Gå til innhold

Hvordan gå inn for å få ei vennine

Anbefalte innlegg

Gjest Få vennine som gutt
Skrevet

Har møtt ei jente som eg har veldig lyst til å bli nærmere kjent med, har for tiden dame selv og triver i forholdet så er ikke på utkikk etter dame. Hvordan kan eg bli kjent med henne uten å virke som at prøver deg på henne?

f.eks ta henne med på kino, eller spørre om dere skal finne på noe(dette f.eks etter arbeid, hun begynte der for litt siden og virker som ei skikkelig koselig jente)

Så hvordan bli bedre kjent uten å virke som at du prøver deg på henne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Naria
Skrevet (endret)

Er det uproblematisk for dama di at du inviterer med den en ny kvinnelig kollega på kino?

Endret av Naria
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med; "Jeg og jenta mi samt en venninne av henne hadde tenkt oss på kino, kunne du tenke deg å bli med oss? Det hadde vært gøy å finne på noe utenfor jobb en gang i blandt! :)

Da bør hun vel skjønne at det er ganske uskyldig, og at hun blir inkudert som en venn?!

Skrevet

Ta med noen felles venner kanskje? Eller ta med dama di?

Skrevet
Er det uproblematisk for dama di at du inviterer med den en ny kvinnelig kollega på kino?

Hvorfor skulle det være et problem?

Gjest Gjest
Skrevet
Ta med noen felles venner kanskje? Eller ta med dama di?

Ja, må vel bli på den måten. Eller få med noen flere fra jobben

Gjest Naria
Skrevet
Hvorfor skulle det være et problem?

Vel, jeg synes det lukter date lang vei. Jeg hadde ikke likt det om min kjæreste tok med seg en så godt som ukjent jente på kino bare de to. I en gruppesetting blir det selvsagt noe annet.

Skrevet
Vel, jeg synes det lukter date lang vei. Jeg hadde ikke likt det om min kjæreste tok med seg en så godt som ukjent jente på kino bare de to. I en gruppesetting blir det selvsagt noe annet.

Vel, det var et eksemple på ting å spørre om.. men siden du tenker spesielt på det, så ja det er noe som muligens dama ikke liker, men hvorfor skulle hun ikke like det :S?. I mitt tilfelle så drar eg ofte alene på kino fordi hun ikke er noe særlig fan av det.

Gjest Naria
Skrevet
Vel, det var et eksemple på ting å spørre om.. men siden du tenker spesielt på det, så ja det er noe som muligens dama ikke liker, men hvorfor skulle hun ikke like det :S?. I mitt tilfelle så drar eg ofte alene på kino fordi hun ikke er noe særlig fan av det.

Jeg skriver hvorfor jeg ikke ville ha likt det, og det er fordi det lukter date lang vei. Hadde en kollega jeg ikke kjente så godt invitert med meg på kino bare meg og han, hadde jeg med en gang godt utifra at det lå noe mer bak enn bare vennskapelige tanker.

Skrevet
Har møtt ei jente som eg har veldig lyst til å bli nærmere kjent med, har for tiden dame selv og triver i forholdet så er ikke på utkikk etter dame. Hvordan kan eg bli kjent med henne uten å virke som at prøver deg på henne?

f.eks ta henne med på kino, eller spørre om dere skal finne på noe(dette f.eks etter arbeid, hun begynte der for litt siden og virker som ei skikkelig koselig jente)

Så hvordan bli bedre kjent uten å virke som at du prøver deg på henne.

Hvorfor vil du bli kjent med henne? Tenk om du egentlig liker henne litt for godt?

Skrevet
Hvorfor vil du bli kjent med henne? Tenk om du egentlig liker henne litt for godt?

Det tviler eg kommer til å bli et problem. Vil bli kjent med henne litt pga hun virker koselig og at eg ikke har så veldig mange venner. Men får ta en prat med fruen og høre om eg får "lov".

Gjest hsyj
Skrevet

ikke inviter henne alene på noe.....det virker bare som om du prøver deg.

og hun kan også få falske forhåpninger, du vet jo ikke hva hun føler eller ikke ifht deg.

det beste er jo å invitere på fellesting, kanskje en fest/vorspiel - konsert hvor flere skal/kunstutstilling/++++, osv....

jeg hadde nok foretrukket å bli invitert etter at jeg faktisk hadde omgått personen endel på jobb, eks i lunch/lønningspils osv - og jeg hadde ikke likt å bli invitert alene.

selv om jeg ikke merket noen interesse og visste han hadde kjæreste hadde jeg følt at det var ugler i mosen, og vært redd for å tråkke kjæresten på tærne.

det beste er jo å finne ut om man har felles interesser, og så invitere på noe som går utfra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...