sammen med foreldre etc. på å finne ut hvordan gjestene skal sitte ved bordene og hvordan borene skal plasseres (hestesko, langbord, E-bord etc.) Siste uken kjøper du inn alt dillet; duker og pynt etc. Du ringer også catering og bakeriet og justerer mat-bestillingen (da vet du hvor mange som kommer) Dagen før (hvis mulig) setter du bordene slik de skal være og pynter. Blomster kjøpes også inn denne dagen. Så gifter du deg og lever lykkelig.
Gjest dårlig tid Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Så vigselspapirer og slikt går fort unna? Det som bekymrer meg mest er at lokalet/området ligger 50 mil unna, og det er ingen der jeg kan be om hjelp.... Så det er ikke bare å reise opp dit heller. Grunnen til at vi ønsker dette stedet er at jeg ble født der, og vi møttes der. I tillegg har halve slekta mi tilknytning til stedet. Og så har vi altså mulighet for å ha et digert hagebryllup der. De største problemene kan nok komme til å bli å få tak i leverandører av alt vi trenger (mat, blomster og partytelt) som leverer langt ute i ødeland. Vi kan selvsagt vente et år, men det hadde vært moro å hive seg rundt å få det til allerede i år. *går i tenkeboksen*
leirbål Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Så vigselspapirer og slikt går fort unna? Det som bekymrer meg mest er at lokalet/området ligger 50 mil unna, og det er ingen der jeg kan be om hjelp.... Så det er ikke bare å reise opp dit heller. Grunnen til at vi ønsker dette stedet er at jeg ble født der, og vi møttes der. I tillegg har halve slekta mi tilknytning til stedet. Og så har vi altså mulighet for å ha et digert hagebryllup der. De største problemene kan nok komme til å bli å få tak i leverandører av alt vi trenger (mat, blomster og partytelt) som leverer langt ute i ødeland. Vi kan selvsagt vente et år, men det hadde vært moro å hive seg rundt å få det til allerede i år. *går i tenkeboksen* Hva med å innkalle til en storstilt endags dugnad? Hvis dere får alt levert f.eks. dagen før, og alle gjestene hjelper til, behøver jo ikke alt leveres på stedet. Alle kan ta med seg litt i bilen sin.
Gjest gift gjest Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Hei! Syns det er rart omtrent ingen her svarer på det viktigste, nemlig om papirarbeidet.. Uten de blir man jo ikke gift uansett om man har booket blomster og frisør... Nå er det et år siden jeg styrte med dette selv, men mener å huske de som sa det kunne ta 4mnd. Så det første dere burde få unna er å sende inn papirene. Du finner skjema på nett, bare å printe ut, fylle inn og sende =) Husk papirer på vitner og (forlovere må skrive under på at de er vitner eller noe..like så viktig det). Sånn for vår det tror jeg ikke det tok lengre tid enn 1mnd (kanskje litt lenger) Lykke til med alt hvertfall =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå