Gå til innhold

Hvor mange kaffeposer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke snøring på slikt, derfor lurer jeg på om dere vet ;) Hvor mange kaffeposer tror dere jeg må kjøpe inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ikke snøring jeg heller... men det går med 6 skjeer kaffe ca til 1 liter. I følge baksiden av Friele kaffe sine 250 g poser er 6 skjeer 60 gram, dvs du får i overkant av 4 liter kaffe på en pose. Så spørs det hvor mye kaffe hver drikker også da, 1-2 kopper er 2-4 dl, så 5-6 poser skulle holde tror jeg, men er sikkert lurt å kjøpe et par ekstra, kjedelig å plutselig gå tom for noe...

Skrevet
Jeg har egentlig ikke snøring jeg heller... men det går med 6 skjeer kaffe ca til 1 liter. I følge baksiden av Friele kaffe sine 250 g poser er 6 skjeer 60 gram, dvs du får i overkant av 4 liter kaffe på en pose. Så spørs det hvor mye kaffe hver drikker også da, 1-2 kopper er 2-4 dl, så 5-6 poser skulle holde tror jeg, men er sikkert lurt å kjøpe et par ekstra, kjedelig å plutselig gå tom for noe...

Ahaaaa... Tusen takk for svar. Regner med at folk bruker kaffen til å blande med (enkle gjester... :gjeiper: ) utover kvelden, så da kjøper jeg inn en 10-12 poser jeg.. Bedre med for mye enn for lite! :)

Skrevet

Dette lurte jeg også på!! Men tenkte tolv kaffeposer jeg også:-)

Skrevet
Dette lurte jeg også på!! Men tenkte tolv kaffeposer jeg også:-)

Flott det ikke bare er meg som ikke greier å tenke logisk ;):fnise:

Og som sagt, så er det bedre med for mye enn for lite! Krise å gått tom for kaffe utover kvelden/natta... :jepp:

Skrevet

Jeg tror vi kjøpte ti og hadde med halvparten hjem. Er ikke store utgiften så bedre med for mye enn for liten tror jeg (hadde 90 gjester)

Skrevet

vi har 160 gjester til kaffen. har funnet ut ca 15 poser vi med mills sin kaffeposer... Blir det lite mon tro?

Skrevet

da har hvertfall vi handlet inn nok......

16 poser på ca 60 gjester, hehe!

jaja det er da noe som blir brukt etterpå=)

Skrevet

Jeg hjalp til i en konfirmasjon i helge hvor det ble drukket myyyyye kaffe, var ikke alkoholservering. Der brukte vi ca 3 poser og det var 50 gjester.

Skrevet

Vi blir 50 gjesten og ble anbefalt å kjøpe 4 poser med kaffe.

Skrevet

Slenger på min "kaffeerfaring" fra en konfirmasjon i helgen jeg også. Var ca. 30 stk og det gikk 1 kg kaffe. Hvor av enkelte er veldig kaffeglade, og de aller fleste drakk kaffe.

Er enig i at det er bedre med for mye enn for lite, og hvis dere ikke selv drikker så mye kaffe er det sikkert noen slektninger som gjerne tar med seg en pose eller to hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...