Gjest Miley Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er avhengig av potet, men nå er jo ikke potet så lurt når man vil ned i vekt, så hva erstatter jeg den med? Det bør være både sunt og godt, og jeg finner liksom ikke noen av delene..
Agurk Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Grønnsaker i alle varianter. -Falsk potetmos, dvs blomkålpure -Bønner, linser, kikerter -Cous cous -Grillede grønnsaker -Ovnsstekte grønnsaker -Gratinerte grønnsaker -Dampet asparges med olivenolje og grovtsalt -Tomatsalat med løk, olivenolje, bailikum og hvitløk Jeg pleier å lage potetsalat uten potet i grillsesongen, men bruker f.eks strimlet kinakål i stedenfor poteter. Blomkålpureen er perfekt til å bruke i retter som shepards pai o.l i tillegg som til tilbehør.
Gjest CookieMonster Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er avhengig av potet, men nå er jo ikke potet så lurt når man vil ned i vekt, så hva erstatter jeg den med? Det bør være både sunt og godt, og jeg finner liksom ikke noen av delene.. Poteter er ikke dumt dersom du vil ned i vekt! Potet er sunt og veldig mettende i forhold til hvor få kalorier det er i de.
Gjest Miley Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 I dag prøver vi røde linser, så får vi se. Har aldri smakt en linse før, så dette blir spennende
Stillest vann Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Poteter er ikke dumt dersom du vil ned i vekt! Potet er sunt og veldig mettende i forhold til hvor få kalorier det er i de. Poteter er 20% karbohydrater og 75% vann. Hvis man går på lavkarbodiett, er poteter definitivt noe å ligge unna - En potet inneholder omtrent like mye karbohydrater som en spiseskje sukker. Slankende?
Gjest Elfrida Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Potet er sunt og veldig mettende i forhold til hvor få kalorier det er i de.Hvis man bytter ut poteten med nesten hva som helst av andre grønnsaker det er vanlig å koke og ha til middag blir kaloriene minst halvert. Gulrøtter, blomkål, brokkoli, kålrot, sellerirot, spisskål, hodekål f.eks. Men i forhold til vanlig ris og pasta er potet ofte et bedre valg hvis man teller kalorier.
Gjest CookieMonster Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Poteter er 20% karbohydrater og 75% vann. Hvis man går på lavkarbodiett, er poteter definitivt noe å ligge unna - En potet inneholder omtrent like mye karbohydrater som en spiseskje sukker. Slankende? Man er ikke nødt til å spise lavkarbo for å slanke seg. Potet er sunt og godt og kalorifattig i forhold til hvor mye man må spise for å bli mett. Om man spiser en eller to poteter til middag og går i kaloriunderskudd så vil man gå ned i vekt.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Man er ikke nødt til å spise lavkarbo for å slanke seg. Potet er sunt og godt og kalorifattig i forhold til hvor mye man må spise for å bli mett. Om man spiser en eller to poteter til middag og går i kaloriunderskudd så vil man gå ned i vekt. Helt enig!
Chanel.No5 Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 (endret) Poteter er ikke dumt dersom du vil ned i vekt! Potet er sunt og veldig mettende i forhold til hvor få kalorier det er i de. Man er ikke nødt til å spise lavkarbo for å slanke seg. Potet er sunt og godt og kalorifattig i forhold til hvor mye man må spise for å bli mett. Om man spiser en eller to poteter til middag og går i kaloriunderskudd så vil man gå ned i vekt. Enig med deg her!!! Endret 4. mai 2009 av Lotte27
Gjest Miley Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Dere kan gjerne diskutere om dere vil spise potet eller ikke, men jeg skal i hvertfall kutte ut mange av mine. Tar gjerne i mot flere ideer og takker for de jeg har fått. Røde linser var veldig godt!
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Quinoa er veldig sunt og anvendelig. Og dhal av linser er kjempegodt. Veldig lett aa variere ogsaa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå